КП "Київпастранс" поступово позбавлявся транспортної інфраструктури, диспетчерських "будок" та відстійно-розворотних майданчиків, у інтересах столичних забудовників
Відсутність вбиралень для водіїв громадського транспорту є великою проблемою для Києва. Річ у тім, що будки диспетчерських, які будували за радянських часів на кінцевих зупинках, було зачинено чи передано під знесення задля побудови торгівельних чи житлових споруд. До того ж, почали знищувати автопарки та майданчики для відстою й розвороту автобусів, що збільшує амортизацію міського транспорту.
Про це розповів Інформатору експерт з транспортного планування Дмитро Беспалов, коментуючи наші дані про тендер на 170 тис грн на оренду вбиральні для водіїв на кінцевій одного з тролейбусних маршрутів, що був скасований через відсутність пропозицій. Так, за словами фахівця, державні будівельні норми, згідно з якими місця для відправлення природніх потреб повинні бути на кожній із кінцевих зупинок транспорту у місті, не змінювалися з радянських часів.
"Вони досі діють, нормативка не змінювалася - але проблема у неефективності санкцій. Місто Київ не посадиш у в'язницю, і штраф йому не виписати, в нас тисячі цих ДБН-ів порушуються мало не щодня. Зрештою, де може, "Київпастранс" підвозить сині будочки біотуалетів", - зазначив експерт.
За словами Дмитра Беспалова, наріжною проблемою є не, власне, закриття "будок" диспетчерських, а їхня передача забудовникам під інвестиційні проєкти. Йдеться про пропозиції побудови на території транспортної інфраструктури будинків, у перших поверхах яких забудовник зобов'язується виділити КП чи громаді міста певну територію.
"Меня кілька років тому з такою ж проблемою телефонував один з депутатів Київради: мовляв, ще одну диспетчерську передають забудовнику. Подавали запит, але йшли до цієї проблеми не через саме туалети (хоч проблема, дійсно, нагальна), а через інфраструктуру, що пов'язана з транспортом - адже знищують і місця відстою транспортних засобів. Це чимала територія, на якій на кінцевих зупинках стоять автобуси чи тролейбуси - і їх також передають під забудову", - зазначив фахівець.
На думку Беспалова, подібні дії з боку забудовників та міських чиновників, що узгоджують проєкти, є шкідницькими. Оскільки знищення "відстійно-розворотних майданчиків" зрештою збільшують пробіги та амортизацію автобусів, які вимушені шукати місця для відстою деінде у іншому місці.
Нагадаємо, напередодні Інформатор писав про те, що КП "Київпастранс" оголошував тендер на оренду туалету для власних водіїв. Йдеться про кінцеву зупинку тролейбусу №27 (Київ, вул. Пост-Волинська, 3). Тендер було скасовано через відсутність пропозицій, тож ходити до вітру водіям доводиться в буквальному сенсі цього слова. Тим часом, у соцмережах кияни висловлюють обурення тим, що на кінцевих зупинках громадського транспорту "несе, як з громадської вбиральні на вокзалі".
Також ми розповідали про те, що команда DOZORRO розробила інтерактивну карту громадських туалетів у Києві. Експерти позначили на мапі інформацію про 179 туалетів, які доступні для містян. Доречі, інформацію можна фільтрувати за станом вбиральні, типом або тим, кому належить (наприклад, Київській державній міській адміністрації або іншому комунальному підприємству).
Також слідкувати за матеріалами у відеоформаті ви можете на наших ютуб-каналах "Україна на часі", а також "Україна на часі Shorts". Там оперативно зʼявляються новини - від подій на фронті, політики та економіки до спорту, шоубізу та світської хроніки. Також ви можете дізнатися коментарі провідних експертів чи переглянути щоденні, щотижневі та навіть щомісячні підбірки головних новин.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.