У Києві рекламою перукарні замалювали унікальні 50-річні майолікові плитки оздоблення під'їзду - фото

Читать на русском

Художник, що намалював рекламне "графіті", стверджує, що декоративні елементи були зафарбовані ще до нього місцевими комунальниками

Читать на русском
Знищення історичної спадщини у Києві
Рекламу-графіті поклали поверх декоративних кахлів, втім, художник стверджує, що їх вже замалювали комунальники

Художник, що намалював рекламне "графіті", стверджує, що декоративні елементи були зафарбовані ще до нього місцевими комунальниками

У Києві рекламою парикмахерської замалювали унікальні декоративні майолікові плитки, якими було оздоблено житлові будинки на Північно-Броварському масиві. Громадськість обурюється: йдеться про твори Київської експериментальної майстерні художньої кераміки, якими вирішили прикрасити пілони дашків над під'їздами у будинках 1970-х років саме у цьому мікрорайоні. Втім, сам автор реклами-графіті стверджує, що декоративні елементи було замальовано ще до нього - комунальниками.

Про нехтування художньою спадщиною повідомив у Facebook Антон Короб, краєзнавець і дослідник київської старовини. Він зазначив, що декоративні елементи застосовувалися при забудові мікрорайону №2 Північно-Броварського масиву Києва у 1970-х роках, коли керамічні майолікові плитки використали для декорування пілонів під дашками на входах до під'їздів будинків на вул. Анатолія Солов'яненка. Зокрема, архітектори звернулися до Київської експериментальної майстерні художньої кераміки, а елементи для оздоблення виготовляли майстри Н. Федорова, Г. Шарай, О. Лобова та В. Орлова.

Антон Короб пише, що набори на кожному під’їзді різняться: кожний є унікальною композицією
Антон Короб пише, що набори на кожному під’їзді різняться: кожний є унікальною композицією. Фото: Антон Короб

"Були використані мотиви та колористика українського народного декоративно-прикладного мистецтва. Панно для оформлення пілонів дашків вуличних входів до під’їздів... складаються з 24 майолікових плиток, що нагадають українські традиційні пічні кахлі. При чому набори на кожному під’їзді різняться між собою - кожний є унікальною композицією. Ще донедавна було чотири панно, але свіжа фарба муралу, що рекламує сусідню перукарню, тепер закриває традиційні українські декоративні мотиви", - написав києвознавець у соцмережі.

Дослідник столиці обурився тим, що "митці" замалювали культурне надбання і зразок використання монументально-декоративного мистецтва, що прикрашало один з старих кварталів Північного Лівобережжя. Зазначимо, що в коментарях під постом дописувачі майже одразу запропонували відмити панно від реклами-графіті, чи запропонувати зробити це власнику перукарні або безпосередньому виконавцю, що замалював майолікові плитки. Його знайшли швидко: на "стріт-арті" було вказано авторство, "MasterOgon Art". Це псевдонім художника Павла Кандиби. Втім, сам він відповів, що робив свій малюнок вже по стіні, пофарбованій у чорний колір.

Автор "муралу"-реклами залишив автограф на своєму творінні
Автор "муралу"-реклами залишив автограф на своєму творінні. Фото: Антон Короб

"Так, я там робив розпис для перукарні, але там була вже пофарбована у чорний і заштукатурена по плитці стіна. Мені справді дуже шкода, що такі речі зникають, і вони й мені самому дуже подобаються, але це питання не до мене", - зазначив художник у відповідь одному з обурених дописувачів.

Так виглядає реклама перукарні поверх майолікових плиток
Так виглядає реклама перукарні поверх майолікових плиток. Фото: Антон Короб

Пішла з життя художниця, яка оформлювала метро "Хрещатик"

Нагадаємо, днями пішла з життя художниця Оксана Грудзинська, що створила панно на станції метро Хрещатик у Києві. Крім того, у творчому доробку мисткині - оформлення деяких павільйонів на ВДНГ у Києві, готелю "Дніпро", Національного музею українського народного декоративного мистецтва, а також тисячі декоративних панно, вставок, розписних полумисків, вазочок, куманців у окремому, авторському лаконічному стилі.

Між тим, в Ірпені нещодавно трапився ще один випадок з недоречною рекламою. Йдеться про епічний скандал з сексистським присмаком, що виник через рекламу студії флористики. Річ у тому, що рекламники використали у повідомленні на білборді слово, що можна трактувати двояко.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.