У владі Києва йде дискусія про те, щоб міський транспорт був безкоштовним - депутат Київради

Депутат Андрій Вітренко, що очолює бюджетну комісію у міськраді Києва стверджує, що бюджет Києва може дозволити модель, за якої транспорт столиці буде безкоштовним для пасажирів, втім, очільники профільних департаментів КМДА ставлять палки в колеса

Громадський транспорт безкоштовний проїзд Київ
Депутат Андрій Вітренко каже, що вперше ідея про безкоштовний транспорт народилася ще в 2020 році

З 2020 року у кулуарах КМДА точиться дискусія про прийняття фінансової моделі, згідно з якою міський транспорт має стати безкоштовним. Така модель діє на Мальті та в Люксембурзі, а ще - у 15 польських 10 французьких містах. В ролі локомотивів ідеї виступає низка депутатів Київради, а от очільники фінансового та транспортного департаментів КМДА, а також, природньо, - топ-менеджмент Київпастрансу та метрополітену виступають проти.

Про можливість реалізації моделі, згідно з якою міський транспорт буде безкоштовним для усіх пасажирів, розповів в ефірі програми Вечір.Live депутат Київради, очільник постійної бюджетної комісії Андрій Вітренко. Він каже, що вперше ідею почали обговорювати через декілька місяців після обрання депутатів у 2020 році.

"Існують моделі в європейських столицях, за якими транспорт безкоштовний, зважаючи на те, що він постійно використовується, що його дотують з міського бюджету. І я вважаю, що можливість (зробити так і в Києві - Ред.) є, ми постійно дискутуємо на цю тему з Володимиром Рєпіком, це директор Департаменту фінансів КМДА. Запрошували на дискусію тоді ще і Брагінського (Віктор Брагінський, колишній директор КП "Київський метрополітен"), і директора Київпастранссервісу, і Руслана Кандибора (голова Дептрансу). Але вони не хочуть нічого робити. А я - не мушу за них робити їхню роботу", - зазначив Вітренко.

Зазначимо, що в Європі дійсно є чимало міст, у яких проїзд на транспорті є безкоштовним для пасажирів. Найвідомішим містом, де таку модель реалізували на 100%, є Люксембург, також проїзд безкоштовний на Мальті. Крім них, є ще 15 міст у Польщі, де пасажири не сплачують за квитки, найвідоміші з них - Люблін та Гловно, а також 10 міст у Франції (серед них - Комп'єн, Дюнкерк та Кастр). Також безкоштовним зробили транспорт у 34 муніципалітетах регіону Аттіка в Греції.

У Києві проїзд на автобусах і трамваях здорожчає до 24-25 грн, на метро - до 30 грн за поїздку

На публіку ж у міській владі, нагадаємо, говорять лише про підняття тарифів на міський громадський транспорт. Очільник профільного департаменту КМДА Руслан Кандибор називає і конкретні суми: з нинішніх 6,5 грн (для киян, що користуються Карткою киянина) та 8 грн (для гостей міста і тих, в кого немає картки) тариф має зрости до 24-25 грн за одну поїздку. Тоді, кажуть в адміністрації, вистачить і на добудову зеленої гілки метро на Виноградар, і на оновлення самого транспорту.

Також йде дискусія про підвищення тарифу на проїзд у метрополітені. Обіцянка Віталія Кличка не збільшувати ціни залишається у силі - проте існує об'єктивна необхідність: згідно з чільними видатками КП "Київський метрополітен", тариф мав би зрости щонайменше втричі. Тепер цю суму підтвердили й фахівці, що досліджують питання міського транспорту.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube