У Києві проведуть масштабний техогляд електротранспорту, колій і мереж

Київпастранс оголосив тендер на 1,5 млн грн для щорічної перевірки тролейбусів, трамваїв і загальної інфраструктури міського електротранспорту

Київпастранс електротранспорт тендер
Технічний контроль має пройти і капітально відремонтований рухомий склад, і контактна мережа, і колії

КП “Київпастранс” замовило масштабну перевірку технічного стану міського електротранспорту. Інспекція стосуватиметься не лише наявного рухомого складу, а й мізерної частки з нових зразків , водночас перевірять й те, що відпрацювало свій строк. Загалом йдеться про плановий техогляд, який охопить як рухомий склад, так і інфраструктуру - від підстанцій до контактної мережі.

Масштабна перевірка трамваїв, тролейбусів, колій та електромереж у Києві відбувається щонайменше раз на рік. Звісно, кожен транспортний засіб перед виходом на маршрут проходить щоденний контроль, але ця перевірка є капітальним “медоглядом” для міського електротранспорту. У 2026 році її проведуть за бюджетні кошти - вартість послуг з державного технічного контролю становить понад 1,5 млн грн.

Згідно з тендерною документацією, Київпастранс планує перевірити 878 одиниць рухомого складу - це трамваї та тролейбуси, які перебувають в експлуатації. Окремо проінспектують і ті машини, що були капітально відремонтовані - таких буде щонайменше 15 одиниць. Також технічне рішення ухвалюватимуть щодо ще 365 машин, строк експлуатації яких вже завершився.

У рамках тендеру перевірять також трамвайну інфраструктуру, а це 228 кілометрів колій. Уся довжина контактної мережі трамваїв і тролейбусів також потрапить під технічний контроль - це понад 1250 кілометрів. Додатково оцінять стан 91 тягової підстанції, які забезпечують живлення міського електротранспорту.

Для кожного об’єкта технічного огляду передбачене оформлення офіційної документації з висновками про подальшу придатність до експлуатації. За підсумками перевірки буде видано 738 талонів техогляду. Роботи розпочнуться у січні 2026 року і триватимуть до кінця грудня наступного року.

Окремим пунктом передбачена перевірка нових зразків транспорту, запасних частин, агрегатів та вузлів. Таких об’єктів у 2026 році очікується лише п’ять. Їх також внесуть до загального графіку оглядів.

Підрядник, якого оберуть 24 грудня 2025 року за результатами тендеру, має відповідати низці вимог. Зокрема, він повинен мати відповідну матеріально-технічну базу, досвід та уповноважених представників для підписання документів. Також учасники тендеру повинні підтвердити відсутність боргів перед Київпастрансом за раніше розірваними контрактами.

Про стан трамваїв у Києві: з маршрутів зняли геть усі Електрони, а від Татр відпадають пантографи

Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав, що з маршрутів швидкісного трамвая на Борщагівці вже понад тиждень не курсує жоден з трамваїв марки "Електрон". З дюжини одиниць рухомого складу, що приписані до київського трамвайного депо ім. Т. Шевченка (воно й обслуговує правобережну лінію швидкісного трамвая) нині не працює жоден. Неофіційно транспортники стверджують, що Київ розірвав стосунки з львівським виробником рейкового транспорту, СП "Електротранс".

Також ми розповідали про інцидент, що стався з трамваєм, який їхав вул. Добринінською на Оболоні. Від нього просто на ходу відвалився пантограф. Це пристрій-струмоприймач, що розміщений на даху рухомого складу, його функцією є знімання струму з контактного проводу. Важкий металевий механізм побив вікна у салоні, а пасажири не постраждали лише дивом.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити