У Києві рекламою перукарні замалювали унікальні 50-річні майолікові плитки оздоблення під'їзду - фото
Художник, що намалював рекламне "графіті", стверджує, що декоративні елементи були зафарбовані ще до нього місцевими комунальниками
Художник, що намалював рекламне "графіті", стверджує, що декоративні елементи були зафарбовані ще до нього місцевими комунальниками
У Києві рекламою парикмахерської замалювали унікальні декоративні майолікові плитки, якими було оздоблено житлові будинки на Північно-Броварському масиві. Громадськість обурюється: йдеться про твори Київської експериментальної майстерні художньої кераміки, якими вирішили прикрасити пілони дашків над під'їздами у будинках 1970-х років саме у цьому мікрорайоні. Втім, сам автор реклами-графіті стверджує, що декоративні елементи було замальовано ще до нього - комунальниками.
Про нехтування художньою спадщиною повідомив у Facebook Антон Короб, краєзнавець і дослідник київської старовини. Він зазначив, що декоративні елементи застосовувалися при забудові мікрорайону №2 Північно-Броварського масиву Києва у 1970-х роках, коли керамічні майолікові плитки використали для декорування пілонів під дашками на входах до під'їздів будинків на вул. Анатолія Солов'яненка. Зокрема, архітектори звернулися до Київської експериментальної майстерні художньої кераміки, а елементи для оздоблення виготовляли майстри Н. Федорова, Г. Шарай, О. Лобова та В. Орлова.
"Були використані мотиви та колористика українського народного декоративно-прикладного мистецтва. Панно для оформлення пілонів дашків вуличних входів до під’їздів... складаються з 24 майолікових плиток, що нагадають українські традиційні пічні кахлі. При чому набори на кожному під’їзді різняться між собою - кожний є унікальною композицією. Ще донедавна було чотири панно, але свіжа фарба муралу, що рекламує сусідню перукарню, тепер закриває традиційні українські декоративні мотиви", - написав києвознавець у соцмережі.
Дослідник столиці обурився тим, що "митці" замалювали культурне надбання і зразок використання монументально-декоративного мистецтва, що прикрашало один з старих кварталів Північного Лівобережжя. Зазначимо, що в коментарях під постом дописувачі майже одразу запропонували відмити панно від реклами-графіті, чи запропонувати зробити це власнику перукарні або безпосередньому виконавцю, що замалював майолікові плитки. Його знайшли швидко: на "стріт-арті" було вказано авторство, "MasterOgon Art". Це псевдонім художника Павла Кандиби. Втім, сам він відповів, що робив свій малюнок вже по стіні, пофарбованій у чорний колір.
"Так, я там робив розпис для перукарні, але там була вже пофарбована у чорний і заштукатурена по плитці стіна. Мені справді дуже шкода, що такі речі зникають, і вони й мені самому дуже подобаються, але це питання не до мене", - зазначив художник у відповідь одному з обурених дописувачів.
Пішла з життя художниця, яка оформлювала метро "Хрещатик"
Нагадаємо, днями пішла з життя художниця Оксана Грудзинська, що створила панно на станції метро Хрещатик у Києві. Крім того, у творчому доробку мисткині - оформлення деяких павільйонів на ВДНГ у Києві, готелю "Дніпро", Національного музею українського народного декоративного мистецтва, а також тисячі декоративних панно, вставок, розписних полумисків, вазочок, куманців у окремому, авторському лаконічному стилі.
Між тим, в Ірпені нещодавно трапився ще один випадок з недоречною рекламою. Йдеться про епічний скандал з сексистським присмаком, що виник через рекламу студії флористики. Річ у тому, що рекламники використали у повідомленні на білборді слово, що можна трактувати двояко.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.
Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.