Трамвай-утікач все ж міг бути несправним: вагони на маршруті №14 не виконують третину рейсів через поламки

Також прикметно, що вагон котився донизу без пасажирів і з усіма відкритими дверима, а свідки стверджували, що водій намагався полагодити дверцята: якщо йому вдасться довести, що трамвай був несправним, відповідальність знову нестиме Київпастранс

Трамвай аварія наслідки депо громадський транспорт Київ
Одна з загадок аварії з трамваєм - це чому вагон злітав Глибочицькою донизу з усіма відкритими дверима

Трамвайні вагони, що працюють на маршруті №14, є досить проблемними - вони часто ламаються і сходять з маршрута в депо з несправностями. В теорії, так могло статися і з трамваєм-втікачем №321, який днями влаштував масову ДТП у Києві, пошкодивши близько 10 автомобілей на вул. Глибочицькій. Адже цей та інші аналогічні трамваї, що працюють на маршруті, ще до резонансного ДТП недопрацьовували на лінії загалом 17,7% - а весь цей час проводили на ремонті в депо.

Несподіваних висновків дійшли фахівці з ГО "Пасажири Києва", коли дослідили дані про випуск вагонів на маршрут і фактичну роботу трамваїв. Так, за розкладом, на маршруті №14 у робочи дні мають працювати 7 випусків у обидві зміни. Розклад не передбачає заїздів у депо, втім, це постійно трапляється через несправності, - зазначають "Пасажири Києва".

Зокрема, до ДТП на лінію зранку виїжджали усі 7 випусків, але протягом дня частина з них сходила з лінії, причому частка годин, що рухомий склад проводить поза маршрутом, становить в цілому 17,7%. Після ДТП ситуація ще погіршилася, на маршруті працюють 5-6 вагонів. А кількість недопрацьованих годин зрола до 36,4%.

"Тобто до ДТП 1/6, а після ДТП понад 1/3 транспортної роботи на маршруті не виконується через несправність вагонів. Показово, що після ДТП випуск впав і навіть не покривається повністю. Як же так, якщо все обслуговування проводиться вчасно і якісно, чому депо Шевченка не може з 20 вагонів, які можуть працювати на маршруті №14, забезпечити навіть заявлений випуск у 7 штук?" - задають питання у ГО "Пасажири Києва".

Фахівці бачать лише одне пояснення такому феномену: вагони, що використовують для маршрута №14, кілька років простояли без ремонта та обслуговування, коли депо ім. Шевченка отримало велику кількість більш нових вагонів для маршрутів №1 та №3. Аж тоді для роботи на маршруті №14 знадобився рухомий склад, і на нього вирішили поставити вагони, включаючи "втікача".

"Випуск цих вагонів на лінію був, безумовно правильним рішенням, бо відносно нові, комфортніші та економічніші за старі Tatra T3 трамваї не мали стояти під парканом. Але коли їх вирішили випустити на лінію, їм варто було провести ремонт, усунути проблеми після кількарічного простою, обкатати. І на це було досить часу, поки півроку ремонтували Дегтярівський шляхопровід. Але це не було зроблено", - зазначають транспортні фахівці.

Цікаво, що у КП "Київпастранс" частково визнали, що частина вини є й на персоналі, що забезпечує випуск трамваїв на маршрут. Так, заявивши про вину водія, у КП вирішили також оголосити догани заступнику директора депо ім. Т. Шевченка з експлуатації транспорту і начвідділу з безпеки руху. Сам технічний стан трамваю при цьому назвали "справним".

Білі плями гучної ДТП: чому водій висадив усіх пасажирів та чому були відкриті усі двері

Нагадаємо, як повідомляв Інформатор, однією з версій причин, з яких трамвай "утік" від його водія, було те, що той зупинив рухомий склад і висадив з нього усіх пасажирів через поламані двері. За одним із свідчень, як ми писали, у момент початку руху трамвая водій саме лагодив двері - так про це повідомляють свідки. Крім того, вниз вулицею Глибочицькою трамвай мчав з усіма відкритими дверима.

А про наслідки аварії ми поговорили із Дмитром Беспаловим, експертом з питань транспортного моделвання. Він вважає, що гучна ДТП може підживити розмови про те, щоб "вбити" систему трамваїв у Києві, і, зокрема, на вул. Глибочицькій, що розірве декілька потужних трамвайних мереж столиці.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube