Київрада планує залучити 68 млрд грн для будівництва метро на Троєщину

Рішення про початок великого інфраструктурного проєкту у столиці штовхає особисто міський голова: каже, зараз саме час якщо не починати грандіозне будівництво, то принаймні попросити про фінансування

Метро на Троєщину Київ
Станом "на зараз" є лише застарілі проєкти станцій, що мають постати на Лівобережжі (на фото - ст.м. "Райдужна"), та поверх під тунелі на Подільському мосту

Київрада планує залучити близько 68 млрд грн (приблизно 1,5 млрд євро) від міжнародних фінансових організацій на будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метро. За задумом, вона має з’єднати правий і лівий береги столиці та забезпечити довгоочікуване сполучення з Троєщиною. Відповідний проєкт рішення буде розглянутий на найближчій сесії Київради 25 вересня 2025 року.

Про це розповів мер Києва Віталій Кличко в ефірі КАШТАН news. Він зауважив, що перша черга лінії передбачає будівництво шести станцій від "Глибочицької" до "Райдужної" з відгалуженням у бік Вигурівщини-Троєщини. Лінія проходитиме через центр міста та забезпечуватиме пересадки на інші гілки метро.

Зауважимо, що на Подільському мосту-довгобуді, що будується у Києві вже впродовж двох десятиліть, дійсно передбачені колії для майбутнього метро. Також існує застарілий проєкт станцій - від "Глибочицької" до "Райдужної". У міській адміністрації, додає Кличко, сподіваються, що переговори з міжнародними партнерами дозволять не лише отримати кредитування, а й забезпечать технічну допомогу та експертний супровід проєкту.

Це один із найбільших інфраструктурних кредитів в історії Києва: останній річний бюджет міста становить близько 80–85 млрд грн. Фінансування дасть змогу почати будівництво після завершення Подільського мосту. У перспективі лінію можуть продовжити до Братиславської вулиці з електродепо, а також у напрямку Троєщини та Солом’янської площі.

Додамо, втім, що, за оцінками експертів та журналістських розслідувань, реальні витрати на будівництво можуть перевищити початкові кошториси. Так сталося, зокрема, і з самим Подільським мостом - станом "на зараз" недобудова є одним з найдорожчих мостів у історії Європи й світу. Тим більше це стосується будівництва метро: у столиці країни, що воює, воно неминуче стикнеться з низкою технічних і фінансових викликів.

Київрада відкладає сумнівні питання "на потім": так сталося з Житнім та земельними схемками

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що Київрада скоротила перелік земельних питань для розгляду на сесії. Втім, навіть попри зменшення кількості проєктів, що виносяться на засідання 25 вересня, частина з них все ще викликає підозри щодо прозорості та доброчесності.

Те саме трапилося й напередодні попереднього засідання міськради столиці. Так, ми розповідали 9 вересня, що Київрада відклала рішення про продаж Житнього ринку - після хвилі обурень та протестів. Тим самим, громадськість Києва отримала невелику проміжну перемогу у протистоянні з міською владою за відродження Житнього ринку для людей.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити