Агресивна корозія "синьої гілки" метро в Києві тривала 14 років: експертка назвала причину

Читать на русском

Проблеми київського метрополітену не вирішували роками

Читать на русском
Метро в столиці в поганому стані роками
Вода в київському метро

Проблеми київського метрополітену не вирішували роками

Агресивна корозія тунелю «синьої гілки» київського метро тривала протягом 14 років. В «Інституті судових експертиз імені Бокаріуса» підтвердили, що ця проблема не є раптовою. Про це завідувачка сектору біологічних, ветеринарних та ґрунтознавчих досліджень «Інституту судових експертиз імені Бокаріуса» Вікторія Булавіна розповіла в етері каналу «Україна» у лютому. За словами експертки, вода продовжує проходити в тунель київського метро. Через це тимчасово демонтували рейки. Спеціалісти також встановили підсилюючі конструкції, щоб ситуація не стала гірше.

Експерти провели вже чотири експертизи. Вони показали, зокрема, те, що агресивна корозія тунелю тривала протягом 14 років. Це означає, що проблема не виникла раптово. Експертка пояснила, що це сталося через зовнішній вплив. Тобто, в метро потрапляла вода.

Відповідальна місцева влада

Раніше завідувачка сектору біологічних, ветеринарних та ґрунтознавчих досліджень «Інституту судових експертиз імені Бокаріуса» Вікторія Булавіна зазначала, що тунель київського метро, стан якого визнали аварійним, мав проблеми роками. Експертка підкреслила, що відповідальними за це є представники місцевої влади, які не контролювали стан метро. Булавіна зауважила, що порушення цілісності конструкцій тунелів, або потрапляння рідини в тунель могли призвести до трагічних наслідків.   

Також експертка додала, що ще одним слабким місцем столичного метрополітену було загальне нехтування нормами безпеки. У результаті перевірок було виявлено, що стан приміщень та тунелів не відповідає вимогам протипожежної безпеки. 

"За це покладено відповідальність на керівника метрополітену. Не було також впроваджено систему раннього виявлення НС на небезпечних ділянках і об'єктах підвищеної небезпеки", - підкреслила Вікторія Булавіна.

Що сталося з київським метро?

8 грудня 2023 року рух поїздів метро на ділянці між станціями "Деміївська" та "Теремки" зупинили через підтоплення тунелів. Правоохоронці розпочали досудове розслідування у зв’язку з підтопленням тунелів Київського метрополітену. Відомо, що в "Київському метрополітені" та "Метробуді", а також у структурних підрозділах КМДА пройшли обшуки.   

У КМДА заявили, що сталася розгерметизація тунелю. На перегоні між станціями "синьої" гілки повно води. У соцмережах з'являлися відео, на яких видно, як вода стрімко прибуває між коліями, несучи з собою піщану породу, у якій прокладено тунелі метро на півдні Києва. 

"Порушена герметизація тунелю, зараз на рейкошпальній решітці значне підтоплення – буквально струмок води з піском, який є абразивом і під час значних об’ємів фільтрації ще більше пошкоджуватиме слабкі місця обробки тунелю. Рівень води зараз по підошву рейок та вище. Через це введено обмеження швидкості вагонів – 15 км/год. Проблема існує біля тижня і поки погіршується. Причини поки невідомі", - повідомляє в соцмережах ГО "Пасажири Києва".

Мер столиці Віталій Кличко заявляв, що триває опрацювання різних варіантів відновлення роботи станцій підземки на синій гілці. Він зазначав, що називати точні терміни практично неможливо. Адже, за словами міського голови, це може зайняти не більш ніж пів року, але є ризик, що це може зайняти набагато більше часу.

 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.