Мільярдний розпил на мості: у Кличка задіяли важку артилерію у вигляді колишньої ню-моделі з Дніпра

Читать на русском

Анна Мінюкова, тепер - фахівчиня з інфраструктурних питань, критикує журналістів за підхід, що, на її думку, є необ'єктивним у розслідуванні перевищень ціни при закупівлі

Читать на русском
Відбілення репутації київської влади
Анна Мінюкова захищає Віталія Кличка у телеефірах і публікаціях в соцмережах

Анна Мінюкова, тепер - фахівчиня з інфраструктурних питань, критикує журналістів за підхід, що, на її думку, є необ'єктивним у розслідуванні перевищень ціни при закупівлі

У Віталія Кличка досить серйозно поставилися до репутаційних втрат через гучне розслідування про переплати на будівництві Дегтярівського мосту у Києві. Про це свідчить інформкампанія з відбілювання репутації міської влади та комунальної корпорації "Київавтодор", яка була замовником реконструкції мосту. Причому йдеться як про консервативні методи захисту з повідомленнями від компанії, так і про неофіційні канали. 29 лютого задіяли навіть "захисницю Кличка" Анну Мінюкову, колишню ню-модель з Дніпра, нині відому, як експертка з питань інфраструктури.

Мінюкова виступила з постом, у якому написала про нібито нестачу офіційної інформації щодо закупівель. Так, на її думку, договірна ціна (кошторис) "не є кінцевою ціною на оплату", а остаточну ціну, нібито, зазначено у вартості фактчно виконаних та оплачених робіт, і вона є нижчою, оскільки "в кошторисі закладаються різноманітні ризики".

"Порівнювати ціну некоректно"

У розслідуванні йдеться про закупівлю асфальтобетону типу "А" за ціною 7,2 тис грн за тонну, і це найбільша ціна в країні - інші регіони мали значно нижчу (у Хмельницькій області можна було купити по 4,3 тис грн/тонна). Ці дані Мінюкова вважає некоректними: мовляв, не варто порівнювати ціну на цей товар на Київщині з іншими областями, бо на неї впливає відстань транспортування, вартість в'яжучих матеріалів (бітуму), яка після початку повномасштабної війни зросла вдвічі.

"Порівнювати з іншими областями не варто також тому, що у 2023 році у прифронтових областях (Дніпропетровській та Сумській, які наводяться у статті) не проводились капітальні ремонти, а тільки ямкові. А дана марка асфабельтону для ямкового ремонту не використовується", - зазначила Мінюкова.

Також "захисниця Кличка" критикує тезу про закупівлю гарячекатаної арматурної сталі по 63,4 тис грн/тонна у той час, як на Миколаївщині її закуповували по 35,4 тис грн. Мінюкова пише, що у мостових конструкціях не використовується та ж марка сталі, що й для цивільного будівництва - мовляв, тому порівнювати ціни також некоректно.

"Чому не наведена повна характеристика цієї арматури, марка сталі згідно якого ДСТУ вона виготовлена? Не знайшла у першоджерелі достатньої інформації, щоб робити висновки про однаковість характеристик", - стверджує Мінюкова, також додаючи про некоректність порівняння цін на пісок через, нібито, необхідність фірмам-постачальникам підтверджувати легальність товару та відстань доставки.

Чим відома "захисниця Кличка" Мінюкова?

Зазначимо, що Анна Мінюкова дійсно є інженером з питань мостів та транспортних тунелів, а також навчається на аспірантурі у Національному транспортному університеті. Але її часто запрошують на підтвердження тез, що є вигідними для КМДА. Анна Мінюкова стала відомою після того, як вона уклала парі з мером Дніпра, Борисом Філатовим, у 2019 році, пообіцявши провести оголену фотосесію на одному з дніпровських мостів, якщо мер встигне з ремонтом до певної дати.

Зокрема, вона захищала Віталія Кличка та міську владу у Києві 8 грудня 2023 року, у день закриття ділянки "синьої" лінії метро. Тоді Мінюкова написала розлогий пост про проблеми на будівництві та експлуатації метро. Також восени та взимку вона виступала в якості експертки у кількох ефірах - з приводу обрушення конструкцій недобудованого мосту на вул. Дегтярівській у Києві, а також про закриття станцій.

У "Київавтодорі" відбили звинувачення найпершими

Нагадаємо, що найперше на резонансне розслідування про "мільярдний розпил" на реконструкції Дегтярівського мосту відреагували у КК "Київавтодор". Там вважають, що для хвилювання причин немає: звіт щодо проєктної документації у технічній та експертній частинах був "позитивним". А компанія-підрядник нібито запропонувала найнижчу ціну. Втім, у корпорації обмовилися: у договорі з підрядником прописали "динамічну ціну" - це значить, що виконавець робіт міг самовільно збільшувати кошторис.

А саме розслідування про завищення цін на будівельні матеріали можна почитати тут: за даними журналістів "Наших грошей", компанія-підрядник купляла асфальт за найвищою ціною в Україні, за арматуру переплатила вдвічі, за спеціальну смолу - навіть у три рази дорожче, ніж вона коштує у сусідній Польщі. Власне, це - одна з причин, з яких реконструкція шляхопроводу коштувала бюджету міста майже 1 млрд грн.

Павло Коваль, генеральний директор української аграрної конфедерації, висловлює підтримку ідеї, що конфлікт на українсько-польському кордоні міг би бути вирішений на рівні МЗС. Чи можливо, що поляки намагалися дістатися рівня президентів, щоб їх почули? Докладніші деталі ви дізнаєтесь у нашому відео.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.