Фахівці-транспортники у пабліках стверджують, що столиця посварилася з львівськими виробниками рухомого складу, через це й припинила закуповувати запчастини для сучасних низькопідлогових трамваїв
З маршрутів швидкісного трамвая на Борщагівці вже понад тиждень не курсує жоден з трамваїв марки "Електрон". З дюжини одиниць рухомого складу, що приписані до київського трамвайного депо ім. Т. Шевченка (воно й обслуговує правобережну лінію швидкісного трамвая) нині не працює жоден. Неофіційно транспортники стверджують, що Київ розірвав стосунки з львівським виробником рейкового транспорту, СП "Електротранс".
Про те, що на маршрутах Борщагівського швидкісного трамвая вже понад тиждень не видно жодного з трамваїв "Електрон" (модель "Електрон T5B64"), повідомляє київський транспортний паблік "Управа КПТ" у Facebook. Про причину кажуть лаконічно: рухомий склад не є надто надійним, і його складно підтримувати у робочому стані.
"Причина така ж, як і завжди. Ненадійність вагонів, які не можуть стабільно їздити без несправностей. Плани щодо підняття абсолютно всіх електронів не вийшло реалізувати", - пишуть фахівці-транспортники у пабліку.
Зауважимо, що у трамвайному депо ім. Тараса Шевченка, що обслуговує маршрути №1, 2, 3 та 14 (курсують лінією швидкісного трамвая з Борщагівки до центру міста) на балансі перебуває 11 одиниць трамвая Електрон T5B64. За даними ресурсу Alltransua.com, вони постачалися Києву з 2015 року, останній став до роботи у 2021-му. З усіх одиниць мінімум три - у геть неробочому стані, інші - могли їздити лише "по великих святах" через брак запчастин.
"На Песи (рухомий склад польського виробництва Pesa - Ред.) Київ регулярно закуповує комплектуючі, а на Електрони - ні. Це чисто політика міста. Влада Києва посварилася з Електроном, саме тому купила Песу", - зауважив один з дописувачів пабліку на ім'я Ігор.
Додамо, що трамвай Електрон T5B64 є єдиним у світі багатосекційним трамваєм з усіма неповоротними візками. Це п'ятисекційний низькопідлоговий транспорт, що виробляє спільне українсько-німецьке підприємство "Електротранс" у Львові. Кожен такий трамвай здатен перевозити максимум 287 пасажирів, усі - обладнані для використання людьми на колісних кріслах.
Київ замовив перші 7 одиниць у жовтні 2015 року. Відтоді місто дозамовляло трамваї аж до 2021 року, та, за даними Alltransua.com більшість з одиниць рухомого складу нині не функціонують. Причина - брак запчастин та часті сходження з рейок.
Нагадаємо, ще у березні 2025-го Інформатор писав, що на вулиці Києва може повернутися історичний ретро-трамвай - синій вагон з номером 1892 передали на відновлення до Дарницького депо. І є надія, що столиця нарешті не відставатиме від інших міст та отримає власний працюючий ретро-трамвай після більше ніж 10-річної перерви. Тоді у цехах Дарницького депо щойно почалася реконструкція ексклюзивного транспорту.
А вже у липні ми повідомляли, що до Подільського депо столиці після першого етапу реконструкції повернувся унікальний ретро-трамвай М2-М “1892”. Повну реставрацію вагона, з точним відтворенням його історичного вигляду 1892 року, планують зробити до весни 2026 року, а поки обіцяють літні екскурсії ретро-трамваєм на лівому березі столиці.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.