170 тисяч за оренду туалету: у Києві не знають, як вирішити проблему вбиралень для водіїв громадського транспорту

КП "Київпастранс" оголошував тендер, щоб орендувати вбиральні для водіїв на одній з кінцевих зупинок - втім, закупівлю було скасовано через відсутність пропозицій, тим часом проблема стає все більш нагальною

Проблема громадських вбиралень для водіїв пасажирського транспорту у Києві
Приміщення диспетчерських, які будувалися на зупинках у радянські часи, закинуті або здані в оренду

КП "Київпастранс" оголошував тендер на оренду туалету для власних водіїв. Йдеться про кінцеву зупинку тролейбусу №27 (Київ, вул. Пост-Волинська, 3). Тендер було скасовано через відсутність пропозицій, тож ходити до вітру водіям доводиться в буквальному сенсі цього слова. Тим часом, у соцмережах кияни висловлюють обурення тим, що на кінцевих зупинках громадського транспорту "несе, як з громадської вбиральні на вокзалі".

Закупівлю послуг з "надання нерухомості у спільне користування в режимі розподілу часу" (послуг зі спільного користування туалетом) було оголошено 16 січня 2024-го. Відповідні дані містяться у системі ProZorro. У деталізації технічних характеристик закупівлі значиться, що послуги мають надаватися на кінцевій зупинці тролейбусного маршруту №27, що на вул. Пост-Волинській, 3.

Користуватися туалетом, що логічно, водії мали б 12 місяців впродовж року. А кількість відвідувань на місяць, згідно тендерної документації, становила б 26 разів. Окремо зазначено, що обладнання, інвентар та усі інші матеріали, "необхідні для повного комплексу послуг", забезпечує виконавець. За це він мав би отримати 170 тис грн на рік - непогані кошти, зважаючи, що йдеться лише про туалет.

"Учасник гарантує, що предмет закупівлі не завдаватиме шкоди навколишньому середовищу та передбачатиме заходи щодо захисту довкілля", - зазначено у описі.

Втім, закупівлю було скасовано за причини відсутності пропозицій. Зазначимо, що вулиця Пост-Волинська знаходиться на стику між Чоколівкою та Південно-Борщагівським масивом, у промзоні біля залізничних роз'їздів (та станції "Київ-Волинський") і поряд з аеропортом "Київ" ("Жуляни"). Відтак, на кінцевій просто немає інфраструктури, де можна було б облаштувати вбиральню, а довколишні склади й металобази, ймовірно, не надто раді пускати до себе водіїв громадського транспорту.

Кінцева на вул. Пост-Волинській, 3. Фото: Google Street View
Кінцева на вул. Пост-Волинській, 3. Фото: Google Street View

"Ходять в туалет в пляшечки, як далекобійники" 

Зазначимо, що проблема із наявністю кімнат відпочинку, чи хоча б вбиралень, на кінцевих зупинках транспорту є на більшості міських маршрутів. Так, у соцмережах пасажири скаржаться на те, що "Київпастранс" давно закинув будівлі диспетчерських, що знаходились на кінцевих зупинках. Натомість водії змушені ходити "до вітру" в буквальному сенсі - біля закинутих будівель, в лісопаркових зонах тощо. Це, у свою чергу, погіршує санітарно-гігієнічні умови - так, кияни стверджують, що на одній з кінцевих біля закинутої будівлі "влітку несе, як з громадського туалету вокзалів".

На проблему звертала увагу ГО "Пасажири Києва": кажуть, що у диспетчерських пунктах колись водії могли перепочити на кушетці, зготувати чай, а на великих кінцевих були навіть їдальні. Тепер зручні приміщення здані в оренду, продані або закинуті - як приклад, наводять забите дошками приміщення на кінцевій біля Ботсаду.

"Це дуже дико звучить, але доходить до того, що на деяких кінцевих водії ходять в туалет прямо біля транспорту - під колеса автобусів - або в пляшечки, як далекобійники", - резюмують "Пасажири Києва".

Закинута диспетчерська. Фото: "Пасажири Києва"
Закинута диспетчерська. Фото: "Пасажири Києва"

Пересадковий квиток початку ХХ століття та дефіцит кадрів

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що "Київпастранс" та міська влада не можуть розробити систему єдиного пересадкового квитка, яка насправді існувала у Києві ще напочатку ХХ століття. Так, на інтернет-аукціоні Violity продають жетон на київський трамвай 1910-х років. Лот вартістю 3500 грн було виставлено кілька днів тому, і він був якраз тим самим "пересадковим квитком".

Також ми розповідали, що КП "Київпастранс" не вистачає кваліфікованих кадрів і ця проблема стає критичною. З 8 аварійних бригад в реальності може бути лише одна. Так, до мережі потрапило фото службової записки служби енергетичного забезпечення та зв’язку підприємства. В ній сказано про значну проблему з дефіцитом працівників. Зокрема електромонтерів контактної мережі та кабельників.

Інформатор та Україна на часі: що подивитися на YouTube

Також слідкувати за матеріалами у відеоформаті ви можете на наших ютуб-каналах "Україна на часі", а також "Україна на часі Shorts". Там оперативно зʼявляються новини - від подій на фронті, політики та економіки до спорту, шоубізу та світської хроніки. Також ви можете дізнатися коментарі провідних експертів чи переглянути щоденні, щотижневі та навіть щомісячні підбірки головних новин.

Поговоримо з Михайлом Орєшніковим, колишнім російським громадянином та чувашським сепаратистом, про те, як збільшення повідомлень про вибухи в Росії впливає на суспільство. А також, як смерть Навального вплинула на російських лібералів та змінила їх світосприйняття. Приєднуйтесь до нас у цій захопливій розмові про сучасні та актуальні події!

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube