Краків передає Києву п’ять автобусів, щоб заміняти електротранспорт під час знеструмлень

До Києва прибудуть п'ять автобусів Solaris Urbino 12, це сучасні низькопідлогові машини з системою книлінгу, тобто вони понижують рівень порога дверей на зупинці майже до канта тротуару

Автобуси Польща гумдопомога
Автобуси Solaris Urbino 12 перед відправкою до Києва. Фото: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie

До Києва днями прибудуть п'ять автобусів Solaris Urbino 12 з польського міста Краків. Їх знімають з маршрутів і передають українській столиці у якості гуманітарної допомоги на запит Віталія Кличка. Мета цього кроку - допомога Києву у подоланні транспортного дефіциту в умовах знеструмлень електричного транспорту.

Про передачу Києву п'яти автобусів повідомляє сайт Polska Agencja Prasowa. Краків вже зняв з маршрутів п’ять автобусів з автопарку муніципальної транспортної компанії, як гуманітарну допомогу у відповідь на запит української столиці. Усі пасажирські машини були виведені з експлуатації перевізником.

Влада Кракова стверджує, що відправлення машин в Україну не вплине на стабільність транспортного обслуговування жителів Кракова, але дуже сильно допоможе киянам. За словами прессекретаря Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. Марека Ганчарчика, до Києва відправлено автобуси Solaris 2009 року випуску. Це 12-метрові машини, а їхня мета - покращити транспортне обслуговування жителів столиці України у години відсутності електроенергії.

"Це пов'язано з дуже складною ситуацією в українській столиці, яка вже кілька років захищається від російської агресії. Варто пам'ятати, що Київ є містом-побратимом Кракова – найвища форма міжнародного партнерства, прийнята міською радою Кракова", – зазначили у краківській мерії.

Автобуси Solaris Urbino 12 польського виробництва Solaris Bus & Coach є короткою версією зчленованого 18-метрового Urbino 18. Це повністю низькопідлогова пасажирська машина з системою книлінгу, що понижує на зупинці рівень порога дверей до мінімуму 25-27 сантиметрів, тобто майже до канта тротуару. Також автобус обладнаний для перевезення людей в кріслах колісних, має висувний пандус та спеціальний майданчик для їх розміщення навпроти середніх дверей.

Такі машини в депо Краківського комунального перевізника займають мало не половину рухомого складу. У салоні 284-сильного (209 кВт) автобуса з кузовом вагонного компонування розміщено до 44 сидінь. Вхід/вихід забезпечують троє двостулкових дверей.

Всередині та зовні встановлено маршрутовказівники з різними функціями, які в Києві доведеться перепрошити на українську мову. Є кондиціювання, конвекторне опалення салону. Бокові вікна затоновані чорним відтінком.

У Києві почалися проблеми з роботою електротранспорту через знеструмлення

Нагадаємо, Інформатор писав, що у суботу, 8 листопада 2025 року, в Києві спостерігалася складна ситуація з роботою громадського транспорту. Зранку через відсутність напруги не працювала низка тролейбусних маршрутів та швидкісний трамвай № 3. Згодом до них приєднався й метрополітен, де почало зникати світло, і швидкісний трамвай на Борщагівку, та й тролейбусний рух був фактично паралізований.

А ще, ми розповідали, що у Києві сталася пожежа на рухомому складі КП "Київпастранс". Трамвай спалахнув ввечері, коли більша половина міста була знеструмлена через російську атаку на енергетичну інфраструктуру, зокрема, Трипільську ТЕЦ напередодні. Чи пов'язана пожежа з подачею напруги на контактні дроти - невідомо, втім, на відео, що його відзняли випадкові перехожі, видно, як над трамваєм спалахує електрична дуга.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити