Ремонт метро на Подолі у Києві: або потяги курсуватимуть човником, або це буде надто дорого - експерт

Читать на русском

Проведення капітального ремонту без перекриття рухом потягів можливе або за умови, що працюватиме лише один тунель з двох, або у нічний час, але тоді процес буде тривалим і дороговартісним

Читать на русском
Умови ремонту тунелів метро у Києві
Роботи на ділянці тунелю між ст.м. "Почайною" і "Тараса Шевченка" почнуть, щойно завершать поточний ремонт на Деміївській площі

Проведення капітального ремонту без перекриття рухом потягів можливе або за умови, що працюватиме лише один тунель з двох, або у нічний час, але тоді процес буде тривалим і дороговартісним

Проведення планового капітального ремонту на "синій" лінії метро у Києві між станціями метро "Почайна" і "Тараса Шевченка" без зупинки поїздів може бути проведено у двох випадках. Потяги запустять у "човниковому" режимі, як це нині відбувається між ст.м. "Либідською" і "Деміївською". Або ж ремонтувати ділянку тунелю будуть лише у нічний час за складною та дороговартісною технологією. Будь-які інші види ремонту, що будуть проводити без перекриття руху поїздів на "синій" лінії, не будуть саме "капремонтом". Таку оцінку 23 квітня дає заяві КП "Київський метрополітен" про розробку проєкту планового капремонту між станціями "синьої" лінії метро у Києві без зупинки поїздів директор компанії "Про Мобільність", фахівець з питань транспортного планування Дмитро Беспалов у власному Telegram-каналі.

За його оцінкою, проведення капремонту у багатьох випадках означає відновлення міцності конструкції, і загалом може означати навіть побудову нового об'єкту. Саме так сталося на Дегтярівському шляхопроводі у Києві. За словами Беспалова, провести ремонт (з заміною чи підсиленням тунелів) без перекриття руху поїздів буде складно. Відтак, найімовірніше, у КП "Київський метрополітен" мають на увазі організацію "човникового" руху, так само, як між ст.м. "Деміївська" та "Либідська", де потяги курсують за графіком по одному тоннелю в той час, як на другому ведуться роботи з розкриття та дослідження причин аварії, що сталася на початку грудня 2023 року.

"Там рух одним тунелем є, але поїзди циркулюють у човниковому руху: тобто один потяг туди-назад у певному тактовому розкладі. Можливо, не перекривати повністю рух – мається на увазі, організувати човниковий рух", - коментує Беспалов заяву КП "Київський метрополітен".

Іншою гіпотетичною альтернативою фахівець бачить проведення капітального ремонту з усуненням просідання тунелів та ймовірних течій у нічний проміжок часу. Втім, за його словами, це потребуватиме значного часу та зусиль, а відтак, буде коштувати бюджету міста чималих коштів.

"Я не чув, щоб подібні технології з'являлися. Але все може бути. Якщо це дійсно буде так, і мова йде про неперекриття руху і капітальний ремонт, усунення просідання тунелю або можливих течій у нічний проміжок часу, то це тоді має бути дуже довго. І технологія робіт має бути складною. Тому це, скоріше за все, буде дуже дороговартісним (рішенням)", - зазначив фахівець.

Провести ремонт між "Почайною" і "Тараса Шевченка" необхідно через ґрунтові води - фахівці

Нагадаємо, Інформатор повідомляв, що днями у КП "Київський метрополітен" заявили про відсутність запланованих змін у роботі станцій метро "Тараса Шевченка" та "Почайна". Відповідно до тендера з розробки проєктної документації, що відбувся в листопаді 2023 року, опрацьовується робочий проєкт планового капітального ремонту між цими станціями без зупинки руху поїздів. Однак остаточні проєктні рішення визначать після проходження державної експертизи.

Раніше ми повідомляли з посиланням на інфраструктурного експерта Павла Авдокушина, що проведення ремонтних робіт на перегоні між ст.м. "Почайна" і "Тараса Шевченка" необхідне. Втім, вони будуть плановими, на відміну від перегону між "Либідською" та "Деміївською" на тій же саме, "синій", лінії метрополітену Києва. А от причина для ремонту в обох випадках є приблизно однаковою - наявність підземних річок і ґрунтових вод.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.