Лихо з тим світлом: у фунікулері розповіли, як висаджують пасажирів, та чому не стали такими ж важливими, як метро

У київському фунікулері було вже декілька випадків знеструмлень, коли пасажирів доводилося буквально драбиною спускати з кабін на східці, тепер міські чиновники знайшли елегантний вихід: повідомляють адміністрацію канатного транспорту про знеструмлення трохи заздалегідь

Фунікулер знеструмлення відключення світла пасажири зручність громадського транспорту репортаж
Електроенергію фунікулеру відключають на загальних засадах, разом з іншими споживачами

Київський фунікулер стали частіше знеструмлювати. Про деякі такі випадки повідомляє КП "Київпастранс" у соцмережах, деякі - залишаються непоміченими. Проте пасажирам столичного транспорту на канатній тязі від цього не легше: вже було кілька випадків, коли вагони застрягали просто посередині маршруту, зависаючи над схилом. Про те, що робить у таких випадках персонал фунікулеру, та про особливості відключень світла Інформатор поспілкувався зі співробітниками транспорту.

Наш візит до верхньої станції київського фунікулера якраз збігся з початком відновлення роботи транспорта після ранкового знеструмлення. Просто перед нами працівниця відкрила двері на вхід, запрошуючи всередину: мовляв, дали світло, можемо й прокатити. Підходимо та представляємось.

"Проходьте, звісно", - кивнула кореспонденту Інформатора на вагончик, що відблискував неподалік, щойно побачивши редакційне посвідчення.

Користуватись положенням ми не стали (навіть не кортіло) - комунальний транспорт потребує уваги і фінансування, а не ще однієї категорії "псевдо-пільговиків". Відтак, попросили пані зробити нам "лікнеп": як працює фунікулер в умовах знеструмлень, і чому так вийшло, що метрополітен став "критичною інфраструктурою", а фунікулер - ні.

Часто фунікулер недооцінюють, вважаючи "несправжнім" транспортом - проте ним залюбки користуються, щоб дістатись "верхнього Києва" з нижньої станції на Подолі
Часто фунікулер недооцінюють, вважаючи "несправжнім" транспортом - проте ним залюбки користуються, щоб дістатись "верхнього Києва" з нижньої станції на Подолі

"Відмикають регулярно, і за загальним графіком. Лихо з тим світлом. Ставлення до нас таке саме, як і до будь-яких інших побутових споживачів: графік відімкнення 4 години через 4. Був варіант - під'єднати наш об'єкт до альтернативної мережі живлення, але цього так і не вийшло зробити", - розповідає співробітниця.

Проходять перші пасажири. Декілька підлітків у яскравих кросівках, старенька пані з парасолькою, явно їде на Поділ, щоб прогулятися набережною. Питаємо: що буде, якщо вагони стануть просто посеред маршруту, зависнувши на канатах.

"Такі ситуації - екстрені, аварійні - вже траплялися нещодавно. Пасажири залишалися всередині рухомого складу прямо посеред маршруту. В такому випадку нам заборонено намагатись рухати вагони, вони фіксуються там, де й зупинились. А персонал станцій підводиться (чи спускається - залежно від того, де розташовані кабінки - Ред.) до рухомого складу, відчиняє двері та спускає пасажирів по драбинах просто на гору, під кабіни фунікулеру", - пояснила нам співробітниця транспорту.

Попри наявність сходинок, спуститися згори донизу буде геть непросто через чималий кут нахилу пагорба
Попри наявність сходинок, спуститися згори донизу буде геть непросто через чималий кут нахилу пагорба

Втім, якщо на раз чи два подібні заходи ще можливі у якості вийняткових, та, якщо робити подібні "екстрені спуски" кожного дня, коли транспорт знеструмлюють, - точно можна чекати на нещасні випадки. Тим же літнім пасажирам буде складно спускатись драбиною, а потім - сходами, та водночас неможливо довгий час лишатись у кабінках - адже на сонці їхні стіни й стеля розжарюються, підвищуючи температуру всередині. Потрібен елегантний вихід, і міські транспортні чиновники його, схоже, знайшли.

"У КМДА нам пообіцяли, що за 5-10 хвилин до того, як відмикатимуть нас від живлення, будуть попереджати, щоб ми вже не запускали наступний рейс фунікулера", - каже Інформатору машиністка.

На фунікулері ми були вдень у понеділок, 24 червня. За графіком, наступне знеструмлення мало б початись приблизно о 18 годині, каже співробітниця, заглядаючи у роздруківку. Відтак, за 10 хвилин до "дедлайну" чекають на сигнал, щоб довести кабінки до станцій, випустити пасажирів - та зачинити фунікулер. До наступного разу.

Чому вирішили відкрити навіть непопулярні станції метро, та для кого запустять заново автобус №100

Нагадаємо, Інформатор розповідав про те, що у квітні 2023-го у Києві відновила роботу передостання зі станцій, що була зачинена з самого початку повномасштабного вторгнення Росії до України. Йдеться про ст.м. "Гідропарк", причому й понині працює лише один вестибюль - №1. А вже напочатку березня 2024-го відкрито й останню - ст.м. "Дніпро". Ми розповідали, хто найчастіше користується нею та чому рішення є правильним.

Також ми писали про те, що для киян можуть відновити маршрут автобусу, що сполучатиме Троєщину із Мінським масивом. Цей маршрут під №100 курсував близько 10 років тому, 2014-го міські транспортні чиновники почали його змінювати, а невдовзі - й зовсім скасували. Тепер підніматимуть питання про відкриття його наново - втім, за однієї важливої умови.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube