Класичного метро на Троєщину не буде, це надто дорого - колишній радник Віталія Кличка

Читать на русском

Максим Бахматов, що допомагав меру Києва на громадських засадах, стверджує, що влада не буде витрачати мільярди доларів на підземку до столичного Лівобережжя

Читать на русском
Проєкт метро на Троєщину у Києві
Максим Бахматов вважає, що владі буде, на що витрачати гроші після війни і без мега-проєктів на кшталт метро у Києві

Максим Бахматов, що допомагав меру Києва на громадських засадах, стверджує, що влада не буде витрачати мільярди доларів на підземку до столичного Лівобережжя

Будівництво класичної гілки метро із підземними станціями та тунелями на житловий масив Троєщина у Києві наразі неможливе. Вартість робіт коштуватиме надто дорого, до того ж, у влади будуть інші пріоритети після завершення війни. Також почасти причина у тому, що нинішня столична влада не спромоглася побудувати лінію метро на житловий масив Виноградар попри наявність коштів та достатнього часового проміжку. Про це 19 лютого заявив голова та засновник Офісу трансформації, колишній гендиректор ВДНГ Максим Бахматов у ефірі телемарафону "Єдині новини". Він нагадав, що, сам проєкт лінії метро від Жулян до Троєщини у Києві з'явився у радянські часи, коли центральна влада не рахувалася з витратами, починаючи амбітні і подекуди недоцільні проєкти.

"Ті люди, що колись проєктували (метро на Троєщину - Ред.) у 80-х роках, знали, що гроші не мають цінності. В Радянському Союзі гроші не рахували - там не було економічної доцільності: партія сказала "БАМ" (Байкало-Амурська магістраль - Ред.), будуємо БАМ! А скільки там загинуло людей чи було витрачено коштів - нікого не цікавить. Так само з метро на Троєщину", - зазначив він.

За словами Бахматова, основною причиною, через яку будівництво метро на Троєщину не є економічно доцільним, є надвисока ціна проєкту. Також він вважає неефективними менеджерські здібності столичної міської влади, яка за попередні 10 років не спромоглася довести до завершення будівництво лінії метрополітену на житловий масив Виноградар у Києві.

"Чи потрібний сучасний ефективний транспорт на Троєщину? - Так, потрібен. А чи буде там класичне метро? - Ні, не буде! Бо нинішня влада, по-перше, не побудувала метро на Виноградар за 10 років, а це - дуже великий строк. По-друге, вона звикла будувати метро з середньою вартістю 1 км в 4 мільярди гривень. Якщо перемножити це на кількість станцій та довжину (відтинку) цього, що планується побудувати на Троєщину, сума складе 2-3, а може, й 5 мільярди доларів", - стверджує Максим Бахматов.

Засновник Офісу трансформації навів у приклад ціну відбудови Маріуполя чи низки міст Південно-Східної України, яка може скласти ті-таки 5 млрд доларів США. За нинішніх потреб країни у коштах на відновлення житлової та соціальної інфраструктури, вважає він, метро на Троєщину "точно не буде пріоритетом".

Чому Бахматов має вплив на прийняття рішень

Зазначимо, що Офіс трансформації – це громадська організація, мета якої у підвищенні ефективності державних та комунальних установ, підприємств, департаментів, компаній, виконавчих органів, тощо; зміненні їхньої системи звітності та відповідальності. Попри статус ГО, її очільник Максим Бахматов є досить впливовою персоною - до початку громадської діяльності він працював продюсером, зокрема, Comedy Club-Україна (природні конкуренти "95 кварталу"), грав у КВК. Також співпрацював із Володимиром Зеленським, з яким знайомий майже 30 років.

Цікаво, що напочатку президентської каденції Зеленського, восени 2019 року Віталій Кличко призначив Бахматова своїм заступником - тоді це розглядалося, як своєрідний тролінг центральної влади з боку мера Києва. Втім, вже у липні 2020-го він заявив, що йде з посади на час місцевих виборів, і нібито планував повернутися після їх завершення. Але наприкінці 2021 року Бахматов зник із переліку радників Кличка.

Архітектор метро на Троєщину сумнівається, що його побудують за Кличка

Нагадаємо, що сумніви у тому, що за Віталія Кличка буде бодай розпочато будівництво метро на Троєщину, висловлював і архітектор-проєктант столичного метро, Валерій Гнєвишев. Він стверджує, що проєктна документація для перших п'яти станцій Подільсько-Вигурівської лінії метро Києва була підготовлена інститутом Укрметротонельпроєкт і представлена меру Києва. Були готові також креслення для інших станцій гілки. Проте Віталій Кличко завернув усі наробітки, наказавши переробити креслення.

Також ми систематизували усю інформацію про колапс у київському метро, який спричинив серйозні наслідки для усієї транспортної інфраструктури міста. Це відчули не тільки мешканці Теремків, а й усі кияни. Ми розповіли про п’ять головних проблем, які виникли у Києві внаслідок аварії в метро.

Унікальна можливість почути пряму думку від ветерана війни, Юрія Гудименка, щодо звільнення з посади головнокомандувача Збройних Сил України, Валерія Залужного. Він не лише поділиться своїми враженнями від цього рішення, але й висловить свої думки щодо репутації нового головкома, Олександра Сирського, серед військових колег. Приєднуйтеся до нашого відео, щоб отримати більше цікавих деталей та аналізу.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.