Жінка скаржилася на Київміськбуд за помилку під час будівництва паркінгу: яке рішення прийняв суд

Читать на русском

Після кожної зливи через систему вентиляції на машину жінки виливалася вода з піском та камінням. Це псувало покриття авто. Така ситуація трапилася і з іншими мешканцями ЖК.

Читать на русском
Київміськбуд, паркінг, гараж, суд
Фахівці будівельної лабораторії підтвердили помилки при будівництві

Після кожної зливи через систему вентиляції на машину жінки виливалася вода з піском та камінням. Це псувало покриття авто. Така ситуація трапилася і з іншими мешканцями ЖК.

У лютому 2019 року жінка придбала місце для авто в одному з ЖК, який побудували на замовлення компанії «Київміськбуд». Влітку 2021 року вона помітила, що вода затікає у систему вентиляції підземного паркінгу. Якраз над її машиною знаходилася вентиляційна труба, а тому вода виливалася на авто та шкодила його лакофарбове покриття. 

Наприкінці літа 2021 року, під час сильної зливи, ситуація погіршилась. З того часу, під час кожного дощу, вода, змішана з піском та камінням, потрапляла у вентиляцію та через трубу ця суміш виливалася на автомобіль жінки. До того ж каміння провалювалося в систему вентиляції та все більше заповнювало вентиляційний канал. Через це він міг обвалитися. 

Через помилки під час будівництва авто заливало водою.
Через помилки під час будівництва авто заливало водою.

Восени 2021 року жінка поскаржилася на це до Київради. Там зобов’язали будівельну лабораторію КП «Київжитлоексплуатація» провести обстеження. Висновки були невтішні – забудовник допустився помилки під час будівництва паркінгу. Ситуацію могло врятувати тільки перекладання вентиляційної шахти та нормальна зливова каналізація.

Жінка просила «Київміськбуд», щоб він привів все до ладу. Проте ніхто нічого не робив. Тому вона звернулась до суду.

Що було у суді

Жінка просила, щоб компанія безоплатно виконала ремонт та зробила так, щоб вода більше не потрапляла у систему вентиляції паркінгу. На це адвокат забудовника заявив, що підземний паркінг був введений в експлуатацію у 2010 році та гарантійний термін, під час якого можна було звертатися щодо недоліків, сплив.

Крім того, представник «Київміськбуду» пояснив, що у грудні 2011 року паркінг передали на обслуговування «Гаражному підприємству-1». Під час передачі ні в кого не було ніяких зауважень.

Що вирішила суддя

Суддя Деснянського районного суду Києва Олена Лісовська встановила, що компанія, яка обслуговувала гараж – це на 100% дочірнє підприємство «КИЇВМІСЬКБУДУ».

«На момент придбання машиномісця та протягом перших років користування (жінка) не могла визначити візуально приховані недоліки щодо неналежного відведення поверхневих вод, без проведення обстеження спеціалістами», - йдеться у рішенні суду.

Під час засідання інші власники місць у цьому паркінгу підтвердили, що є проблема із водою, яка ллється з вентиляції.

«Вони зазначили, що аналогічна проблема була з їх машиномісцями. Після пред`явлення претензії до Київміськбуду їм було надано машиномісця в іншому паркінгу», - написано у матеріалах справи.

На спори, що виникають на підставі договорів купівлі-продажу нерухомості поширюється законодавство про захист прав споживачів. Згідно із цим, пред’являти претензії можна в межах 3 років від покупки, якщо в угоді не написано інакше. Суддя встановила, що для жінки гарантійний термін не закінчився.

«Зважаючи на те, що підземний паркінг, де розташоване машиномісце (жінки), використовувався за призначенням, не зазнавав будь-яких аварій, природних катаклізмів, інших впливів, які могли б настільки погіршити його технічний стан, очевидним є те, що вказані приховані недоліки виникли внаслідок первісно неякісного будівництва», - зазначила суддя Олена Лісовська.

Тому суддя вирішила, що «Київміськбуд» має безоплатно привести все до ладу. Будівельна корпорація з цим не погодилася, та подала скаргу на рішення судді Лісовської

Чи скасували рішення на користь власниці паркомісця

Адвокат компанії назвав рішення «незрозумілим для виконання» та чомусь згадав про договір будівельного підряду. Хоча мова йшла про угоду між продавцем та покупцем. Те, що «Київміськбуд» був одночасно ще й замовником будівництва ЖК з підземною парковкою, до цієї історії відношення не мало.

Київміськбуд не хотів виправляти помилку.
Київміськбуд не хотів виправляти помилку.

«Твердження (компанії) про те, що їй є незрозумілим як усувати недоліки машиномісця, є недобросовісними. (Київміськбуд) є чи не найбільшим забудовником у місті Києві, має достатній досвід, технічні знання та можливості задля усунення недоліків нерухомого майна», - нагадав забудовнику адвокат постраждалої жінки.

Судді погодилися, що причиною затікання води у підземний паркінг було неякісне виконання робіт ще під час будівництва. Через це у березні 2023 року судді вирішили не змінювати рішення судді Лісовської.

Однак будівельна корпорація вирішила піти далі - до Верхового Суду. Там від справи не відмахнулися та зазначили, що аргументи компанії зводяться до незгоди з висновками суддів. А цього замало, щоб ухвалити рішення на користь «Київміськбуду». Тому у серпні минулого року стало остаточно зрозуміло, що компанія має виконати ремонт своїм коштом.

Інформатор писав, що суди почали повертати гроші інвесторів Київміськбуду.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.