Людям хотілося б посидіти в салоні, а не смажитися на сонці чи мокнути під дощем, але в них знайшлися й опоненти, що стали на бік водіїв
Кияни дуже уважні та небайдужі у своїх відносинах із громадським транспортом - хочуть вникнути у найнесподіваніші деталі та борються за свій пасажирський комфорт навіть у дрібницях. Результат - прямо зараз у двох "транспортних" товариствах Києва обговорюється тема посадки пасажирів у трамваї на кінцевих зупинках. Небайдужий житель столиці вимагає від КП "Київпастранс", щоб водії не тримали двері закритими під час відстою, а пускали людей у вагони.
Дискусії дав старт Максим Галущак, опублікувавши однакові повідомлення у Фейсбук-групах Транспорт Києва та Київська транспортна спільнота. Простій порожніх вагонів на кінцевих у той час, як на зупинці чекають пасажири, він вважає "ганебною практикою" Київпастрансу. Підприємство Галущаку поки що не відповіло, тому найцікавіше – це коментарі, які з'явилися під обома постами.
“Вже декілька років безуспішно намагаюсь зрушити з місця питання дивної політики Київпастранса щодо кінцевих зупинок та знущання відносно пасажирів”, - жаліється киянин.
Що саме він має на увазі під “знущанням”? Галущак помітив, що трамваї приїжджають на кінцеві зупинки та стоять там із зачиненими дверима 5-15 хвилин. Пасажири змушені чекати на вулиці, де, за версією активіста, в них є три варіанті.
Влітку люди смажаться на сонці, взимку мерзнуть, у інших випадках мокнуть під дощем. Відео, яке він додав, знято взимку, коли на вулиці було -14С. На ньому видно, що трамваї на зупинці є, й пасажири тож є, але всередині вагонів – порожнеча.
“Після чого трамвай нарешті заводиться, підлітає до зони посадки, де пасажири мають за 20 секунд взяти штурмом той трамвай, бо він відчалює за маршрутом. Чому не можна приїхати, відкрити двері та дати протягом тих самих 5-15 хвилин можливості людям спокійно сідати?”, - цікавиться киянин.
Галущак стверджує, що трамваї часто стоять з відкритими дверима на "Контрактовій площі", але ніколи - на "Героїв Дніпра", хоча маршрут один і той самий. І просить надати розголосу цій ситуації, аби у Київпастрансі нарешті згадали, “для кого і за чий рахунок вони існують, а ця ганебна практика залишиться в історії”.
У коментарях Галущаку м'яко натякнули, що спостережливість - це, звісно, добре, але дивно, що за роки дослідження цього питання він не розібрався в особливостях кінцевих зупинок. Киянину пояснили, що ті самі 5-15 хвилин між рейсами - законний час відпочинку водія, і його на маршруті в цей момент начебто немає.
“А, може, це така кінцева, де водій, може піти до вбиральні. І врешті, купити кофе та попити, чи тієї ж води. Без коментарів пасажирів: "О, пішла та п'є кофе, чи їсть бутерброд!”. Бо нашим пасажирам треба залізти в рота та все це прокоментувати. Потрібно перш за все поважати цю працю та людину", - наголошують кияні.
На претензію пасажира відповіли й водії. За словами однієї з них, раніше вона відчиняла двері пасажирам у таких випадках, але швидко пошкодувала.
“По доброті своїй - шкода, люди стоять, мерзнуть - подаєш вагон на зупинку раніше на 3-5 хв. А потім слухаєш "дифірамби" на свою адресу. Висновок - не роби добра - не будеш мати зла. Не хочу сказати, що всі пасажири злі та сердиті, але в кожній бочці меду завжди знайдеться ложка дьогтю”, - згадує жінка свій досвід.
Галущаку радять подивіться в розкладі час відправлення. І в той самий час приходити на посадку, дав водіям спокій. Тим більш,що він користується одним й тим самим маршрутом, схоже, роками, і мав би вже вивчити таймінг.
“Максим, в свою обідню перерву водій робить що вважає за потрібне. Треба поїсти, прибрати в кабіні, помити руки, відпочити в тиші... Чи пропонуєте це все робити на посадковій зупинці в присутності шановних?”, - зазначають читачі.
Інші коментатори акцентують, що сьогодні інтернет з розкладом руху доступний кожному школяру: подивився та прийшов на зупинку за три хвилини. Саме так, за спостереженнями автора цього коментаря, більшість пасажирів і робить. А поруч з кінцевою розташовано багато магазинів, і необов'язково пектись на сонці чи мерзнути взимку 15 хвилин – можна сховатися там та вбити час. Але є й таки, хто вважає, що Галущак порушив дуже актуальне питання. Один з коментаторів згоден, що Київпастранс має звернути увагу на ситуацію.
“Сам не раз думав про це. Логічних пояснень цьому явищу немає, окрім того, що така усталена традиція серед київських водіїв трамваїв, тролейбусів та автобусів. З керівництва на цю проблему традиційно ніхто не звертав і не звертає уваги”, - пише однодумець активіста.
Також хтось з киян надав логічне пояснення, чому на різних зупинках різний режим. Справа в тому, що на Героїв Дніпра розвертається один маршрут, на Контрактовій площі - п'ять. І, як пояснюють фахівці, через це на Контрактовій вони й відстоюють біля зупинки на спеціальних коліях, не заважаючи трамваям, які мають рушити раніше, але приїхали пізніше, випередити їх по паралельній колії кільця.
Нагадаємо, раніше Інформатор писав про те, що у Дарницькому депо проходить реставрація історичного синього трамвая, який був випущений ще у 1892 році. До кінця 2025-го його планують знову випустити на лінію після десятирічної перерви. Згодом поїздки цим транспортом стануть частиною екскурсійних програм для киян і туристів.
Також Інформатор повідомляв, що Київпастранс порізав на метал останній трамвайний вагон Пульман, зроблений у Німеччині. Історична «капсула часу» зберігалася у Пущі-Водиці й виконувала роль електричної підстанції. Але її ходова частина та корпус збереглися від самого моменту побудови.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.