У київському фунікулері було вже декілька випадків знеструмлень, коли пасажирів доводилося буквально драбиною спускати з кабін на східці, тепер міські чиновники знайшли елегантний вихід: повідомляють адміністрацію канатного транспорту про знеструмлення трохи заздалегідь
Київський фунікулер стали частіше знеструмлювати. Про деякі такі випадки повідомляє КП "Київпастранс" у соцмережах, деякі - залишаються непоміченими. Проте пасажирам столичного транспорту на канатній тязі від цього не легше: вже було кілька випадків, коли вагони застрягали просто посередині маршруту, зависаючи над схилом. Про те, що робить у таких випадках персонал фунікулеру, та про особливості відключень світла Інформатор поспілкувався зі співробітниками транспорту.
Наш візит до верхньої станції київського фунікулера якраз збігся з початком відновлення роботи транспорта після ранкового знеструмлення. Просто перед нами працівниця відкрила двері на вхід, запрошуючи всередину: мовляв, дали світло, можемо й прокатити. Підходимо та представляємось.
"Проходьте, звісно", - кивнула кореспонденту Інформатора на вагончик, що відблискував неподалік, щойно побачивши редакційне посвідчення.
Користуватись положенням ми не стали (навіть не кортіло) - комунальний транспорт потребує уваги і фінансування, а не ще однієї категорії "псевдо-пільговиків". Відтак, попросили пані зробити нам "лікнеп": як працює фунікулер в умовах знеструмлень, і чому так вийшло, що метрополітен став "критичною інфраструктурою", а фунікулер - ні.
"Відмикають регулярно, і за загальним графіком. Лихо з тим світлом. Ставлення до нас таке саме, як і до будь-яких інших побутових споживачів: графік відімкнення 4 години через 4. Був варіант - під'єднати наш об'єкт до альтернативної мережі живлення, але цього так і не вийшло зробити", - розповідає співробітниця.
Проходять перші пасажири. Декілька підлітків у яскравих кросівках, старенька пані з парасолькою, явно їде на Поділ, щоб прогулятися набережною. Питаємо: що буде, якщо вагони стануть просто посеред маршруту, зависнувши на канатах.
"Такі ситуації - екстрені, аварійні - вже траплялися нещодавно. Пасажири залишалися всередині рухомого складу прямо посеред маршруту. В такому випадку нам заборонено намагатись рухати вагони, вони фіксуються там, де й зупинились. А персонал станцій підводиться (чи спускається - залежно від того, де розташовані кабінки - Ред.) до рухомого складу, відчиняє двері та спускає пасажирів по драбинах просто на гору, під кабіни фунікулеру", - пояснила нам співробітниця транспорту.
Втім, якщо на раз чи два подібні заходи ще можливі у якості вийняткових, та, якщо робити подібні "екстрені спуски" кожного дня, коли транспорт знеструмлюють, - точно можна чекати на нещасні випадки. Тим же літнім пасажирам буде складно спускатись драбиною, а потім - сходами, та водночас неможливо довгий час лишатись у кабінках - адже на сонці їхні стіни й стеля розжарюються, підвищуючи температуру всередині. Потрібен елегантний вихід, і міські транспортні чиновники його, схоже, знайшли.
"У КМДА нам пообіцяли, що за 5-10 хвилин до того, як відмикатимуть нас від живлення, будуть попереджати, щоб ми вже не запускали наступний рейс фунікулера", - каже Інформатору машиністка.
На фунікулері ми були вдень у понеділок, 24 червня. За графіком, наступне знеструмлення мало б початись приблизно о 18 годині, каже співробітниця, заглядаючи у роздруківку. Відтак, за 10 хвилин до "дедлайну" чекають на сигнал, щоб довести кабінки до станцій, випустити пасажирів - та зачинити фунікулер. До наступного разу.
Чому вирішили відкрити навіть непопулярні станції метро, та для кого запустять заново автобус №100
Нагадаємо, Інформатор розповідав про те, що у квітні 2023-го у Києві відновила роботу передостання зі станцій, що була зачинена з самого початку повномасштабного вторгнення Росії до України. Йдеться про ст.м. "Гідропарк", причому й понині працює лише один вестибюль - №1. А вже напочатку березня 2024-го відкрито й останню - ст.м. "Дніпро". Ми розповідали, хто найчастіше користується нею та чому рішення є правильним.
Також ми писали про те, що для киян можуть відновити маршрут автобусу, що сполучатиме Троєщину із Мінським масивом. Цей маршрут під №100 курсував близько 10 років тому, 2014-го міські транспортні чиновники почали його змінювати, а невдовзі - й зовсім скасували. Тепер підніматимуть питання про відкриття його наново - втім, за однієї важливої умови.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.