Для електричок Kyiv City Express та міського транспорту створять єдиний квиток - перші подробиці від Укрзалізниці

Читать на русском

В Укрзалізниці впевнені, що Київ не буде проти створення єдиної системи оплати для електричок і міського транспорту

Читать на русском
Укрзалізниця
Укрзалізниця хоче створити єдиний квиток для електричок Kyiv City Express та міського транспорту

В Укрзалізниці впевнені, що Київ не буде проти створення єдиної системи оплати для електричок і міського транспорту

Укрзалізниця виступає за те, щоб міський транспорт Києва та електрички Kyiv City Express інтегрувалися в єдину систему зі спільною системою оплати. Цей механізм частково працює, міська електричка приймає оплати через "Київ Цифровий". Однак потрібно врахувати важливі складові змін, серед них - узгодження графіку та зручні й безбарʼєрні пересадні вузли. Про це йдеться в матеріалі The Village Україна «Оновленій електричці два роки. Яким може бути міський транспорт, якщо ним керує не Київ», опублікованому 1 квітня.

Вказується, що у планах Укрзалізниці - створити універсальну систему, щоб усі могли використовувати зручні для себе засоби оплати.

"Кільце й решта залізничних маршрутів повʼязані. Логічно, що всіма ними управляє УЗ. Але в системі може бути багато операторів – для метро, трамвая чи маршрутки. Єдине, що має бути єдиний квиток на всі види транспорту. Зараз ми починаємо розробляти власну ІТ-систему для приміського напрямку (йдеться про функціонал для застосунку Укрзалізниці - ред.). Серед ключових вимог – щоб вона приймала й ті платіжні інструменти, які вже популярні в місті. Щоб пасажир міг розрахуватися транспортною карткою чи застосунком, який у нього є, а ми вже потім із містом проводили взаєморозрахунки. Бажано, щоб це працювало в обидва боки: щоб й людина десь у Фастові могла б придбати комплексний квиток – електричка + трамвай. Ми за те, щоб створити таку універсальну систему, щоб усі могли використовувати зручні для себе засоби оплати. Інтеграція вже частково працює, міська електричка приймає для оплати застосунок "Київ Цифровий". Звичайно, ми зацікавлені в розширенні співпраці. Треба це технічно реалізувати і юридично", - розповів керівник пасажирського напряму УЗ Олександр Перцовський. 

В Укрзалізниці впевнені, що Київ не буде проти створення єдиної системи оплати для електричок і міського транспорту. Другим кроком для обʼєднання транспорту в єдину систему має стати узгодження графіків.

"Kyiv City Express – це не тільки оновлення потягів, це передбачуваність. Люди розуміють графіки руху. Навіть якщо ми запізнюємося, ми через усі канали про це інформуємо. Тому важлива інтеграція графіків міського транспорту й електричок і щоб вони надійно виконувалися. Наведу приклад із міжнародним рухом: якщо наш потяг до Хелма запізнюється, то поляки затримують відправлення потягу, на який мають пересісти наші пасажири. Це складно, але ми домовляємося. Звичайно, у міському транспорті чекати неможливо. Але, уявімо, що в нас є остання електричка, і стався збій в метро. В ідеальній системі ми знаємо про це, диспетчеризація синхронізована, тому ми притримаємо електричку, зачекаємо, щоби пасажири метро встигли на неї. Це про надійність", - пояснив Перцовський.

Третім кроком для інтеграції систем мають стати зручні й безбарʼєрні пересадні вузли за принципом «сухі ноги». Це означає, що пасажир може перейти з одного виду транспорту на інший за будь-якої погоди, не намочивши ноги. Такі переходи мають бути обладнані ліфтами, ескалаторами чи пандусами, щоб ними могли скористатися маломобільні пасажири.

"Цей крок складний і капіталомісткий. Але за мірою того, як ми будемо працювати з платформами, ми зробимо ще і кращу фізичну інтеграцію з міським транспортом", - зауважив Перцовський.

Як придбати та користуватись цифровою транспортною картою - інструкція 

Цифрова карта дозволяє оплачувати поїздки у громадському транспорті за допомогою Apple Pay чи Google Pay. Як і для звичайної фізичної карти діє правило – чим більша кількість поїздок, тим більша знижка на них. Також для цифрової карти можна придбати проїзний на місяць. Вартість цифрової карти становить 40 гривень. Вона працює в автобусах, тролейбусах, трамваях і на фунікулері. Також можна згенерувати QR-квитки і оплачувати ними проїзд у метро. При цьому цифровою картою не можна оплатити проїзд у міській електричці.

Для придбання картки потрібно завантажити або відкрити застосунок Київ Цифровий (Android чи iOS):

  • на головному екрані обрати розділ «Транспортна карта». Після цього обрати «Цифрова карта» → «Придбати»;
  • вибрати банківську картку в Apple або Google Гаманці, щоб прив’язати до неї цифрову карту та сплатити її вартість за допомогою Apple чи Google Pay.

Щоб оплатити проїзд у наземному транспорті, потрібно:

  • прикласти до валідатора пристрій, із якого придбали цифрову карту;
  • дочекатися підтвердження оплати на валідаторі – з цифрової карти спишеться поїздка.

Якщо на цифровій карті немає поїздок, спишуться 8 грн за проїзд із банківської картки. Щоб оплатити проїзд у метро, потрібно:

  • вибрати цифрову карту в застосунку та натиснути «Створити QR-квиток»;
  • cканувати QR-квиток на валідаторі. З цифрової карти спишеться поїздка.

Якщо не скористатися створеним QR-квитком до опівночі, поїздка повернеться на карту. Оплата цифровою картою через Apple Pay та Google Pay у метро не діє.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.