Київ скував транспортний колапс через довгу повітряну тривогу: черги у метро, на дорогах - затори

Через дев’тигодинну повітряну тривогу у Києві транспорт працює з великими затримками: інтервали між прибуттям потягів метро збільшені, на дорогах утворилися багатокілометрові корки, автобуси не їздять

метро транспорт тривога Київ
Доводиться більше години стояти в черзі, аби тільки наблизитися до платформи

Зранку 5 вересня Київ застряг у заторах, які спричинила рекордно довга тривога. У столиці вона тривала всю ніч і закінчилася лише о половині на дев’яту годину ранку. Усе місто - і дороги, і метрополітен, і наземний громадський транспорт - скував справжній колапс. Всередині метро, скажімо, спочатку треба вистояти чергу, аби зайти до станції, а потім стояти в ній, доки не дістанешся платформи.

Колапс у метро

Станом на 10:30 ранку середній інтервал між прибуттям потягів приблизно 10 хвилин. Але ж вагони не гумові, і вмістити усіх бажаючих неможливо, відтак, потяги йдуть з лівого берега на правий максимально переповненими. У соцмережах кияни скаржаться, що година у такій черзі - це дуже важко, пасажирам не вистачає повітря і, здається метрополітен не був готовий до такої ситуації.

У цей час в КП “Київський метрополітен зазначають, що  на зміну графіку руху потрібен час. А працювати доводиться з тим, що є в наявності.

“Зазначимо, що рух поїздів організовано з урахуванням наявної кількості машиністів та рухомого складу, які є наразі. Загалом для відновлення нормальних графіків поїздів потрібно 1-1,5 години”, - повідомили у Київському метрополітені.

Проте з моменту "відбою" повітряної тривоги пройшло вже більше, ніж півтори години, але рух і досі ускладнено. За офіційною інформацією, інтервали між поїздами орієнтовно складають: 9-10 хвилин для "червоної" лінії – 9-10 хвилин, 10 - для “синьої” та “зеленої”.  А за інформацією із соцмереж, величезні скупчення людей цього ранку на станціях Політехнічний інститут, Академмістечко, Чернігівська, Червоний хутір.

Автомобільний транспорт, таксі та автобуси

Зранку 5 вересня дороги Києва скували величезні затори. Практично зупинилися усі дороги, що ведуть до мостів на Лівобережжі: Броварський проспект, просп. Соборності (колишній Возз'єднання), вул. Петра Радзіня та усі під'їзди до неї. Став і Воскресенський проспект (колишній бульвар Перова) - водії намагалися потрапити ним ближче до моста Патона, єдиного, що працює під час повітряних тривог.

Природньо, що збільшили свої тарифи столичні таксисти. Зранку 5 вересня поїздка службою Uklon з Харківського шосе на Центральний залізничний вокзал стала б у 431 грн, за умови, що служба знайшла б таксиста поряд, готового їхати за таким маршрутом через корки на лівому березі. Втім, пасажирам довелося б піднімати тариф до більш, ніж 500 грн, щоб поїхати - і одразу стати в "тягнучці" перед одним з мостів.

Схожа ситуація трапилася і з наземним громадським транспортом, причому не лише на лівому березі. Автобус №40, що їздить за коротеньким маршрутом від селища "ДВС" до ст.м. "Героїв Дніпра", після закінчення тривоги взагалі не з'явився на маршруті. Хоча, згідно з Києвом Цифровим, обидва автобуси, що працюють на цій ділянці, стояли на двох кінцевих зупинках.

Також у Київпастрансі повідомили про зміни в русі автобусів №111 - "екскурсійного" маршруту, що прямує від Дарницької площі до ст.м. "Площа Українських Героїв" (колишня Льва Толстого). Проблеми виникли через перекриття Подільсько-Воскресенського моста: у підсумку автобуси поїхали через Дніпро, але з величезною затримкою і десятками людей на проміжних зупинках, що намагались потрапити до рухомого складу.

А кому тривога не стала на заваді

Ситуація з транспортом стала причиною для закидів політичних суперників міського голови у непрофесійності та відсутності транспортного моделювання і планування у столиці. 

"Причина не випадковість, не природні катаклізми чи дії ворога – це наслідок відсутності у Києві грамотного транспортного моделювання та планування. 28 мільярдів гривень, які виділили на транспортну галузь міста, замість інвестицій у розвиток громадського транспорту та інфраструктури, стали черговим підтвердженням невдалих управлінських рішень", - зазначив опозиційний депутат Київради Андрій Вітренко.

Цікаво, що, фактично, єдиним транспортом, який продовжив їздити за розкладом у Києві стала міська електричка Kyiv City Express. Вона не залежить від рішень КМВА про зупинку руху транспорту мостами Києва через те, що не підпорядкована столичній владі (міська електричка підшефна Укрзалізниці, яка не зупиняє рух транспорту). Відтак, зранку 5 вересня поїхати з лівого берега столиці на правий можна було лише електричкою - на підтвердження цього Kyiv City Express ще й нагадав, що їздить за розкладом, пасажирам, які сумнівались, чи слід скористатись нею для поїздки у справах.

Роботи з добудови метро на Виноградар почнуть у жовтні

Як розповідав Інформатор, КМДА розраховує, що будівництво метро на Виноградар відновиться у жовтні 2024 року. Саме тоді, згідно з укладеним днями договором на продовження робіт, підрядник має узятися до будівництва. А от строк складе загалом 30 місяців - відтак, можна порахувати, коли перші мешканці Виноградаря зможуть скористатися метро - у травні 2027-го.

Також ми розповідали про те, що продовження "червоної" лінії столичного метро від станції "Академмістечко" залишається у планах розвитку Києва. Але наразі кошти на будівництво цієї ділянки не виділені. Та й коли це відбудеться - невідомо: згідно з нинішнім Генпланом столиці, цю станцію включно з однойменним електродепо мали б побудувати до 2025 року.

 Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube