Хімчистка та клієнтка судилися «по-дорослому» - кожен представив результати своєї експертизи, які були діаметрально різними.
У вересні 2019 року жінка передала в хімчистку у Києві три пари взуття, серед яких були жіночі туфлі фірми Loro Piana. За чистку цих туфель жінка заплатила по квитанції 1 тис. 200 грн. Однак коли киянка забирала взуття, то її туфлі, які були до цього пудрового кольору, стали майже білими, а фірмовий напис «Loro Piana Made in Italy» було затерто. На додачу до цього носити взуття стало неможливим через запаювання носочка. Про це написано у рішенні Оболонського районного суду Києва від 19 квітня 2024 року.
Жінка надала можливість виправити ці прикрощі, але дива не сталося. Взуття й надалі не було можливо носити.
«Забирати пошкоджену річ без відшкодування завданих збитків (жінка) відмовилась та залишила письмову вимогу про відшкодування завданої шкоди у розмірі вартості зіпсованої речі», - йдеться у матеріалах справи на сайті судового реєстру. Однак в хімчистці своєї вини не визнали та гроші виплачувати відмовились.
Виявилося, що жінка придбала ці туфлі за три місяці, як здала їх у хімчистку. Тобто вона віддала практично нове взуття, за яке заплатила 16 тис. 882,54 грн.
Через те, що вирішити цю суперечку не вдалося, жінка звернулась до суду. Вона хотіла, щоб хімчистка заплатила їй 22 тис. 482,54 грн вартості туфель та витрат на чищення. Та планувала отримати 4 тис. 400 грн, які заплатила своєму адвокату.
Суддя Оболонського районного суду Києва Андрій Шевчук вислухав іншу сторону конфлікту. Представник хімчистки заявив, що під час оформлення замовлення сторони зафіксували дефекти взуття. Коли жінка поставила підпис під замовленням, вона підтвердила, що вона знала про них.
«Окрім того, квитанція-договір... містить попередження про існування ризику не усунення певних видів дефектів і про можливість проявлення прихованих дефектів», - йшлося у поясненнях, де вказували, що роботу виконали якісно та за всіма стандартами.
Суддя встановив, що у квитанції ціна взуття була чомусь 15 тис. грн, а за три місяці власниця майже його не зносила. Коли клієнтка висунула претензії, то власниця хімчистки звернулась до експертів, які надали висновок, що послуга «здійснена у повній відповідності до умов замовлення, діючих стандартів та технологічних процесів».
Зі свого боку власниця туфель замовила свою експертизу, яка встановила, що через механічну чистку пошкодили структуру замші та витравили логотип виробника, а через хімічне чищення зник пудровий колір туфель.
«Виявлені дефекти не відповідають вимогам ГСТУ 201-03-96 «Одяг та предмети домашнього вжитку після хімічної чистки. Загальні технічні умови». Вказані дефекти спричинені неякісним чищенням взуття», - йшлося у висновках судової експертизи.
Суддя Шевчук дослухався до цих висновків та вирішив стягнути на користь киянки 90% вартості взуття – це було 15 тис. 194,28 грн з урахуванням 10% зносу. Крім того, хімчистка мала повернути своїй клієнтці 1 тис. 200 грн за неякісну роботу та заплатити ще 4 тис. 400 грн на оплату праці адвоката жінки.
20 грудня 2021 року жінка придбала у столичному магазині черевики 37,5 розміру за 19 тис. 845 грн. Одягнувши нове взуття в офісі через годину вона помітила, що на її колготах «пішла стрілка».
Виявилося, що черевики псують колготи на рівні вище щиколотки - розривають колготки у декількох місцях. Таке взуття жінку не влаштувало, тому вона віднесла його назад до магазину та попросила повернути сплачені за них кошти. Однак так просто це зробити не вдалося.
Клієнта написала заяву на повернення товару, але отримала відмову. Виявилося, що у взутті був «прихований фабричний недолік, а саме жорсткий шов». Звісна річ, що про це покупницю ніхто не попередив. Навпаки її запевняли, що черевики найвищої якості.
Інформатор писав, що жінка розмістила оголошення на OLX про продаж взуття та втратила гроші.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.