За останні 7 років випуск тролейбусів на лінію скоротився з 420 до 260 тролейбусів, а для повноцінної роботи мережі Києву варто мати більше ніж 600 тролейбусів в русі
Комунальне підприємство «Київпастранс» у 2023 році оголосило, що за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку планують придбати 74 різних тролейбуси за 50 млн євро. Однак кияни вважають, що ця закупівля не розв'яже проблему нестачі машин, тому пропонують провести новий тендер, в якому мають передбачити можливість участі українських компаній. Це допоможе зекономити гроші та купити більше тролейбусів. Така пропозиція прозвучала на сторінці активістів ГО «Пасажири Києва» у четвер, 4 квітня 2024 року.
Два учасники закупівлі - чеська компанія ŠKODA ELECTRIC та турецька Bozankaya запропонували поставити до Києва 3 двосекційних тролейбуси та 71 одиночний тролейбус. Про це йшлося у відповіді «Київпастрансу» на запит ГО «Пасажири Києва» у грудні 2023 року.
«Для порівняння, у 2011 році, Київпастранс за 46 млн кредитних коштів ЄБРР придбав 202 тролейбуси, з яких 105 - двосекційних та 97 одиночних. https://gazeta.ua/.../_bogdan-postavit-kiyevu.../393526 Основна частина тролейбусів надійшла у 2011-2013 роках і на сьогодні саме вони складають основу тролейбусного руху», - йдеться у новому повідомленні активістів.
Чернівці та Вінниця купували тролейбуси виробництва компанії «Політехносервіс» з Броварів «в турецькому кузові за кошти місцевих бюджетів».
«Вони мають автономний хід, систему кондиціонування і одна одиниця їм обходилась в приблизно 260 тисяч євро. Тобто за 50 млн можна отримати 192 тролейбуси», - йдеться у дописі.
ГО «Пасажири Києва» повідомили, що Миколаїв за кошти ЄБРР купує 31 тролейбус виробництва «Політехносервіс», але вартість виходить вже близько 440 тис. євро за одиницю.
«Навіть так це вже більше ніж 110 тролейбусів за ті ж кошти. На наш тендер було додано вимогу постачати двосекційні тролейбуси і таким чином українські виробники не були допущені до нього, але при цьому фактично учасники запропонували всього лише 1 та 3 двосекційних тролейбуси, які в такій кількості не здатні принести якусь користь і це все виглядає просто як якась маніпуляція», - гадають учасники спільноти.
В організації вважають за краще провести новий тендер та розділити його на окремі лоти. В одному з лотів потрібно передбачити покупку одиночних тролейбусів та в іншому - двосекційних тролейбусів. Це потрібно для того, щоб забезпечити повноцінну конкуренцію та отримати адекватну кількість машин.
«Лише закупівля великої кількості машин здатна зберегти рух тролейбусів в місті на хоч якомусь притомному рівні. Натомість закупівля 73-74 тролейбусів призведе до подальшої деградації та скорочення руху, як це відбулось за останні 10 років через недостатню кількість машин», - вважають в ГО «Пасажири Києва».
За оцінками організації, за останні 7 років випуск тролейбусів скоротився з 420 до 260 тролейбусів. Щоб зберегти рух на тому рівні, що є зараз, Київ має купувати сотні тролейбусів.
Якщо мова йде про відновлення повноцінної роботи мережі, тоді варто мати більше ніж 600 тролейбусів в русі.
В коментарях мешканці столиці пояснили, що за участі українських виробників ціна на машини може зменшитися. Це дасть змогу на зекономлені кошти придбати більше тролейбусів.
У КП "Київпастранс" відсутнє бронювання фахівців, тому працівників активно мобілізують, а частина пішла до лав ЗСУ добровольцями ще від початку війни. Відтак, кадрова ситуація в КП "Київпастранс" стає дедалі критичною.
"Відсутнє бронювання з боку "Київпастранс" щодо своїх співробітників, а саме водіїв та фахівців, які займаються ремонтами рухомого складу та електромереж, призводить до того, що навіть на автобусах вже є дефіцит водіїв. Тобто вже досить давно у "Київпастрансі" автобусів більше, ніж водіїв, які можуть їх обслуговувати", - розповідає співзасновник громадської організації "Пасажири Києва" Олександр Гречко.
Експерт додає, що водіїв у "Київпастрансу" бракує ще й через низький рівень зарплат. Мовляв, якби людям пропонувалася конкурентна зарплата, то проблеми з кадрами не було б.
Інформатор писав, що замість нових тролейбусів Київ витратив 44 млн грн на єдиний транспортний квиток.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.