Стало відомо, хто добудує метро на Виноградар: дані Prozorro

Читать на русском

У компанії «Автострада», яка може зайнятися роботами у підземці, небагато досвіду робіт у метро, а той, що є вона отримала не на конкурентних торгах.

Читать на русском
Стало відомо, хто добудує метро на Виноградар: дані Prozorro
Гілку метро мають добудувати до кінця 2026 року

У компанії «Автострада», яка може зайнятися роботами у підземці, небагато досвіду робіт у метро, а той, що є вона отримала не на конкурентних торгах.

Ввечері у понеділок, 17 червня 2024 року стало відомо, що компанія «Автострада» стала єдиним учасником тендеру з добудови метро на ж/м Виноградар. За роботи, які мають тривати до кінця 2026 року компанія може отримати 13,8 млрд грн. Інші учасники, які теж хотіли позмагатися за це замовлення, скаржилися на дискримінаційні умови конкурсу. Про це йдеться з оголошення на сайті публічних закупівель Prozorro. 

На момент підготовки матеріалу угоду з «Автострадою» ще не уклали. Нагадаємо, що у фірми немає багато досвіду будівництва підземок. До останнього часу компанія ремонтувала дороги та мости, тому її вважають головним підрядником Укравтодору. 

Добудовою може зайнятися компанія, яка немає багато досвіду робіт у підземках.
Добудовою може зайнятися компанія, яка немає багато досвіду робіт у підземках.

На умови закупівлі скаржилися «БУДІВЕЛЬНО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКБУД ІНВЕСТ» та «НЬЮХАУС», проте КП «Київський метрополітен» вирішив не змінювати умови тендеру та відмовив їм у задоволенні скарг.

Учасники торгів скаржилися на дискримінаційні умови конкурсу.
Учасники торгів скаржилися на дискримінаційні умови конкурсу.

На час підготовки матеріалу компанія «Автострада» чекала на укладання договору вартістю 13,8 млрд грн. Загалом у торгах на Prozorro це підприємство уклало 359 договорів на 118,2 млрд грн. 

Стало відомо, хто добудуватиме метро на Виноградар: дані Prozorro 3

Здебільшого "Автострада" займалася ремонтом доріг.
Здебільшого "Автострада" займалася ремонтом доріг.

Перший досвід робіт у підземці «Автострада» отримала без конкуренції. Спочатку у грудні 2023 року компанія мала виконати проєктні та підготовчі роботи у тунелі столичного метро між станціями «Деміївська» та «Либідська» на 21,1 млн грн, а згодом з нею домовилися про додаткові роботи на понад 20 млн грн. 

«На виконання пункту 2.3 протоколу (комісії. – ред.) КП «Київський метрополітен» було укладено відповідні необхідні договори з ТОВ «ГК «Автострада» на виконання першочергових підготовчих та проєктних робіт...від 12.12.2023 року №504-П-23 на суму 21 158 771,36 грн (з ПДВ) та від 05.01.2024 №8-П-24 на виконання додаткових підготовчих робіт на загальну суму 20 120 000,00 грн», - йдеться в обґрунтуванні до закупівлі.

Компанія отримала замовлення не на конкурентних торгах у Prozorro.
Компанія отримала замовлення не на конкурентних торгах у Prozorro.

Згодом у квітні 2024 року «Київський метрополітен» підписав з нею угоду на капітальний ремонт перегінного тунелю Оболонсько-Теремківської лінії підземки. Окрім «Автостради» про ціну ремонту запитали ще у компаній «Енергетично-дорожнє будівництво» та «Техно-Буд-Центр», але пропозиція одного з головних підрядників Укравтодору 445,5 млн грн з ПДВ комісії сподобалася більше. 

«Ця цінова пропозиція (445,5 млн грн з ПДВ – ред.) була найнижча серед конкурентів. На сьогодні ні копійки за цей обʼєкт в «Автостраді» ніхто не заплатив. Авансування не передбачено, так прописаний контракт. Зараз працюємо, аби заробити собі імʼя у будівництві метро», – розповів 6 травня 2024 року в інтерв’ю Forbes власник «Автостради» Максим Шкіль

Шкіль підтвердив, що у компанії до цього не було досвіду роботи у метро. Проте «Автострада» планує брати участь у всіх конкурсах, які стосуються підземок.

«Розуміли, що ніша вільна. Тому почали залучати проєктантів, зокрема вихідців з «Метробуду», – зібрали близько 800 профільних спеціалістів. Також у нас свій проєктний інститут, де 120 працівників», - заявив Шкіль.

Що відомо про «Автостраду»

За інформацією аналітичної платформи YouControl, «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» була зареєстрована понад 8 років тому у Києві та називалася «МІСТОКОМБУД-МКБ».

У 2016 році фірму перейменували на «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА». Зараз фірма має вінницьку «прописку». За весь час тільки вид діяльності не змінювався – це будівництво.

Компанія "Автострада" належить бізнесмену Максиму Шкилю.
Компанія "Автострада" належить бізнесмену Максиму Шкилю.

«АВТОСТРАДА» входить у холдинг «MS Capital» бізнесмена Максима Шкиля. Холдинг займається будівництвом доріг, логістикою, продажем авто та АПК. Головні активи групи – це "Спільне українсько-німецьке підприємство "Автострада", "Перша логістична компанія", "3С Групп", а також кілька гранітних кар'єрів та агрокомпаній.

Стало відомо, хто добудуватиме метро на Виноградар: дані Prozorro 7

Широкому загалу Максим Шкіль став відомий завдяки продажу на аукціоні Mercedes Maybach. Заради допомоги ЗСУ. Тоді авто продали за 30 млн грн.

Хто будував метро на Виноградар раніше

Київський метрополітен уклав з акціонерним товариством «Київметробуд» угоду про побудову гілки підземки 20 листопада 2018 року. Закінчити роботи мали 26 листопада 2021 року. Проте термін здачі об'єкта кожного разу продовжували. 

Макет станції київського метрополітену "Мостицька". Фото: КП "Київський метрополітен" для Суспільного
Макет станції київського метрополітену "Мостицька". Фото: КП "Київський метрополітен" для Суспільного

У грудні 2023 року стало відомо, що цей договір розірвали через зрив термінів будівництва. Підрядник отримав понад 4 млрд грн та мав відшкодувати збитки через затягування робіт.

Інформатор писав, що будівництво метро на Виноградар обіцяли розпочати одразу, щойно змінять компанію-підрядника.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.