Транспортна напівреформа: у Києві реконструюють трамвайні лінії, збудують зупинки та оновлять парк автобусів

Читать на русском

Громадські активісти, що підтримують зв'язок з керівним складом КП "Київпастранс", розповіли про плани щодо поліпшення транспортної інфраструктури у столиці на 2024-2025 роки

Читать на русском
Плани з розвитку транспорту у Києві
У Києві планують заміну рухомого складу, реконструкцію ліній та будівництво зупинок

Громадські активісти, що підтримують зв'язок з керівним складом КП "Київпастранс", розповіли про плани щодо поліпшення транспортної інфраструктури у столиці на 2024-2025 роки

У Києві планують збудувати низку трамвайних зупинок, реконструювати одну з ліній на Лівобережжі, відремонтувати трамваї та оновити рухомий склад тролейбусів. Також до Києва протягом року має приїхати перша партія автобусів ISUZU - контракт про це вже підписано з виробником. Крім того, Київпастранс веде ремонти в туалетах і душових у транспортних депо, і оновлює кімнати відпочинку для водіїв на кінцевих зупинках.

Про транспортні "реформи" повідомляє ГО "Пасажири Києва" у соцмережах. Активісти стверджують, що усі новини отримали протягом місяця від керівництва КП "Київпастранс" - зокрема, заступника директора з питань будівництва Павла Кирилюка (його було звільнено днями разом з колишнім вже директором Дмитром Левченком). Йдеться про низку покращень інфраструктури громадського транспорту Києва - зокрема, будівництво нових зупинок, ремонт старого рухомого складу та закупівлю нового.

Трамваї: нові зупинки та реконструкція ліній

Так, ГО "Пасажири Києва" повідомило, що на Лівобережжі буде оновлено зупинки. Це стосується вул. Алма-Атинської у Дніпровському районі столиці (там ще 2019 року планували встановити 7 нових павільйонів очікування транспорту і 12 платформ). Також буде проведено реконструкцію кінцевої зупинки трамваю на Контрактовій площі за кошти ЄБРР (10 млн євро). Оновлять і зупинки на вул. Кирилівській на Подолі.

Крім того, за кредитні кошти від ЄБРР планують придбати нові трамваї для Подільського депо. А у депо на Дарниці будуть ремонтувати вже наявний рухомий склад - трамваї Татра Т3, причому, за новим проєктом: з заміною салону, встановленням кондиціонерів для водіїв та, можливо, пасажирів. Вартість таких робіт для одного трамваю, кажуть у ГО "Пасажири Києва", складає 5-8 млн грн, наразі відремонтовано 1 тестовий трамвай.

Продовжиться і реконструкція трамвайних ліній - по-перше, на Борщагівці, від вул. Гната Юри до Михайлівської Борщагівки. Там залишалося доробити один перегон і кінцеву зупинку, але роботи будуть відновлені лише 2025 року (до Відрадного, кажуть активісти, лінію поки не продовжуватимуть). По-друге, реконструкція чекає на лінію від вул. Милославської до Дарницького вокзалу. Пріоритетом там буде будівництво платформ, стверджують у ГО "Пасажири Києва".

Тролейбуси і автобуси: новий рухомий склад і лінія на Васильківську

Київ оновлює парк автобусів на муніципальних маршрутах. Тендер на постачання рухомого складу до столиці виграла компанія ISUZU, і контракт вартістю 18,6 млн євро вже було підписано - протягом 8 місяців до столиці приїде перша партія автобусів. Решту виробник зобов'язався поставити протягом 22 місяців, кажуть транспортні активісти.

А от доля тендеру вартістю 50 млн євро, що було оголошено на постачання тролейбусів до столиці, вирішиться найближчим часом. Суму надає Києву Європейський інвестиційний банк, а строк поставки рухомого складу, згідно з процедурою, становитиме 2 роки. Цікаво, що ПДВ за купівлю "кредитного" рухомого складу КП "Київпастранс" сплачує з власних коштів.

Також, за словами представників ГО "Пасажири Києва", у Києві може бути побудована тролейбусна лінія по вул. Васильківській у Голосіївському районі. Процес може початися 2025 року за умови, якщо буде розпочато реконструкцію вулиці на замовлення КП ЦОДР.

Крім того, стверджують у ГО, КП "Київпастранс" нарешті розпочав проводити ремонти у санвузлах (вбиральні та душові кімнати) власних депо. Також ремонтують кімнати відпочинку, що знаходяться на кінцевих зупинках транспорту.

Чому проблема зі вбиральнями для водіїв автобусів та тролейбусів стоїть так гостро 

Нагадаємо, Інформатор розповідав, що КП "Київпастранс" намагався вирішити проблему зі вбиральнями для водіїв, оголосивши тендер на оренду туалету. Йдеться про кінцеву зупинку тролейбусу №27 (Київ, вул. Пост-Волинська, 3). Тендер було скасовано через відсутність пропозицій, тож ходити до вітру водіям доводиться в буквальному сенсі цього слова. Тим часом, у соцмережах кияни висловлюють обурення тим, що на кінцевих зупинках громадського транспорту "несе, як з громадської вбиральні на вокзалі".

А експерт з питань транспортного планування Дмитро Беспалов розповів Інформатору, що будки диспетчерських, які будували за радянських часів на кінцевих зупинках, було зачинено чи передано під знесення задля побудови торгівельних чи житлових споруд. До того ж, почали знищувати автопарки та майданчики для відстою й розвороту автобусів, що збільшує амортизацію міського транспорту.

Інформатор та Україна на часі: що подивитися на YouTube

Також слідкувати за матеріалами у відеоформаті ви можете на наших ютуб-каналах «Україна на часі», а також «Україна на часі Shorts». Там оперативно зʼявляються новини – від подій на фронті, політики та економіки до спорту, шоубізу та світської хроніки.Також ви можете дізнатися коментарі провідних експертів чи переглянути щоденні, щотижневі та навіть щомісячні підбірки головних новин.

Останнім часом в мережі та ЗМІ вибухла справжня хвиля обурення щодо Польщі. Виявилося, що вони пропонують ЄС скасувати всі торгові преференції, які Україна отримала під час війни. Прем’єр-міністр Польщі, Дональд Туск, вважає, що зараз потрібні зміни, що захищали б європейські та польські ринки і виробників. Що на це скаже політолог Андрій Золотарьов? Чи можна це розглядати як ще одну зраду від Польщі? І чи варто Україні віддавати свої життя захищаючи європейський ринок і всю Європу від російської навали?

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.