Кияни роками домагаються повернення маршруту, який зʼєднував Троєщину, Оболонь і Мінський масив, втім, офіційного рішення про його повернення ще немає
На нещодавно облаштованій зупинці "Завод Оболонь” у Києві з'явився покажчик з інформацією про автобус №100. Давно скасований маршрут, що сполучав Троєщину із Мінським масивом, у “Київпастрансі” обіцяли відновити ще навесні 2024 року, але не раніше, ніж завершиться ремонт тунелю метро на "синій" лінії. Втім, дива не сталося - “сотка” не повернулася, а причини цього називалися найрізноманітніші - від нестачі рухомого складу до “млявого” пасажиропотоку. Але тепер зʼявився шанс, що цей маршрут знову зʼєднає Мінський масив та Троєщину.
Про те, що на оновленій під час ремонту Богатирської зупинці “Завод Оболонь” встановили покажчик з інформацією про автобусний маршрут №100, повідомили у Facebook-спільноті “Моя Оболонь”. Колись популярний маршрут ще у 2014-му почали змінювати, зрештою взагалі прибрали, а понад рік тому знову заговорили про його повернення, тож, поява таблички з номером 100 цілком може свідчити про його можливе відновлення. Проте в КП “Київпастранс” поки не робили жодних офіційних заяв з цього приводу.
“Незважаючи на успішне набрання голосів петицією з вимогою його відновлення, у травні у КП "Київпастранс" відмовили у цьому, пославшись на численні капітальні ремонти шляхопроводів, через які додаткові автобуси необхідні для заміни тимчасово непрацюючого електротранспорту”, - зазначається у дописі спільноти “Моя Оболонь”.
Петиція була подана в лютому 2025 року, коли стало зрозуміло, що обіцянки повернути сотий маршрут нічим не закінчилися. Автори наголошували, що нинішні маршрути не забезпечують прямого зв’язку між Троєщиною, Мінським масивом та Вигурівщиною. Тролейбус №47 та автобус №73 частково дублюють маршрут, але з Мінського масиву все одно складно дістатися на лівий берег, також звучала пропозиція переорієнтувати автобус №32, що йде на Нивки, у напрямку Оболоні.
Вперше після скасування маршрут згадували у березні 2024 року. Начальник служби організації руху КП “Київпастранс” Тимур Костенко тоді повідомив, що питання повернення маршруту розглядатиметься після завершення ремонту метро на синій лінії. Він поясняв, що автобуси задіяні як тимчасові замінники електротранспорту.
Це підтверджували й активісти, які зазначали, що плани повернути автобус №100 у вересні 2024 року зірвались, бо звільнені автобуси довелось перекинути на обслуговування маршрутів тролейбусів №24 та №36, які не могли працювати через ремонт метро. Коли ж ремонт закінчився, виявилося, що у місті немає вільного транспорту та бракує водіїв, половину з яких мобілізовано. А вже на початку 2025 року начальник управління дорожньої інфраструктури Дептрансу Валентин Кульбако під час брифінгу повідомив, що планів повернути автобус № 100 немає через недостатній пасажиропотік.
Кияни з цим не дуже згодні, адже цей маршрут починався від автобусного депо №6 на Троєщині, проходив через Воскресенку та Оболонь і завершувався на вулиці Сошенка. У ранкові та вечірні години він слугував ключовим сполученням для мешканців лівобережних районів, які діставалися метро і повертались додому. Тож, нині пасажири сподіваються, що покажчик з інформацією про автобус №100 на оновленій зупинці на Оболоні встановили не “за давньою звичкою”, а за рішенням “Київпастрансу”.
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що на київських "транспортних" пабліках обговорюють дивну політику КП "Київпастранс", яка передбачає, що пасажирів припинили допускати у салони трамваїв на кінцевих зупинках. Дописувачі просять відкривати двері у трамваях під час відстою, щоб пасажири могли зайти у вагони.
Також ми наводили думку транспортних фахівців, які стверджують, що КП "Київпастранс" використовує фунікулер нераціонально. Мова про планові ремонти цього транспорту, які проводяться не тоді, коли попит на цей вид транспорту найменший, а, навпаки, у "пікові" літні місяці, у 2025 році - з 14 липня до 22 серпня.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.