Будівля Річкового вокзалу у Києві дихає на ладан - архітектор

Автор проєкту реставрації Поштової площі Андрій Миргородський каже, що головною проблемою споруди вокзалу стало рішення звільнити від ґрунту один з підвальних поверхів, нині він у поганому стані

Архітектор заявляє про аварійний стан Річкового вокзалу у Києві
Найбільшою проблемою споруди Річкового вокзалу у Києві є стан першого поверху

Будинок Річкового вокзалу у Києві, що знаходиться на Поштовій площі, перебуває у аварійному стані. Його найбільшою проблемою є стан підвального поверху, який було звільнено від ґрунту більше 10 років тому, і наразі він потребує укріплення. Сам вокзал наразі функціонує, як виш - а до цього ремонтувався впродовж більш, ніж 10 років. Також у ньому інколи функціонували розважальні заклади, що відкривалися в літній час.

Про аварійний стан будівлі Річкового вокзалу розповів в інтерв'ю Інформатору столичний архітектор, очільник архітектурної майстерні "Проектні системи ЛТД" Андрій Миргородський. За його словами, перший поверх споруди нині потребує укріплення, і наразі сама вона є небезпечною.

"Річковий вокзал знаходиться в небезпеці прямо з моменту, коли розрили його перший поверх. Не знаю, хто на себе взяв цю відповідальність - адже там відкопаний підвальний поверх, і, коли ви проїздите тунелем, ви бачите крізь колони стан цього першого цокольного поверху. Він буквально дихає на ладан, і його треба посилювати", - зазначив Миргородський.

Водночас архітектор зауважив, що загалом будинок Річкового вокзалу не пов'язаний конструкційно з "проблемною" Поштовою площею. Відтак, у разі ймовірної техногенної катастрофи на площі будівля має вистояти - вона відділена від основної частини споруд тунелями і до плит, що можуть провалитися долі, не дотична.

Будівлю винайняв американський виш

Нагадаємо, відреставровану будівлю Річкового вокзалу у Києві ввели в експлуатацію лише рік тому - 10 квітня 2023-го. Про це повідомляло Мінінфраструктури. Нині її орендує Американський університет у Києві (American University Kyiv), тогоріч заклад нараховував 152 студенти. Саму ж будівлю вокзалу було збудовано у 1957-1961 роках за проєктом архітекторів Вадима Гопкала, Вадима Ладного та Григорія Слуцького.

Визначною рисою вокзалу було те, що з боку Дніпра вона мала 4 поверхи, а з боку площі - лише два (нині до них додався ще один, про який і розповідає Андрій Миргородський). У центральній частині будівлі встановлено круглу башту - раніше там знаходилися апаратура зв'язку, сигналізації та огляду фарватеру. Всередині неї інтер'єри оздоблені мозаїчними композиціями у стилі соцреалізму: "Дніпро - торговий шлях", "Чайки над водою" тощо. При реконструкції, що тривала з 2012 по 2023 роки, їх було збережено.

Державні аудитори попереджали Кличка, а бізнеси навколо Поштової вже знижують оренду

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що напочатку 2023 року Держаудитслужба попереджала Віталія Кличка про проблеми на Поштовій площі. Тоді аудитори проводили комісійний огляд незавершеного ТЦ, що розташований під сподом площі, та виявили, що будівельники недовиконали роботи з гідроізоляції, водовідведення та пониження рівня ґрунтових вод. Крім того, на вже встановлених конструкціях під площею знайшли ознаки корозії металу та руйнування захисного шару бетону.

Також ми писали про те, що через скандал із заявами про аварійний стан Поштової площі у Києві бізнеси, розташовані на самій площі та навколо неї, почали знижувати орендні ставки. Так, лише за тиждень власники ресторану, який здають в оренду якраз до весняно-літнього сезону, знизили ціну у півтора раза. Аналогічні втрати можуть чекати й на інші бізнеси, що розташовані поблизу площі.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube
Київ