Заправку з елементами, схожими на три "НЛО", що приземлилися на горизонтальний кронштейн, звели на Броварському проспекті ще наприкінці 1970-х
На початку липня 2025 року на Броварському проспекті у Дніпровському районі Києва демонтували стареньку АЗС, зведену за концепцією японської корпорації "Тацуно" ще наприкінці 1970-х років. Дивиною за радянських часів була не лише конструкція станції, а й те, що монтаж виконували робітники з Країни сонця, що сходить. Відтак, дві АЗС, схожі одна на одну й розташовані на Лівобережжі Києва, називали "японками".
Про демонтаж "японки" розповіли водії-кияни у міському пабліку "Фотозагадки Києва з минулого" на Facebook. Містяни пригадали: заправку будували наприкінці 1970-х за концепцією японської корпорації "Тацуно", а особливістю була вертикальна подача палива: після сплати оператору станції шланг спускався згори до бензобаку автівки. У Києві звели дві такі АЗС - першою була станція на Харківському шосе, неподалік від перетину з вул. Привокзальною. Її демонтували вже понад 15 років тому.
Остання, на Броварському проспекті біля ст.м. "Лівобережна", пережила бурхливий розвиток сучасних АЗС та пропрацювала понад 45 років. Як і будь-які концептуальні розробки, вона мала плюси й мінуси. Вони відкривалися вже під час експлуатації об'єкту - з плюсів були футуристичний зовнішній вигляд (кияни порівнювали конструкції АЗС із двома "НЛО", що приземлилися на проспекті) та ефективна вертикальна система дистрибуції палива.
"Заправлявся там, важливо було не поставити автівку так, щоб пістолет опинився просто над її дахом. Тоді дістати його було неможливо", - пригадує у пабліку на Facebook киянин Вадим Басовський. - "Зате весь бензин стікав у бак, і не доводилося шланг підіймати", - пише Сергій Литвиненко. - "Щоправда, краплі могли потрапити за ворота, коли закривав бак", - додає Іван Любенок.
А киянка Тетяна Коссович пригадала навіть, що японських робітників, які монтували заправну станцію, годували в науково-дослідному інституті поряд, де вона тоді саме працювала (поряд розташована радянська висотка колишнього НДІ "Проєктстальконструкція ім. В. Шимановського"). Каже: робітники пишалися, що біля них стоїть диво-АЗС - і звідти не було чутно запаху бензину, адже це була звична проблема у СРСР.
"А ще, нас дуже дивували чоботи японських робітників з окремим великим пальцем", - пригадала Коссович у коментарі.
До речі, феномен "окремого пальця" у чоботях пояснив один з робітників, що допомагав японцям монтувати станцію. За його словами, так було зручніше підніматися на конструкції. А загалом все будівництво з нуля до початку роботи займало місяць.
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що у Києві знесли один з найяскравіших символів 90-х років - колишній гуртовий ринок біля ст.м. "Вокзальна". Він вже давно був занедбаним, а задіяні у роботі були далеко не всі контейнери-кіоски - деякі відверто стояли й тихо зогнивали у середмісті.
Також ми розповідали, що на Подолі у столиці знесли пам'ятку архітектури, якій 2025 року мало б виповнитись 200 років. Мова про садибу по вул. Сагайдачного, 16/5 у Подільському районі столиці. Будинок спорудили для розміщення у ньому магазину, і цю функцію він виконував аж до 2011-го, коли будівлю затягнули будівельною сіткою, нібито для проведення реконструкції.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.