У столичній підземці стартував масштабний набір працівників і курси для майбутніх машиністів, адже майже кожна п’ята вакансія лишається відкритою
Осінь у київському метро почалася не лише з пасажирських черг, а й з кадрових. Проблема дефіциту персоналу, який становив близько 20% навесні, за пів року не виправилася. Нині підприємство намагається закрити прогалини запрошенням на ярмарок вакансій та відкриттям набору на курси машиністів.
Київський метрополітен знову оголосив пошук нових співробітників. Станом на початок вересня у підземці відчинені двері для десятків фахівців - від вантажників і прибиральників до інженерів, економістів і електромеханіків. Найбільше бракує саме робітничих спеціальностей: слюсарів з ремонту рухомого складу, слюсарів-електриків з ремонту електроустаткування, електромонтерів, електромеханіків.
За даними відкритих вакансій, найбільш затребувані пропозиції мають наступні умови щодо зарплати:
Більш високу зарплати пропонують машиністам, набір на підготовку яких вже стартував - курси починаються 6 жовтня 2025 року і триватимуть майже пів року. Навчання безкоштовне, учасники отримуватимуть щомісячну стипендію у розмірі 9 тис грн. Теорію супроводжує практика в електродепо та на лініях, а після успішного складання іспитів випускники отримають роботу із зарплатою від 34 тис грн.
Крім зарплат, у метро обіцяють і соціальний пакет. Він включає оплачувану щорічну відпустку, лікарняні, надбавки за стаж і роботу у шкідливих умовах. Також працівникам обіцяють офіційне працевлаштування, стабільний графік, а для частини фахівців - медичне обслуговування на підприємстві. Саме ці гарантії, за словами керівництва, мають стати додатковим стимулом для кандидатів.
Щоб залучити нових людей, 10 та 11 вересня у вестибюлі станції “Позняки” організують ярмарок вакансій. Там можна буде дізнатися деталі працевлаштування, умови роботи та соціальні гарантії. За словами організаторів, консультанти допоможуть і тим, хто хоче пройти навчання на машиніста.
Втім, у коментарях під публікаціями про вакансії користувачі соцмереж нагадують: бракує не інформаційних зустрічей, а реальних стимулів. “Якби підземка забезпечувала бронювання від мобілізації, люди охочіше йшли б працювати”, - пише один із киян. Інші додають: “Слюсар за 13–15 тисяч у Києві довго не затримається. За таку роботу треба платити вдвічі більше”. Лунають і відгуки про складність графіків: “Нічні зміни для монтерів і шкідливі умови не компенсує надбавка у кілька тисяч”.
Ситуація з персоналом непроста вже тривалий час. Ще навесні ми розповідали, що метро шукає понад 40 спеціальностей. Зарплати коливалися від 12 до 21 тисячі гривень у робітників і до 26–27 тисяч у інженерів, проте це не змогло заповнити кадровий дефіцит. Тож, нині Київський метрополітен вкотре намагається знайти людей, без яких рух підземки неможливий.
Нагадаємо, у листопаді 2024 року Інформатор писав про те, що у Києві та області з'явилося чимало оголошень про роботу водіями маршруток. Багато хто з роботодавців пропонує проживання у гуртожитку, харчування та якісний транспорт. А деякі роботодавці навіть пишуть, що їхні водії бронюються від мобілізації. Це може свідчити про те, що неформальна домовленість між ТЦК та автотранспортними підприємствами про відсутність інтересу до водіїв добігла завершення - і тепер співробітники Центрів комплектування можуть мобілізовувати навіть водіїв громадського транспорту.
А ще у травні-2024 ми писали, що в Україні почалася дискусія про можливість долучити до професії водіїв громадського транспорту водіїв з 18 років. Проблема актуальна для Києва та й інших міст - адже через мобілізацію та невідповідне бронювання у столиці відчувається колосальний брак водіїв автобусів та тролейбусів. Наразі ж за кермо можна сідати лише з 21 року.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.