Ветеран ЗСУ провів лекцію в КНУ ім. Шевченка та піддав нищівній критиці керівництво університету: в чому причина скандалу
Київський національний університет ім. Тараса Шевченка не обладнаний допоміжними технічними засобами, що здатні забезпечити інклюзивність та доступ до приміщення для маломобільних, та людей з обмеженими можливостями. Про це повідомив громадський діяч, військовий Олег Симороз в соцмережах.
За словами Симороза, запрошеного в якості спікера на один із заходів в КНУ ім. Т. Шевченка на вихідних, після оголошення повітряної тривоги йому та іншим гостям запропонували пройти з третього поверху, де відбувався захід, до укриття в підвалі. Але ліфт, встановлений в будівлі спеціально для маломобільних та людей з обмеженими можливостями, був доступний лише для співробітників зі спеціальною карткою доступу.
"Цієї картки немає навіть в охорони, яка 24/7 знаходиться в університеті. Як ви зрозуміли, людини, у якої знаходиться ця картка, не було, - скаржиться Симороз. - Для чого встановлювати ліфт для маломобільних груп, якщо дістатися вона до нього не можуть?"
Олег Симороз і сам отримав інвалідність: в жовтні 2022-го на Донетчині він наїхав на протитанкову міну та втратив обидві ноги. На відео, яке він виклав в соцмережах, видно, як його візок спускають сходами студенти та науковці, що працюють в Університеті. "Це - парадокс громадянського суспільства", - іронізує військовий, якого саме транспортують вручну до укриття.
Активісту вдалося встановити, що ліфт в будівлі було встановлено 2019 року, причому саме з обґрунтуванням "...для осіб з обмеженими можливостями та інших маломобільних груп населення". Бюджету він коштував 3,7 млн грн.
За даними Симороза, в Стратегії розвитку КНУ ім. Т. Шевченка зовсім відсутня мета розвитку інклюзивності. "За день до цього я був в Переяславі, в університеті ім. Григорія Сковороди. На моє здивування, вони виявилися більш-менш інклюзивними, з адекватними довгими пандусами та окремою вбиральнею з пристосуванням всередині", - додав активіст.
Нагадаємо, що в скандально відомому паркінгу на Оболоні також обіцяли облаштувати безбар'єрне середовище.
А в березні цього року Укрзалізниця отримала нові вагони для перевезення пасажирів з інвалідністю.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.