Тривожна кнопка, кінологи з собаками та рентген сумок: кияни вимагають посилити безпеку в метро

На тлі майже щоденних атак мешканці столиці звернулися до влади з вимогою перевіряти пасажирів, заборонити великі візки й запровадити використання металошукачів

Київський метрополітен петиція безпека
Тотальний контроль з перевірками сумок - не перша спроба киян вплинути на правила функціонування метро, втім, "закони і правила" підземки залишаються непохитними

Кияни всіляко намагаються покращити умови перебування у підземці, пропонуючи все нові ідеї. Не все вдається - зокрема, користування службовими туалетами так і залишилося нездісненою мрією.Нове звернення до влади зачіпає інший критичний аспект - відсутність безпеки у столичному метрополітені.

На сайті Київради зʼявилася петиція з вимогою посилити заходи безпеки в метро. Автор звернення, киянин Андрій Машков, зазначає, що за понад три роки повномасштабної війни не бачив жодного випадку перевірки особистих речей пасажирів або контролю за забороненим великогабаритним багажем. На його думку, це свідчить про те, що будь-яка особа з протизаконними намірами може безперешкодно занести в метро вибухівку, вогнепальну зброю чи отруйні речовини.

Тому автор петиції пропонує сім конкретних пропозицій, які мають підвищити рівень безпеки у підземці. Зокрема, йдеться про заборону входу з великим візками, встановлення відеоспостереження у вагонах, запуск тривожної кнопки, використання рентген-апаратів на вузлових станціях, впровадження металошукачів, збільшення кількості камер з функцією розпізнавання облич і залучення кінологів з собаками, навченими шукати вибухівку. Автор визнає, що ці заходи можуть здатися надмірними, але нагадує, що теракт у місцях масового скупчення краще попередити, аніж ліквідовувати його наслідки.

Зазначимо, що кияни поки не надто злякались небезпечних “перспектив”, про які йдеться у петиції. За два дні вона зібрала близько 200 підписів із 6 тисяч необхідних. Втім, її втор наполягає, що підземка потребує не лише модернізації, а й чітких та жорстких правил, які реально знижуватимуть ризики для півтора мільйона пасажирів щодня.

До речі, це вже не перша спроба киян вплинути на правила функціонування метро. У вересні на сайті Київради зʼявилася петиція з проханням залишати частину вагонів відкритими вночі, під час тривалих тривог, коли в укриттях змушені ночувати сотні родин. Автор звернення зазначав, що людям доводиться сидіти на підлозі або нести з собою намети й каремати, а відкриті вагони дали б хоча б мінімальний комфорт. Ця ініціатива вже набрала понад півтори тисячі голосів.

А от інша петиція - про відкриття службових туалетів метро для пасажирів - закінчилася відмовою. Міський голова відхилив звернення, пояснивши це архітектурними та безпековими обмеженнями. Проте пообіцяв передбачити санвузли у нових станціях і під час реконструкцій - звісно, якщо вони коли-небудь з’являться.

Київський метрополітен найбільш збитковий з усіх, що є в Україні - у чому причина

Нагадаємо, днями Інформатор писав, що, попри зростання доходів у 2023–2025 роках, метрополітени в усіх українських містах, де є підземка, залишаються глибоко збитковими. Та все ж найгірша ситуація – у Київському метрополітені. Він показав найбільші збитки з-поміж усіх, минулоріч показав "мінус" майже на 3 млрд грн, а у 2025-му лише за перші шість місяців вже перевершив погані результати 2021-го року.

А раніше ми розповідали, що КП "Київський метрополітен" проводить закупівлю шахтних телефонів, на яку виділено 6 млн грн. У темряві підземних тунелів чіткий зв’язок особливо потрібний, адже це важливий елемент системи безпеки. Тож, підприємство оголосило тендер на сотні спеціалізованих телефонних апаратів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити