Потягів з наскрізними проходами в метро Києва поки не буде: чому скасовано тендер і що вирішив суд

Читать на русском

КП "Київський метрополітен" вважає, що постачальник вагонів не виконує тендерні вимоги, а той подає в суд на метро

Читать на русском
Тендер на закупівлю нових вагонів метро Києва
Такі вагони з "тунельним" проходом по центру мали б слугувати 50 років

КП "Київський метрополітен" вважає, що постачальник вагонів не виконує тендерні вимоги, а той подає в суд на метро

14 листопада КП "Київський метрополітен" скасувало рішення про закупівлю двох потягів Крюківського вагонобудівного заводу. В метро пояснюють це невідповідністю пропозиції тій документації, яку було подано у серпні, і яка виграла тендер. Втім, виробник не згоден з аргументами замовника, і звернувся до Господарського суду Києва з вимогою про повернення контракту.

Конкурс на закупівлю вагонів для метро Києва тривав з кінця 2020 року, кошти на це давав Європейський банк реконструкції і розвитку. Мали придбати два потяги по 5 вагонів кожен, вартість контракту складала 79,2 млн євро. А в майбутньому, як стверджував начальник КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський, метро мало б закупити ще вагони - в цілому планували 10 потягів по 5 вагонів в кожному.

ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод" виграв тендер у компанії Skoda з більш дешевою (на 37%) пропозицією. Техніку мали б почати отримати вже 2024 року. Втім, рішення про закупівлю потягів скасував сам замовник.

"Крюківським вагонобудівним заводом не виконано вимоги, встановлені тендерною документацією на закупівлю. Враховуючи це, Київським метрополітеном було скасовано рішення про присудження контракту Крюківському вагонобудівному заводу", - сказав виданню Liga.net заступник начальника КП Дмитро Пінчук.

Втім, завод з рішенням метрополітену не погоджується. Наприкінці листопада він звернувся до Господарського суду Києва з вимогою про повернення контракту. Суд прийняв рішення про розгляд за звичайною процедурою. Підготовче засідання у справі вже мало відбутися 20 грудня.

Цікаво, що у міській цільовій програмі розвитку транспортної інфраструктури на 2024-2025 роки зазначається необхідність закупівлі нових вагонів для метро столиці, через те, що "більшість інвентарного парку складають вагони, побудовані росією впродовж 1979-2013 років, морально та фізично застарілі через тривалий строк експлуатаці" (крім того, неможливо закупити запчастиени до них). Також прописаний середній вік вагонів, 35 років, і потреба в закупівлі 170 вагонів до 2031 року. У 2024 році планувалося придбати 14 вагонів метро вартістю 1,9 млрд грн; наступного ж, 2025 року, в планах була закупівля 34 вагонів (2,2 млрд).

Що за вагони планував придбати метрополітен

КВБЗ пропонував Києву купити метропоїзди з асинхронним тяговим приводом з 3 моторними та 2 причіпними немоторними вагонами, візки вітчизняного виробництва з центральним пневмопідвішуванням та дисковими гальмами.

  • Довжина поїзда становить 97 метрів,
  • Конструкційна швидкість – 90 км/год,
  • Призначений термін служби – 50 років,
  • Загальна місткість (з урахуванням пасажирів, які стоять) – 1650 людей.

У вагонах передбачені два інклюзивних, спеціально обладнаних місця для пасажирів колісному кріслі. Також передбачається вільний рух пасажирів із вагона до вагона – через герметичні переходи (поїзд-"труба"). Крім того, у контракт входили запчастини, витратні матеріали, устаткування й інструменти для обслуговування, ремонту тощо.

Які роботи ведуться між "Либідською" та "Деміївською"

Нагадаємо, як писав Інформатор, на аварійному перегоні між станціями "Либідська" та "Деміївська" ставлять тимчасові підпірки. Це дозволить запобігти руйнуванню. Колись таке було в районі "Парусу" в підземній річці Клов, але через п'ять років ґрунт там просів.

Також експерт розповів, що експертизи проблемної гілки тунелю між ст.м. "Либідською" та "Деміївською" триватимуть до трьох тижнів. Наразі встановлено маячки, які мали б фіксувати зростання тріщин - проте вони нічого не контролювали.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.