Новий транспортно-пішохідний шлях має забезпечити зручні підходи до соціально важливих об’єктів від Оболоні до Центрального вокзалу для маломобільних людей, проте перший етап викликав нерозуміння серед місцевих мешканців
Біля метро “Мінська” завершили черговий етап облаштування безбар’єрного простору - вирівняли покриття та частково замінили тротуарну плитку. Це лише початок створення одного з десяти безбар’єрних маршрутів, які заплановано облаштувати в Києві. Втім, сам оболонці вбачають у “перекладанні плитки” відмивання грошей та показуху.
Про завершення одного з етапів робіт зі створення безбар’єрного середовища на вулиці Левка Лук’яненка КП ШЕУ Оболонського району повідомило 2 липня 2025 року. Біля станції метро “Мінська” комунальники демонтували старі бар’єри навколо люків, вирівняли їх у рівень з тротуаром і проїзною частиною, часткову замінили тротуарну плитку з монтажем тактильної. У подальшому тут обіцяють повністю облаштувати тактильну навігацію, занизити бордюрні камені та оновити асфальт.
Однак у коментарях під публікацією комунальників у Facebook чимало киян висловили обурення. Вони зазначили, що тактильна плитка наразі з’явилась лише на ділянці від “Дрім Тауну” до Ощадбанку, а це близько 500 метрів. Тож, що робити далі людям з порушенням зору - не йти чи миттєво прозріти? Крім того, користувачі обурюються через розбиті дворові дороги, до яких нікому немає діла і звинувачували районну адміністрацію у наведенні ладу лише перед власними вікнами. Звісно, значна частина коментаторів ставить під сумнів загальну доцільність таких робіт у воєнний час.
Втім, те, що так обурило оболонців, не є локальним благоустроєм площі, а лише частиною реалізації проєкту зі створення повноцінного безбар’єрного маршруту. Він простягатиметься від ЦНАПу Оболонського району на вулиці Левка Лук’яненка до Центрального залізничного вокзалу. Його довжина становитиме понад 17 кілометрів, і він проходитиме через десятки ключових соціальних та медичних установ, зокрема Охматдит, Центр дитячої кардіології та лікарню №8, управління соціальної та ветеранської політики Шевченківської РДА.
У межах маршруту планують зробити доступними пішохідні переходи, облаштувати направляючу та попереджувальну тактильну навігацію до зупинок громадського транспорту, понизити бордюри та встановити електронні табло на кількох зупинках. Зв’язок між районами забезпечуватиме автобус №50. Згідно з планом, маршрут має стати зручним для людей з інвалідністю, батьків із візками та всіх, хто потребує доступного середовища.
Інформатор повідомляв, що на станції метро "Вокзальна" у Києві 18 червня 2025 року розпочали монтаж пандусів на сходах для входу та виходу. Таким чином у КП "Київський метрополітен" підвищують доступність станцій підземки. У метро кажуть: пандус буде відповідати усім нормам та стандартам безбар'єрності. Прикметно, що вже встановленим пандусом до метро заходять не лише містяни й гості Києва, які мають потребу у інфраструктурі для маломобільних громадян, а й ті пасажири, хто має важкі валізи. Котити вантаж все ж легше, ніж підіймати східцями - відтак, пасажири потягів, що приїздять до столиці й відправляються у подорож вже оцінили нову інфраструктуру.
Також ми писали, що наприкінці 2024 року на перехресті вулиць Олекси Тихого та Вадима Гетьмана у Солом'янському районі облаштували наземний пішоходний перехід. До світлофора прикріпили також сигнал для велосипедів, Втім, він поки що не працюють, бо поряд відсутня велосипедна інфраструктура. Ймовірно, найближчим часом її тут таки створять - наприклад, частину проїжджої смуги віддадуть під велосипеди.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.