Ремонт тунелю метро: Київ витратив еквівалент ціни 424 тролейбусів, міні-електростанції на Виноградар чи бронемобілів для двох рот ЗСУ

Очільник бюджетної комісії Київради назвав остаточну суму, яку місто витратило на ремонт тунелю: вона шокує, якщо перерахувати її у корисних для містян одиницях

Кошти метрополітен ремонт тунеля
Інформатор порахував, на які ще цілі можна було б пустити суму, що витратили на ремонт проблемного тунелю

Загальна сума збитків від аварії тунеля в метро Києва склала 449 млн грн. І це - лише прямі витрати на ремонт, без врахування недоотриманої вигоди від перевезення пасажирів та інших витрат. Дедлайн же із завершення випробувань орієнтовно припадає на 15 вересня.

Про це розповів голова бюджетної комісії Київради Андрій Вітренко каналу Новини.LIVE під час візиту до зовнішнього будмайданчика на Деміївській площі. За словами Вітренка, витрати коштів на будівництво нової ділянки тунелю метро є зайвими, аж надто під час війни, і цих витрат можна було б не допустити, якби метрополітен уважно виконував би регламентні роботи з підтримання тунеля в робочому стані.

"Я вважаю, що це зайві витрати міського бюджету. Якби метрополітен, як треба було за регламентом, ремонтував цей тунель, то цього б не сталося. Тому перевитрати міського бюджету під час війни — це неприпустимо", - зазначив Вітренко у коментарі.

За його словами, підрядник обіцяв завершення усіх робіт до 15 вересня. Саме на цю дату, як вважає депутат Київради, призначать відкриття ділянки тунелю між ст.м. "Либідська" і "Деміївською". А загальна сума ремонту разом з усіма витратами склала 449 млн грн, каже очільник бюджетної комісії Київради.

"Це лише прямі витрати на ремонт, а ще ми можемо порахувати втрачену вигоду, неотримані кошти за перевезення і багато іншого", - вважає депутат.

Що можна було б придбати на 450 млн грн

Цікаво, що Київ міг би дозволити придбати на 450 млн грн. Зазначимо, що сьогодні ця сума - еквівалент майже 10 млн євро. Саме таку суму Київ ще на початку року виділив на закупівлю БПЛА для військових. Зокрема, на ці гроші планували закупити засоби радіоелектронної боротьби, які мають захищати саму столицю. Також ще у серпні 2022-го компанія "Укртелеком" готувала позов проти РФ з вимогою компенсувати їй вартість усього знищеного та пошкодженого майна якраз на 450 млн грн.

Саме стільки коштувало бюджету України будівництво оборонних споруд у Харківській області на початку 2023 року. Втім, зважаючи на те, що ворог зміг увійти до регіону в районі міста Вовчанськ, ймовірно, конструкції та споруди, зведені за ці кошти, не були надто ефективними. А ще, рівно таку суму сплачує весь гральний бізнес на місяць у якості податків. Також приблизно стільки ж податку на прибуток сплатив за 9 місяців 2022 року увесь малий та середній бізнес Рівненської області.

Що ж могло б придбати місто на ці кошти? Якщо рахувати "в тролейбусах", виходить чимала кількість рухомого складу. В України є своє виробництво "Богданів" Е231, і сьогодні така техніка коштує 1,06 млн гривень. Відтак, на суму, яку витратило місто Київ на ремонт тунелю метро, воно могло б придбати 424 тролейбуси "Богдан".

Крім того, місто могло б придбати на ці кошти невелику газотурбінну електростанцію, наприклад, аналогічну такій, як передали від USAID Україні ще в лютому 2023 року. Потужність тієї, що передали Україні, становить 28 МВт - це еквівалент живлення 100 тисяч приватних домогосподарств, а у розрізі великого міста - обсяг споживання, наприклад, частини Оболонського району (Виноградар та Вітряні гори) чи Нивок з частиною Святошина.

Ну, а на фронт за ці кошти Київ міг би відправити майже 50 ББМ "Козак-2". Кожне таке авто нині коштує 9,2 млн грн, відтак, на 450 млн грн місто змогло б купити 49 "Козаків" - цього вистачило б, щоб укомплектувати дві роти ЗСУ сучасною бойовою технікою.

Новою ділянкою тунелю вже запустили пробний потяг зі спецвагоном-лабораторією віком 69 років

Нагадаємо, днями Інформатор розповідав про те, що у ніч між 30 та 31 серпня 2024 року новою ділянкою тунелю між ст.м. "Либідська" та "Деміївська" на синій лінії метро запустили пробний поїзд. У складі потяга був також спеціальний вагон, який перевіряє колійне полотно, зокрема, щодо дотримання належної ширини колії, відступів та просадки. Далі пройшли перевірку інженерні та безпекові системи.

Також ми писали, що у складі пробного потяга, який проїхав новою ділянкою тунелю між ст.м. "Либідська" та "Деміївською" у ніч між 30 та 31 серпня, був спеціальний вагон-лабораторія. Він цікавий хоча б тим, що є найстаршим з усіх вагонів, що експлуатуються КП "Київський метрополітен" - свою службу він почав ще 1955 року. Вагон використовують для вимірювання дистанції між коліями та кількох інших параметрів, і він є досить складною інженерною конструкцією.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube