Літній сезон минув для торговельно-розважальних центрів столиці без піків, але з суттєвими втратами через відключення електроенергії і аномальну спеку, кажуть представники бізнесу
Літній сезон минув для ТРЦ Києва без піків, але з суттєвими втратами через відключення електроенергії і аномальну спеку. Генератори, встановлені у ТРЦ, подекуди не справлялися, і потрібно було приймати швидкі рішення. А от трафік - тобто, відвідуваність торговельних центрів - зросла на початку літа і не знижувалася усі літні місяці.
Про це йдеться у публікації Асоціації ритейлерів України (Retail Association of Ukraine, RAU). Асоціація опитала представників українських і, зокрема, київських ТРЦ про те, чим відзначився для них літній сезон. У ТРЦ Gulliver розповіли, що ще у червні відбулося зростання трафіку, яке вдалося утримати на тому ж рівні в липні та серпні. Найбільше відвідувачів фіксували у дні, коли в ТРЦ відбувалися масштабні заходи.
"За звичкою очікували помітного зростання трафіку на початку вересня, але цього не сталося. Відзначаємо певні поведінкові зміни, пов’язані з тим, що традиційний back to school трансформувався після переходу на віддалений формат навчання/роботи, напружене інформаційне поле та зовнішні обставини", – сказала RAU Катерина Жураківська, директорка з маркетингу БФК Gulliver.
У столичних ТРЦ РайON та ТРК Проспект (об'єкти ГК Arricano) також не спостерігали падіння трафіку, навіть більше, в серпні, кажуть, показники були майже на рівні довоєнних - та вищими за 2023 рік. Так, у ТРЦ РайON середній показник відвідуваності близько 600 тисяч гостей на місяць, у ТРК Проспект – понад 1 млн.
В ТРЦ Dream повідомили, що влітку 2024 року гостей не було більше, ніж торік, але порівняно з весною трафік все ж зріс. Це пов'язують з відключеннями електроенергії та роботою Energy Hub: кияни ходили підзарядити гаджети.
Кожен ТРЦ приймав власні, іноді непрості, рішення. Так, для ТРЦ Dream (yellow та berry) придбанли два додаткових генератори. Проте додаткові проблеми створила аномальна спека.
"Частково орендарям влітку було скасовано оплату за електроенергію від генераторів", – каже Олексій Пашунов, керівний директор ТРЦ Dream.
В БФК Gulliver кажуть, що ситуація досягла критичного рівня, коли відключення світла сягнули 12 годин на добу. Найбільша проблема полягала в тому, що навіть перехід на дизельні генератори (їх у БФК чотири) не зміг забезпечити роботу вентиляції та кондиціювання. Відтак, 11 липня Gulliver перейшов на імпорт електроенергії зі Словаччини, Польщі, Румунії та Угорщини. Вона дорожча від звичайного тарифу на приблизно 25%, та дешевша за ту, що виробляється за допомогою дизельних генераторів.
"Для орендарів ТРЦ та БЦ змінилися тарифи за комунальні послуги. Це буде середня розрахункова ціна фактичної спожитої електроенергії", – підсумовує Катерина Жураківська.
Своєю чергою, у Arricano наприкінці 2022-на початку 2023-го придбали генератори для своїх об'єктів. Єдиним негативним моментом, кажуть представники власників, є часовий розрив між авансуванням за придбання палива (власним коштом) та отриманням компенсації від орендарів.
Нагадаємо, що на початку серпня Інформатор писав про те, що, попри повномасштабні бойові дії, активну мобілізацію та знеструмлення у Києві впродовж кількох літніх місяців у ТРЦ Києва відкрилося декілька нових торгівельних точок та магазинів. Йдеться як про ті, що обрали місцем розташування ТРЦ столиці, так і про окремі магазини, що розмістилися в будинках. Це - ще одне свідчення готовності українського бізнесу та рітейлу розвиватися попри будь-які негаразди.
Крім того, ми вивчили схему, яку застосували деякі столичні ТРЦ при закупівлі електроенергії за кордоном. І дійшли висновку: йдеться про е дуже красиву схему. Адже "електрики у відрах" не буває, і, беручи її від одного споживача, постачальники забирають в іншого - у випадку зі столицею, в простих киян.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.