Автобуси скасовуються: Київпастранс передумав оновлювати рухомий склад

Причиною стала неможливість змінити технічні вимоги тендерної документації без перегляду очікуваної вартості, а характеристики самої техніки вже викликали обурення у транспортній спільноті

Київпастранс автобуси тендер закупівля
Транспортні активісти сподіваються, що друга спроба провести закупівлю передбачатиме більш вибагливі технічні вимоги

Києву не судилося оновити рухомий склад столичного автопарку - принаймні, поки. Закупівля двох десятків невеликих автобусів місткістю щонайменше 57 пасажирів, які б мали поставити до кінця 2025 року, була скасована Київпастрансом. Транспортні активісти очікують “дубль № 2”, де технічні вимоги, можливо, переглянуть у кращий бік.

Комунальне підприємство “Київпастранс” скасувало тендер на закупівлю 20 міських автобусів, оголошений наприкінці серпня. Як йдеться у тендерній документації, очікувана вартість закупівлі становила майже 83 млн грн. Планувалося, що нові автобуси довжиною 8,2 метра курсуватимуть на маршрутах звичайного режиму руху, а їхнє постачання очікували до кінця 2025 року.

Як зазначено у протоколі скасування, КП “Київпастранс” не змогло внести зміни до технічних вимог тендерної документації. Адже це потребує зміни очікуваної вартості, що зі свого боку неможливо. Тому закупівлю скасовано відповідно до пункту 50 Особливостей проведення публічних торгів в умовах воєнного стану.

Втім, сама технічна частина тендеру викликала активне обговорення в експертному середовищі ще до скасування. Неофіційна транспортна спільнота “Управа КПТ” звертала увагу на характеристики майбутніх автобусів. Зокрема, вони мали бути лише частково низькопідлоговими, тобто, низька площадка лише в задньому звісі. І одвічна біда столичного транспорту - система кондиціювання в них теж не передбачалася. 

“У 2025 році ми купляємо не повністю низькопідлогові автобуси без кондиціонерів. Очікуємо раунд 2 з нормальними технічними вимогами?”, - саркастично прокоментувала ситуацію “Управа КПТ”.

Тендерна документація також передбачала банківську гарантію понад 829 тис грн і постачання автобусів у партіях до кінця наступного року. Вимоги до екологічності, новизни та відповідності базовим безпековим стандартам були прописані, але не містили сучасних елементів комфорту, які вже стали стандартом для міського транспорту у багатьох українських містах. Очікується, що нову процедуру закупівлі оголосять повторно, вже з оновленими умовами - транспортна спільнота сподівається, що наступна версія тендеру врахує критику та реальні потреби киян.

Замість МАЗів і ЛАЗів - "Анадоли": як і чому Київ закупив техніку з Туреччини

Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, що першу партію з 20 турецьких автобусів Anadolu Isuzu Citiport 12 вже розподілили між усіма АТП Києва. Загалом місто закупило 85 таких машин навесні 2024 року за кошти Європейського інвестиційного банку. Нині перша двадцятка вже поставлена на облік і проходить підготовку до випуску на маршрути.

Про рішення придбати саме турецьку техніку ми розповідали ще 10 квітня 2024 року. Саме тоді КП "Київпастранс" уклав договір з турецькою компанією Anadolu Isuzu Otomotiv Sanayii Ve Ticaret A.Ş. про постачання Києву міських низькопідлогових автобусів турецького виробництва. Покупку фінансуватимуть коштами Європейського інвестбанку (тобто транспорт купуватимуть в кредит), а перша партія мала приїхати до української столиці вже за 8 місяців.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити