Київрада дозволила собі взяти кредит, аби почати будівництво метро на Троєщину

Бюджетна комісія міськради підтримала проєкт рішення, що дозволяє депутатам звернутися до міжнародних фінансових інституцій по 1,5 млрд євро на початок будівельних робіт

Метро на Троєщину депутати Київради
Декілька станцій метро вже збудовані - в рамках Подільського мосту. Фото: КМДА, Віктор Домагальський

У Київраді узгоджують бюджет для будівництва метро на Троєщину. Точніше, не сам бюджет, а рішення, що дає дозвіл на залучення коштів міжнародних донорів для початку робіт. У вівторок, 21 жовтня, за це проголосували члени "бюджетної" комісії місьради.

Про підтримку постійною комісією Київради з питань бюджету проєкту рішення, що дає дозвіл на початок процедури залучення коштів міжнародних фінансових організацій для будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метро розповів у Facebook заступник міського голови столиці, депутат міської ради Валентин Мондриївський. За його словами, йдеться про потужне будівництво, що його місто планує на найближчий час.

"Це один із наймасштабніших інфраструктурних проєктів столиці. Його реалізація дозволить з’єднати правий і лівий береги, забезпечивши швидке й зручне транспортне сполучення для мешканців Троєщини та всього Деснянського району", - зауважив Мондриївський у дописі.

Крім цього, на "бюджетці", як називають засідання цієї комісії її члени, розглянули й затвердили інші важливі для міста рішення. Про них написав у соцмережі ще один член комісії, депутат від УДАРу Віктор Домагальський.

Зокрема, депутати:

  • Погодили фінансові розпорядження мера, кошти підуть на соціальний захист і ЖКГ;
  • Затвердили нову програму охорони земель Києва (2026–2028);
  • Продовжили містобудівну політику, оновили міжнародні зв’язки;
  • Скоригували "Молодь та спорт столиці";
  • Ухвалили екологічну програму (2026–2028);
  • Внесли зміни до промислово-підприємницької програми міста.

Зауважимо, що, згідно з проєктом КМДА, на кінець 2023 року загальний бюджет програми будівництва метро на Троєщину становив 34 млрд 783 млн 627 тис. грн. 19 млрд 880,8 млн гривень планували виділити з місцевого бюджету, 800 млн гривень — з держбюджету і 14,1 млрд грн з інших джерел. Втім, пізніше цифри скоригували, і станом "на зараз" залучити планують вже майже 70 млрд грн.

Велике будівництво: яка ціна метро на Трою, й чому кияни просять про швидкісний трамвай

Нагадаємо, днями Інформатор писав, що Київрада планує залучити близько 68 млрд грн (приблизно 1,5 млрд євро) від міжнародних фінансових організацій на будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метро. За задумом, вона має з’єднати правий і лівий береги столиці та забезпечити довгоочікуване сполучення з Троєщиною. Відповідний проєкт рішення мали б розглянути на сесії Київради 25 вересня 2025 року.

А у травні 2025-го ми розповідали, що кияни зареєстрували петицію до міської влади з вимогою замінити будівництво метро на Троєщину на швидкісний трамвай. Автор стверджує, що поки будівництво підземки стоїть без руху, місцеві не отримують якісного сполучення з правим берегом міста - і така ситуація триватиме ще довго. Натомість, трамвайні колії можна прокласти за кілька років, і це буде значно дешевше, аніж будівництво метро, за аналогічної пасажиромісткості транспортів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити