Машиномісця у Києві стають повноцінним активом - їх купують не для себе, а щоб перепродати чи здавати в оренду з прибутком до 9% на рік
Паркомісця у Києві стають окремим об’єктом нерухомості та привабливою інвестицією. Машиномісце в центрі столиці тепер може коштувати дорожче, ніж житло. Але на противагу квартирам, які можуть роками простоювати, такі об’єкти одразу приносять прибуток інвесторам.
Інтерес до купівлі паркомісць як форми інвестиції без наміру особисто ними користуватися зростає просто на очах. Покупці дедалі частіше сприймають машиномісця як джерело пасивного доходу: їх здають в оренду або продають за вищою ціною, коли дефіцит місць для паркування у житловому комплексі загострюється, повідомляє “Хмарочос”. Цьому є кілька причин, і не останню роль тут зіграла і повномасштабна війна.
За даними компаній на ринку нерухомості, ще у 2015 році купівля машиномісця в новобудовах була рідкісним явищем. Ситуація змінилася у 2019–2021 роках, коли попит на криті й підземні паркінги сягнув першого піку. Зростання інтересу пояснюють не лише безпекою автомобіля, а й спекулятивними розрахунками інвесторів.
Інвестиційна привабливість машиномісць має кілька причин. По-перше, вони значно дешевші за квартири, і вхід на ринок потребує менших витрат. По-друге, не потребують ремонту чи обслуговування, як житло. По-третє, попит на них зростає через критичну нестачу місць і нові штрафи за неправильне паркування. Нарешті, підземні паркінги після 2022 року стали ще й укриттями, що підвищує їхню цінність у воєнний час.
Щоб стримати штучний попит, деякі забудовники встановлюють обмеження. Наприклад, дозволяють купити паркінг лише разом із квартирою або лімітують кількість машиномісць “в одні руки”. Водночас на завершених обʼєктах ціни зростають: за інформацією співвласника компанії InCo home Богдана Серотюка, наприклад, в одному з житлових комплексів Оболоні вартість місця за два роки підскочила зі 150 тисяч до 400–500 тис грн.
За оцінками InCo home, рентабельність оренди машиномісця в спальних районах складає від 4 до 7% на рік, а в центральних районах - до 9%. У деяких випадках ціна за одне місце в елітному ЖК перевищує вартість однокімнатної квартири. На профільних сайтах з продажу та оренди нерухомості, у липні середні ціни варіювалися від 11,5 до 60 тисяч доларів.
Найдорожчими районами лишаються Печерськ, Поділ і центр - до 45 -60 тисяч доларів за місце. Дешевше на Оболоні, Лук’янівці й Соломʼянці, де ціни стартують від 13 до 23 тисяч. Найнижчі ціни - на Троєщині, Святошині та Виноградарі, від 7,5 тисячі доларів.
Як повідомляв Інформатор, на тлі російських ударів, що посилилися, у Києві загострилася дискусія про брак бомбосховищ. Тож, КМДА закликає власників паркінгів перетворити їх на укриття. Але кияни під час ворожих атак можуть скористатися підземними стоянками лише у випадку, коли вони належать до фонду захисних споруд. В навіть якщо паркінг повністю придатний для укриття, місто не має права внести його до переліку захисних споруд без згоди власника. Саме тому в КМДА зараз закликають балансоутримувачів подавати заявки, після чого приміщення перевірять і за умови відповідності правилам безпеки та облаштування внесуть до міської мапи укриттів. Якщо ж власник цього не зробив, він не зобов’язаний пускати людей під час тривоги.
Також ми писали, що після чергових масованих повітряних атак 17 та 23 червня мешканці столиці залишали відкриті звернення до очільника КМВА Тимура Ткаченка у соцмережах. Він ще на початку 2025 року обіцяв зробити укриття одним із головних пріоритетів у своїй роботі, а також публічно критикував міську владу за повільну реакцію. Але поки що замість нових сховищ кияни отримують інформаційні кампанії. І, як зазначають самі жителі, цього замало — адже в умовах війни важливе не гасло, а двері, які точно відкриються під час тривоги.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.