Підприємство обрало дивний аргумент, аби відмовити в участі компанії-виробнику товару й скористатись послугами посередника, що продав підземці ті-таки ланцюги на 44% дорожче
КП "Київський метрополітен" у 1,5 рази переплатив за тягові ланцюги для ескалаторів, позбувшись на торгах дешевшого виробника. Аргументом для цього був дивний, нібито, наявність російського громадянства в одного із співвласників підприємства, де цю ж продукцію купували раніше. Але на саме цього бізнесмена в Україні вже накладені санкції, а його акціями в компанії вже управляє АРМА.
Про дивну угоду, укладену КП "Київський метрополітен", повідомило видання "Наші гроші". Йдеться про тендер, за результатами якого 18 червня підземка замовила ТОВ "Ромакспром" тягові ланцюги для ремонту ескалаторів на 16,98 млн грн. Один погонний метр ланцюга коштуватиме підприємству 1893 доларів. Дані про цей тендер містяться у відкритій системі електронних закупівель Prozorro.
Однак минулого разу, у жовтні 2024-го, КП "Київський метрополітен" замовляло ті-ж таки ланцюги для ескалаторів по 1044 долари за погонний метр, на 44% дешевше. Постачало їх ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод". Цього разу це підприємство також брало участь на торгах, але його пропозицію відхилили, оскільки одним з його кінцевих бенефіціарів є росіянин Станіслав Гамзалов.
Втім, цей аргумент є досить дивним: на цього бізнесмена РНБО наклало санкції, та й акції Гамзалова передали до Нацагентства з питань виявлення, розшуку й управління активами (АРМА). Саме це вагонобудівний завод зазначив у відозві на рішення відхилити його пропозицію. Втім, замовник у протоколі написав, що у тендерній пропозиції немає документу від АРМА.
Виходить, що метрополітен не зважив на аргументи вагонобудівників, що пропонували дешевшу продукцію, та вирішив віддати більше грошей компанії, яка сама не виробляє тягові ланцюги, а є лише посередницею. Також "Наші гроші" пишуть, що київською "Ромакспром" володіє та керує Роман Романчук з Вінниччини. З 2020 року ця компанія-посередник отримала підрядів на 54,8 млн грн.
Тягові ланцюги ескалатора – це ключовий компонент, який забезпечує рух сходів. Вони передають тягове зусилля від приводного механізму до сходинок, дозволяючи ескалатору працювати. На офіційному порталі КМДА зазначено, що ескалатори метрополітену потребують капітального ремонту кожні 10-12 років або після 150 тисяч кілометрів пробігу.
Нагадаємо, днями Інформатор розповідав, що КП "Київський метрополітен" проводить закупівлю реманенту для боротьби з пожежами. Йдеться про ящики для піску: майже три десятки металевих конструкцій мають поставити підприємству впродовж 2025 року. Вартість кожного з виробів становитиме менше за 1,8 тис грн.
Також ми писали, що КП "Київський метрополітен" закуповує одяг для своїх співробітників. Цікаво, що серед найменувань є як виробничий спецодяг, так і робочі форменні костюми, і навіть халати. А крій, що замовляє підприємство, повинен бути як чоловічим, так і жіночим - з цього, до речі, можна зробити висновок про дотримання гендерного балансу у столичній підземці.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.