Самі водії розповідають, що неформальна домовленість між ТЦК та автотранспортними підприємствами про відсутність інтересу до водіїв добігла завершення, і тепер співробітники Центрів комплектування можуть мобілізовувати навіть водіїв громадського транспорту
У Києві та області з'явилося чимало оголошень про роботу водіями маршруток. Багато хто з роботодавців пропонує проживання у гуртожитку, харчування та якісний транспорт. А деякі роботодавці навіть пишуть, що їхні водії бронюються від мобілізації. Це може свідчити про те, що неформальна домовленість між ТЦК та автотранспортними підприємствами про відсутність інтересу до водіїв добігла завершення - і тепер співробітники Центрів комплектування можуть мобілізовувати навіть водіїв громадського транспорту.
Інформатор знайшов десятки оголошень про запрошення на роботу водіїв маршруток у Києві та області. В багатьох із них викладені одні й ті самі умови: шукають водіїв з правами категорії DE та D, на повний робочий день (хоч деякі роботодавці вже готові обговорювати графік та формувати його під запити претендентів). Серед найбажаніших шукачів роботи - кандидати пенсійного віку, зі статусом УБД, старші за 50 років.
"Не варто дивуватися, якщо скоро побачите за кермом зовсім древніх водіїв, хто востаннє сидів за кермом автобусів ще за Кучми: по муніципальним АТП вже кинули запит на водіїв пенсійного віку. Їх точно не мобілізують. Адже навіть за умови, що підприємству дозволили "забронюватися", броню матиме 50% персоналу, до цієї квоти не потрапляє кожен другий водій. От він і повинен бути старим чи мати інвалідність", - пояснив Інформатору Олег, HR одного з АТП, що займається перевезеннями за міськими маршрутами у Києві.
За словами ще одного нашого співрозмовника, водія, що працює на одному з маршрутів на столичній Дарниці, велика кількість оголошень про роботу саме на маршрутних таксі пов'язана з тим, що водіїв почали мобілізовувати просто з АТП. Раніше, каже він, діяло негласне правило, коли співробітники ТЦК "не помічали" водіїв, хоча ті постійно перебувають біля свого транспорту.
"Тепер підходять, перевіряють документи. Хто не оновив дані влітку - має проблеми, які, не скажу, але на роботі тепер залишаються лише слухняні водії", - каже нам співбесідник.
Також пропонують проживання. Так, власник маршрутів №720 та №360 (Боярка-Київ: їдуть на Галицьку площу, до цирку, та на Контрактову площу) запрошує водіїв до свого гуртожитку, що на території бази. Стверджує: у Боярці жити зовсім не дорого, і умови непогані.
"В подальшому можна знімати квартиру для себе чи родини, вартість квартир 3-4 тис грн. на місяць", - зазначає автор оголошення.
Цікаво, що у оголошеннях прописують конкретні марки автобусів, на яких доведеться працювати водіям. Самі водії кажуть: ситуація, коли за день доводиться змінювати декілька машин, - не рідкість, і треба знатися на кожній, аби у випадку надзвичайної ситуації швидко зорієнтуватися.
Зарплати обіцяють виплачувати раз на день, і це, як правило, фіксована ставка та невеликий відсоток від каси, яку водій привозить на АТП. У оголошеннях вказані як відносно маленькі ставки (15-30 тис грн.), так і чималі (60-70 тис грн.) Втім, наш співбесідник-водій пояснив: заробити великі гроші за кермом поки неможливо, і щомісячна зарплатня водія частіше за все складає до 30 тисяч.
"Ми чекаємо, коли власники маршрутів почнуть піднімати ставки. На початку літа вже пішла хвиля - тоді декілька конкуруючих великих маршрутів почали "перекупати" водіїв в інших АТП. Та тоді ситуацію владнали. Тепер все гірше, чекаємо на нові пропозиції", - пояснив нам водій.
Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, що в Україні почалася дискусія про можливість долучити до професії водіїв громадського транспорту водіїв з 18 років. Проблема актуальна для Києва та й інших міст - адже через мобілізацію та невідповідне бронювання у столиці відчувається колосальний брак водіїв автобусів та тролейбусів. Наразі ж за кермо можна сідати лише з 21 року.
Також ми розповідали, що у Києві водії-маршрутники упіймали злодія, який поцупив денний виторг з салону одного з маршрутних таксі на кінцевій зупинці. 24-річний киянин скористався можливістю, вихопив гроші у водія та намагався втекти через ліс - але надто вже повільно бігав. Маршрутники передали його правоохоронцям, і тепер чоловікові загрожує до 10 років позбавлення волі.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.