"Байдуже на закон": кияни в лідерах серед скарг на порушення мовних норм

Читать на русском

Кожне третє порушення мовного закону, зафіксоване в Україні з початку року, сталося в Києві

Читать на русском
Порушення закону про мову
36% від усіх скарг припадає на Київ

Кожне третє порушення мовного закону, зафіксоване в Україні з початку року, сталося в Києві

Київ в лідерах за кількістю звернень від громадян щодо порушень мовного закону. Більше, ніж третина від усіх скарг за 2023 рік, припадає саме на столицю. В цілому ж, з початку року було зафіксовано 3015 звернень щодо порушення мовного закону в Україні.

За даними платформи відкритих даних Опендатабот, кияни скаржилися на порушення мовного законодавства активніше за мешканців інших міст та регіонів. Загалом 36% від усіх звернень, що поступили з приводу порушень, припадають на столицю. Прес-служба Уповноваженого із захисту державної мови деталізує - з початку року від киян надійшло 1109 звернень.

За даними Опендатабот, середня кількість звернень на місяць складає 335. Найбільш розповсюджені скарги на порушення в програмному забезпеченні та на сайтах (28%), на обслуговування споживачів в побуті (16,5%) та на порушення в сфері реклами (15%). Також скаржились на недотримання законодавства в органах влади (144 звернення), та у сфері культури (92 скарги).

Таксисти та кур’єри

Одним з останніх скандалів у Києві стало звільнення таксиста з однієї з популярних служб через відмову говорити українською на вимогу двох пасажирок. Ті зняли реакцію водія на відео і виклали в соцмережах, що призвело до розголосу - Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь взяв ситуацію під особистий контроль, а таксомоторна компанія вибачилася перед ображеними клієнтами і назавжди закрила водію доступ до сервісу.

«Зараз ми готуємо звернення до відповідних органів для встановлення особи порушника та притягнення його до відповідальності, - зазначив Тарас Кремінь. - Кодексом про адмінправопорушення… передбачено адміністративне стягнення в сумі від 3400 до 5100 грн». Сам таксист, до речі, після інциденту записав відео з вибаченнями українською мовою.

Ще один випадок наводить громадський активіст Андрій Смолій. За його словами, днями йому відмовив в обслуговуванні українською співробітник служби доставки Glovo. «Чергова дискримінація українців в Україні та саботаж Закону про мову… він мені відповів, що йому байдуже закон і «он гаваріт как умєєт», - стверджує активіст. - І це вже не перший випадок цієї компанії».

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.