Тендер на купівлю 74 тролейбусів дя Києва за гроші ЄІБ скасовано: коли оголосять новий конкурс

Через анулювання закупівлі терміни постачання до столиці нового громадського транспорту зсуваються.

Тендер на купівлю 74 тролейбусів дя Києва за гроші ЄІБ скасовано: коли оголосять новий конкурс
У столиці не вистачає водіїв та обслуговуючого персоналу

Комунальне підприємство «Київпастранс» у 2023 році оголосило, що за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку планують придбати 74 різних тролейбуси за 50 млн євро. За право підписати контракт змагалися чеська Skoda Electric та турецька Bozankaya. Проте конкурс скасували та згодом мають оголосити новий. Про це стало відомо під час онлайн-прийому громадян представником КП «Київпастранс» 30 травня 2024 року. 

З якої причини скасувати тендер – невідомо. Проте новий конкурс планують оголосити незабаром. Проте під час онлайн-прийому стало відомо, що столиця закупить 85 автобусів.

«Тендер проводився на закупівлю тролейбусів, але його було скасовано. Буде проводитись додатковий тендер. Вже за його результатами буде визначена кількість та довжина рухомого транспорту», - заявив під час онлайн-прийому громадян 30 травня 2024 року начальник служби організації руху КП «Київпастранс» Тимур Костенко.

З його слів, збільшення кількості машин на маршрутах Києва неможливо не стільки через кількість машин, а через нехватку водіїв та обслуговуючого персоналу.

Зберегти рух допоможуть тролейбуси-«гармошки»

Коментуючи тендер ЄІБ, громадська організація «Пасажири Києва» вважає, що у новому конкурсі мають врахувати участь українських виробників. У квітні 2024 року активісти заявляли, що новий тендер краще розділити на окремі лоти. В одному з лотів варто передбачити покупку одиночних тролейбусів та в іншому - двосекційних тролейбусів. Це потрібно для того, щоб забезпечити повноцінну конкуренцію та отримати адекватну кількість машин.

«На тендер було додано вимогу постачати двосекційні тролейбуси і, таким чином, українські виробники не були допущені до нього, але при цьому фактично учасники запропонували всього лише 1 та 3 двосекційних тролейбуси, які в такій кількості не здатні принести якусь користь, і це все виглядає просто як якась маніпуляція», - гадають учасники спільноти.

В спільноті заявили, що лише закупівля великої кількості машин здатна зберегти рух тролейбусів в місті на допустимому рівні. А закупівля 74 тролейбусів не вирішить проблему нестачі транспорту та задоволення потреб пасажирів.

«Тролейбусна мережа сформована переважно під великі пасажиропотоки та рухомий склад особливо великої місткості. Саме таких тролейбусів не вистачало навіть у період найбільшого випуску у 2016-2017 роках, і зараз, в умовах падіння випуску, їх нестача є ще більш критичною», - заявляли у березні цього року активісти.

Кадровий голод вбиває громадський транспорт

Ще у лютому цього року стало відомо, що нестача громадського транспорту на маршрутах пов’язана з кадровим голодом. Мобілізація у Києві позначилась на роботі комунального підприємства «Київпастранс», якому не вистачає водіїв та фахівців, які займаються ремонтами машин та електромереж. 

"Наразі комунальному підприємству "Київпастранс" не вистачає фахівців за спеціальностями: водії, слюсарі, електрики, інженери. Тому виходячи з наявної потреби в спеціалістах відкриті наступні вакансії: водії – 511, слюсарі – 270, електрики – 49, інженери – 12", - пояснював директор з транспорту КП "Київпастранс" Сергій Литвинов.

Як заявляють в ГО «Пасажири Києва», тролейбуси - це єдиний вид транспорту у Києві, де завжди працювало і працює досить багато жінок.

«Відповідно, відмазка про дефіцит водіїв, особливо в умовах війни, тут не проходить», - заявляють активісти.

Про нестачу працівників в комунальних підприємствах заявив й мер столиці Віталій Кличко. З його слів, це пов’язано з міграцією та мобілізацією. Зараз багато вакансій є у метрополітені, дорожній сфері, комунальній та медичній галузях.

«На сайті міської влади ми публікуємо вакансії. Наприклад, в дорожній галузі не вистачає 28-30 відсотків фахівців. В метро теж нестача працівників. Зокрема 7 відсотків працівників підземки — в лавах ЗСУ. У «Київпастрансі», — вакансії водіїв, слюсарів, інших фахівців», — розповів Віталій Кличко.

Кличко повідомив, що зараз у комунальних підприємств, зокрема й критичної інфраструктури, є можливість забронювати не більше 50 відсотків від військовозобов’язаних.

Інформатор писав, що через мобілізацію у Києві пропонують дозволити водити автобуси та тролейбуси з 18 років.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube