Вирішити проблему чужими руками: КМДА закликає власників паркінгів перетворити їх на укриття

Кияни під час ворожих атак можуть скористатися підземними стоянками лише у випадку, коли вони належать до фонду захисних споруд - для цього власники паркінгів мають подати заявку

укриття паркінг
Якщо паркінг не належить до фонду захисних споруд, власник не зобов'язаний пускати людей, тож, шукати укриття доведеться власними силами

Масовані атаки на Київ, що почастішали останнім часом, роблять питання нестачі укриттів критичним. Люди годинами шукають сховище під час тривоги — і часто дарма. Тепер місто пропонує рішення, яке давно мало би працювати: використовувати для захисту киян паркінги.

У зв’язку з посиленням масштабних атак на Київ проблема нестачі укриттів набуває все більш серйозного значення. У ситуації, коли її потрібно було вирішувати ще “вчора”, міська влада намагається знайти найшвидші способи реагування і “нарощує кількість захисних споруд” за рахунок вже наявної інфраструктури - приватних підземних паркінгів. Саме такий заклик до їхніх класників у КМДА оприлюднили 25 червня 2025 року. 

Як зазначив директор департаменту муніципальної безпеки КМДА Роман Ткачук, ці приміщення, згідно з Кодексом цивільного захисту України, належать до споруд подвійного використання, як і підземні переходи та заглиблені станції метро. І для багатьох мешканців новобудов вони давно стали справжнім порятунком - люди звикли під час тривог ночувати у своїх машинах, залишають там заздалегідь постіль, воду, їжу, необхідні речі. Але потрапити можна не в усі паркінги, а лише в ті, що “записалися”.

За чинними правилами, навіть якщо паркінг повністю придатний для укриття, місто не має права внести його до переліку захисних споруд без згоди власника. Саме тому в КМДА зараз закликають балансоутримувачів подавати заявки, після чого приміщення перевірять і за умови відповідності правилам безпеки та облаштування внесуть до міської мапи укриттів. Якщо ж власник цього не зробив, він не зобов’язаний пускати людей під час тривоги.

За словами Романа Ткачука, у Києві нараховується 461 підземна стоянка. Більшість із них уже пройшла перевірку і нанесена на мапу, але для повного охоплення власнику або балансоутримувачу необхідно подати заявку до районної держадміністрації. Місто ж може лише чекати на ці кроки, адже не має права самостійно включити паркінг до переліку захисних споруд

Втім, кияни скептично оцінюють цю ініціативу: у коментарях під дописом КМДА вони обурюються, що замість самостійної перевірки потенційних укриттів влада знову перекладає відповідальність на громаду. І мало хто вірить, що із цих закликів до власників паркінгів щось реально вийде. Тим більше, що проблема не нова — після атак 17 і 23 червня люди масово скаржилися на відсутність доступних сховищ, і в приватному секторі, і в спальних районах.

Але кияни мають пам’ятати: якщо стоянка вже включена до офіційного переліку укриттів і зазначена на міській мапі, власник не має права відмовити у доступі під час повітряної тривоги. У разі порушення цього правила потрібно негайно повідомляти про це на службу 102 - правоохоронці мають оперативно відреагувати. Перевірити, чи є конкретний паркінг офіційним укриттям, можна, зокрема, у застосунку “Київ Цифровий” або на Мапі укриттів

Кияни звернулися до Ткаченка з питанням, куди ховатися за відсутності укриттів

Нагадаємо, Інформатор розповідав, як після чергових масованих повітряних атак 17 та 23 червня мешканці столиці залишають відкриті звернення до очільника КМВА Тимура Ткаченка у соцмережах. Він ще на початку 2025 року обіцяв зробити укриття одним із головних пріоритетів у своїй роботі, а також публічно критикував міську владу за повільну реакцію. Але поки що замість нових сховищ кияни отримують інформаційні кампанії. І, як зазначають самі жителі, цього замало — адже в умовах війни важливе не гасло, а двері, які точно відкриються під час тривоги.

Також ми розповідали про те, що власників занедбаних автівок, які збираються евакуйовувати з доріг та внутрішньоквартальних проїздів, попереджають про вивезення. З цією метою під "двірники" такого транспорту встромлюють папірці від районної адміністрації з контактними даними й поясненням, що автівку евакуюють, якщо власник її не перепаркує. Цікаво, що у поясненні роз'яснюється, що саме мають на увазі під "покинутими" машинами - але далеко не всі автівки, чиї власники отримали попередження, підпадають під критерії.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити