Найстарішу станцію швидкісного трамвая Києва готують до нового життя

Капітальний ремонт очікує на станцію Академіка Шалімова, через яку проходять трамвайні маршрути, що з’єднують середмістя зі Святошинським районом

Київпастранс трамвай ремонт станція
Станція обслуговує маршрути №1 та №3 і щодня приймає великий пасажиропотік з Відрадного й Борщагівки

“Київпастранс” планує оновити одну зі станцій швидкісного трамвая, яка є найстарішою зупинкою на маршруті. Йдеться про колишню “Героїв Севастополя”, яка 2024 року була перейменована в Академіка Шалімова, і нараховує 48 років з моменту відкриття. Інфраструктура стації частково визнана аварійною та такою, що потребує негайного оновлення.

КП “Київпастранс” оголосило тендер на розробку проєктної документації для капітального ремонту станції швидкісного трамвая “Академіка Шалімов”. Вона була відкрита ще у 1977 році в межах першої в СРСР лінії швидкісного трамвая, яка з’єднала центр Києва з Борщагівкою. У радянські роки вона мала назву “Героїв Севастополя” й була зразком прогресивної транспортної ідеї.

Станція обслуговує маршрути №1 та №3 і щодня приймає великий пасажиропотік з Відрадного й Борщагівки. Має дві бокові платформи, з’єднані підземним переходом, який веде до проспекту Любомира Гузара та вулиці Академіка Шалімова. У 2008 році цю зупинку закрили разом із частиною лінії, і впродовж двох років вона стояла порожня, отримавши в народі назву “станція-привид”. Після реконструкції у 2010-му вона знову запрацювала, але частина інфраструктури лишилася недоторканою ще з радянських часів.

Тепер “Київпастранс” планує відновити аварійні бетонні сходи, оновити конструкції, відповідальні за безпеку пасажирів, і зробити простір комфортнішим. Як зазначається у тендерній документації, капремонт має охопити критичні елементи, які щодня витримують навантаження тисяч людей. Ремонт стосуватиметься ділянки від вул. Старовокзальної до Великої Кільцевої дороги. 

Очікувана вартість робіт становить майже 746 тисяч гривень. Підготовку проєкту реконструкції планують завершити до кінця 2025 року. Фінансування передбачене з міського бюджету в межах програми розвитку Києва.

Новина про ремонт викликала жваву дискусію серед киян: в обговоренні на Facebook-сторнці Київської транспортної спільноти багато хто зітхнув з полегшенням, мовляв, на платформі станції можна поламати ноги. Інші скептично зауважують, що технології ХХІ століття означають часті ремонти, а не довговічність радянських конструкцій, тож, нова тактильна плитка швидко зруйнується від солі. Багато претензій до існуючих навісів - пасажири сподіваються, що нове покриття даху стане суцільним і непрозорим, аби перони більше не заливало дощем і снігом.

Як почали ремонт 130-річного вагона, а його молодшого "брата" з-під Подільського депо покинули у Харкові

Нагадаємо, про те, що історичний ретро-трамвай - синій вагон з номером 1892 - передали на відновлення до Дарницького депо, Інформатор писав ще у березні. Тоді з'явилася надія, що столиця нарешті не відставатиме від інших міст та отримає власний працюючий ретро-трамвай після більше ніж 10-річної перерви. Тоді в цехах Дарницького депо вже почалася реконструкція ексклюзивного транспорту.

Також ми розповідали, що знайшовся ретротрамвай 1928 року, який довгий час стояв перед Подільським трамвайним депо. Сьогодні він тихо "помирає" у Харкові, куди його передали на відновлення напочатку 2022 року, за тиждень до вторгнення Росії до України. Причому передали у "повній комплектації" - тобто, відвезли як старий корпус, так і репліку рами, яку почали вже виготовляти у Києві з використанням оригінального візка.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити