Київський метрополітен відкрив осіннє полювання за кадрами

У столичній підземці стартував масштабний набір працівників і курси для майбутніх машиністів, адже майже кожна п’ята вакансія лишається відкритою

Київський метрополітен кадри професії вакансії
На думку киян, підземці бракує не інформаційних зустрічей на ярмарку вакансій, а реальних стимулів - більш високої зарплати та бронювання для чоловіків

Осінь у київському метро почалася не лише з пасажирських черг, а й з кадрових. Проблема дефіциту персоналу, який становив близько 20% навесні, за пів року не виправилася. Нині підприємство намагається закрити прогалини запрошенням на ярмарок вакансій та відкриттям набору на курси машиністів.

Київський метрополітен знову оголосив пошук нових співробітників. Станом на початок вересня у підземці відчинені двері для десятків фахівців - від вантажників і прибиральників до інженерів, економістів і електромеханіків. Найбільше бракує саме робітничих спеціальностей: слюсарів з ремонту рухомого складу, слюсарів-електриків з ремонту електроустаткування, електромонтерів, електромеханіків.

За даними відкритих вакансій, найбільш затребувані пропозиції мають наступні умови щодо зарплати:

  • Слюсар з ремонту рухомого складу - від 12 до 15,5 тис грн залежно від розряду, плюс надбавки за вислугу років (+7%).
  • Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування - 13-16 тис грн, також із доплатами за стаж.
  • Електромонтер - від 14 до 18 тис грн, із доплатами 12-24% за шкідливі умови.
  • Електромеханік - від 22,6 тис грн, плюс надбавки: +12% за шкідливість та +7% за стаж.
  • Інженер (наприклад, провідний інженер-конструктор) - від 26,8 тис грн, з можливістю доплат за досвід і вислугу.

Більш високу зарплати пропонують машиністам, набір на підготовку яких вже стартував - курси починаються 6 жовтня 2025 року і триватимуть майже пів року. Навчання безкоштовне, учасники отримуватимуть щомісячну стипендію у розмірі 9 тис грн. Теорію супроводжує практика в електродепо та на лініях, а після успішного складання іспитів випускники отримають роботу із зарплатою від 34 тис грн.

Крім зарплат, у метро обіцяють і соціальний пакет. Він включає оплачувану щорічну відпустку, лікарняні, надбавки за стаж і роботу у шкідливих умовах. Також працівникам обіцяють офіційне працевлаштування, стабільний графік, а для частини фахівців - медичне обслуговування на підприємстві. Саме ці гарантії, за словами керівництва, мають стати додатковим стимулом для кандидатів.

Щоб залучити нових людей, 10 та 11 вересня у вестибюлі станції “Позняки” організують ярмарок вакансій. Там можна буде дізнатися деталі працевлаштування, умови роботи та соціальні гарантії. За словами організаторів, консультанти допоможуть і тим, хто хоче пройти навчання на машиніста.

Втім, у коментарях під публікаціями про вакансії користувачі соцмереж нагадують: бракує не інформаційних зустрічей, а реальних стимулів. “Якби підземка забезпечувала бронювання від мобілізації, люди охочіше йшли б працювати”, - пише один із киян. Інші додають: “Слюсар за 13–15 тисяч у Києві довго не затримається. За таку роботу треба платити вдвічі більше”. Лунають і відгуки про складність графіків: “Нічні зміни для монтерів і шкідливі умови не компенсує надбавка у кілька тисяч”.

Ситуація з персоналом непроста вже тривалий час. Ще навесні ми розповідали, що метро шукає понад 40 спеціальностей. Зарплати коливалися від 12 до 21 тисячі гривень у робітників і до 26–27 тисяч у інженерів, проте це не змогло заповнити кадровий дефіцит. Тож, нині Київський метрополітен вкотре намагається знайти людей, без яких рух підземки неможливий.

Як виходять зі скрути маршрутники, і чи дозволять сідати за кермо автобусів з 18 років

Нагадаємо, у листопаді 2024 року Інформатор писав про те, що у Києві та області з'явилося чимало оголошень про роботу водіями маршруток. Багато хто з роботодавців пропонує проживання у гуртожитку, харчування та якісний транспорт. А деякі роботодавці навіть пишуть, що їхні водії бронюються від мобілізації. Це може свідчити про те, що неформальна домовленість між ТЦК та автотранспортними підприємствами про відсутність інтересу до водіїв добігла завершення - і тепер співробітники Центрів комплектування можуть мобілізовувати навіть водіїв громадського транспорту.

А ще у травні-2024 ми писали, що в Україні почалася дискусія про можливість долучити до професії водіїв громадського транспорту водіїв з 18 років. Проблема актуальна для Києва та й інших міст - адже через мобілізацію та невідповідне бронювання у столиці відчувається колосальний брак водіїв автобусів та тролейбусів. Наразі ж за кермо можна сідати лише з 21 року.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.   

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити