Що може змінитися для пасажирів київської міської електрички під час війни
Столична електричка працює ще з 2009 року. За ці 15 років електричка набула ще більшого значення. Особливо якщо враховувати реконструкцію метро. Стало відомо, які новації чекають на пасажирів.
Як передає "Твій Київ", зараз діють такі станції київської електрички: Берестейська — Сирець — Пріорка — Куренівка — Почайна — Райдужний — Воскресенка — Микільська Слобідка — Лівобережна — Русанівка — Дарниця — Березняки — Видубичі — Київ-Деміївський — Протасів Яр — Вокзальна — Караваєві Дачі — Київ-Волинський — Борщагівка — Святошин.
В Укрзалізниці розповідали, що щодня кільцева електричка перевозить понад 11 тисяч пасажирів. Це більше за метрополітен, яким щодня користуються понад 600 тисяч людей. Проте варто враховувати, що потяги метро курсують кожні 3–7 хвилин, в той час, як електрички — кожні пів години або навіть раз на годину. При цьому на перший потяг можна сісти о 5:30, останній прибуває після 23:00.
Найпопулярнішими станціями лівого берега є "Дарниця", "Воскресенка" й "Райдужний". Це пов'язують, зокрема, з тим, що поки що гілки метрополітену там немає. Крім того, з 2018 року кияни та гості столиці можуть доїхати до аеропорту "Бориспіль" на експрес-поїздах Kyiv Boryspil Express. Через повномасштабну війну цей маршрут наразі на паузі. Очікується, що рух електрички відновлять тоді, коли аеропорт знову запрацює.
В Укрзалізниці розглядають відкриття ще двох станцій: на Либідській площі та на Оболоні. На Либідській площі цілий хаб з транспорту: тут тобі й метро, й автобуси, і тролейбуси, ще й автовокзал та ТРЦ поряд. Проте наразі невідомо, чи дасть влада на це "зелене світло". Крім того, електричка могла б допомогти, адже синя гілка метро від "Теремків" до "Деміївської" (поряд з "Либідською") досі закрита на ремонт. Складність проєкту полягає в тому, що в нього потрібно інвестувати мільйони, а профіт виміряти складно.
У випадку Оболоні ситуація простіше. Експерти пояснили, що там уже є готові колії, а нову станцію планують звести по сусідству із "Почайною" біля розважального центру Blocbuster Mall. Це також було б дуже зручно для пасажирів, проте й тут поки що невідомо, чи будуть раді такій новації місцеві жителі.
Також можуть відкрити станцію біля КПІ (Київський політехнічний інститут). Зазначається, що залізничні колії проходять повз станцію швидкісного трамвая на зупинці "Політехнічна". Проте є складність в тому, що в цьому місці протікає річка Либідь. В Укрзалізниці зазначають, що зі стратегічного погляду розвитку міста — це необхідний проєкт, але не на часі.
Наразі вартість проїзду в київській електрички становить 15 гривень. Оплатити поїздку пасажири можуть на турнікетах банківською картою, мобільним із NFC чи карткою "Київ Цифровий. Також можна придбати Qr-квиток у мобільному застосунку "Київ Цифровий" або в чатботі УЗ в усіх можливих месенджерах. При цьому все ще доступний варіант оплатити квиток готівкою.
Що цікаво знати про київську міську електричку:
В Укрзалізниці виступають за те, щоб міський транспорт Києва та електрички Kyiv City Express інтегрувалися в єдину систему зі спільною системою оплати. Наразі цей механізм працює лише частково: електричка приймає оплати через "Київ Цифрови", але ще потрібно врахувати узгодження графіків та безбарʼєрні пересадні вузли. При цьому в планах Укрзалізниці - створити універсальну систему, щоб усі могли використовувати зручні для себе засоби оплати.
"Kyiv City Express – це не тільки оновлення потягів, це передбачуваність. Люди розуміють графіки руху. Навіть якщо ми запізнюємося, ми через усі канали про це інформуємо. Тому важлива інтеграція графіків міського транспорту й електричок і щоб вони надійно виконувалися. Наведу приклад із міжнародним рухом: якщо наш потяг до Хелма запізнюється, то поляки затримують відправлення потягу, на який мають пересісти наші пасажири. Це складно, але ми домовляємося. Звичайно, у міському транспорті чекати неможливо. Але, уявімо, що в нас є остання електричка, і стався збій в метро. В ідеальній системі ми знаємо про це, диспетчеризація синхронізована, тому ми притримаємо електричку, зачекаємо, щоби пасажири метро встигли на неї. Це про надійність", - пояснив керівник пасажирського напряму УЗ Олександр Перцовський.
Зокрема, хочуть створити безбарʼєрні пересадні вузли за принципом "сухі ноги". Йдеться про те, щоб пасажири у випадку дощу або снігу могли перейти з одного транспорту на інший комфортно. Для цього переходи повинні мати спеціальні ліфти, ескалатори, пандуси тощо.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.