ГО "Пасажири Києва" довідалися про справжній пасажиропотік на популярному київському транспорті на канатній тязі: з'ясувалося, що найбільше містяни користуються ним якраз у літні місяці
КП "Київпастранс" використовує фунікулер нераціонально. Його фахівці проводять планові ремонти цього транспорту не тоді, коли попит на цей вид транспорту найменший, а, навпаки, у "пікові" літні місяці, у 2025 році - з 14 липня до 22 серпня. Натомість, у КМДА кажуть про "найменший пасажиропотік" влітку, що насправді не відповідає реальним показникам використання транспорту. Це скорочує виручку фунікулера та створює незручності киянам.
З рекомендацією до КП "Київпастранс" виступила ГО "Пасажири Києва". Її фахівці запитали дані про пасажиропотік київського фунікулера та вивчили досвід європейських країн. Там, з'ясували транспортники, цілорічні фунікулери теж закривають на планові ремонти, однак вони проходять зазвичай або пізно восени, або рано навесні - але аж ніяк не влітку, як робить нинішнє керівництво КП "Київпастранс".
"Ми підозрювали, що в Києві ситуація схожа, адже саме в спекотні місяці на Поштовій площі біля Дніпра максимальний потік людей. І коли отримали дані, наші підозри підтвердилися", - зауважили у "Пасажирах Києва".
У квітні 2025 року фунікулером користувались в середньому 7 тисяч киян щодня. У березні вже 7,5 тисяч, далі кількість зростала - аж до 12,5 тисяч пасажирів у липні. Такі дані навели громадські активісти, що дослідили дані про пасажиропотік на цьому виді транспорту. Натомість, у КМДА стверджують, що фунікулером в літні місяці користується лише 2 тисячі киян.
"Але влітку пасажирів якраз найбільше, і цими ремонтами місто та перевізник власноруч скорочує виручку фунікулеру та збільшує незручності більшій кількості потенційних пасажирів. Можете уявити ситуацію, щоб гірськолижний курорт Буковель ремонтував підйомники на різдвяні свята, коли попит на цю послугу максимальний? Ні!" - підкреслили громадські активісти-транспортники у дописі.
У ГО "Пасажири Києва" нагадали, що за попередньої влади, тобто до 2014 року, фунікулер ремонтували за більш притомним графіком, у вересні-жовтні. А відтак, здоровий ґлузд вимагає від КП "Київпастранс" припинити ремонти рухомого складу та рейок фунікулера у літні місяці. Натомість, перенести роботи на "низький сезон", лютий-березень або листопад.
Нагадаємо, у середині липня Інформатор писав, що фунікулер зачинили на щорічний плановий ремонт. Він запланований з 14 липня до 22 серпня. У КП "Київпастранс" мотивували це тим, що саме влітку цей транспорт має нібито найменший пасажиропотік, до 2 тисяч пасажирів на добу, "що майже вдвічі менше, ніж у інші сезони".
А рік тому ми писали, що київський фунікулер стали частіше знеструмлювати. Про деякі такі випадки повідомляв КП "Київпастранс" у соцмережах, деякі - залишалися непоміченими. Проте пасажирам столичного транспорту на канатній тязі від цього не легше: вже було кілька випадків, коли вагони застрягали просто посередині маршруту, зависаючи над схилом.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.