Стирчать вуха бізнес-інтересів: екс-голова КМДА пояснив, чому в Кличка не можуть добудувати станцію метро Львівська брама

Читать на русском

Міська влада не може скасувати кабальні домовленості, які були порушені бізнесменами ще у 90-ті роки, та вивести вихід зі станції, готової на 80%, до найближчого парку

Читать на русском
Добудова станції метро у Києві
Візуалізація одного з альтернативних проєктів станції - вихід просто до міського скверу

Міська влада не може скасувати кабальні домовленості, які були порушені бізнесменами ще у 90-ті роки, та вивести вихід зі станції, готової на 80%, до найближчого парку

Київську станцію метро "Львівська брама" на "зеленій" лінії метро не можуть добудувати через бізнес-інтереси, а також управлінську неміч та безгосподарність міської влади. Так, станція, готовність якої оцінювалася у січні 1996 року на 80% (її стіни навіть було облицьовано мармуром), досі залишається закритою. Проблема полягає у кабальних домовленостях між міською владою та бізнесменами, які забажали, щоб усі виходи зі станції метро виходили у їхній ТРЦ, звести який вони так і не спромоглися. Про це 14 лютого написав колишній міський голова, очільник міськвиконкому та голова КМДА в 90-ті роки Леонід Косаківський на сторінці у Facebook.

За його словами, головною проблемою, через яку кияни стали заручниками комерційної структури, стали якості міської влади - як тодішньої (самого Косаківського посунули з посади у 1996 році), так і нинішньої.

"У цій проблемі стирчать вуха бізнес-інтересів та на додаток управлінська неміч та безгосподарність міської влади. Інтереси "інвесторів" для нинішніх столичних посадовців, виходить, священна корова, аж до того, що 28 років вже не можуть вирватися з пут тих кабальних договорів часів пізнього Омельченка і раннього Черновецького, і зрештою відкрити вихід на поверхню", - стверджує Косаківський.

Колишній міський голова наводить цитати голови КП "Київський метрополітен" Віктора Брагінського, який у інтерв'ю виданню "Лівий берег" розкрив подробиці інвестдоговору. Так, за ним, інвестор був зобов'язаний зробити 40-метровий котлован в ґрунті, побудувати об'єкт (нині готовий на більше, ніж 60%), а метробудівці вже мали пробивати ґрунт знизу, щоб побудувати вихід.

Втім, коли стало зрозуміло, що будівництво ТРЦ заморожено, метробудівці продумали альтернативний план - з запроєктованим виходом з метро вбік від будівлі, де місто володіє земельною ділянкою. Так, за словами Косаківського, йшлося про сквер на перетині вул. Кудрявської та Січових Стрільців.

"Навіть оголосили тендер. Але в червні 2022 року його скасували. На тому й закінчилося. Перспективи ж абсолютно туманні", - зазначив колишній міський голова.

Додамо, що у додатку до проєкту Міської цільової програми розвитку транспортної інфраструктури Києва на 2024-2025 р.р. йдеться про виділення 20 млн грн на початок добудови "Львівської брами". Фактично це 2% від потрібної суми, які буде витрачено на проєктну документацію - загальна ж вартість станції метро оцінюється в 1,153 млрд грн.

Втім, зовсім не обов’язково, що роботи з реанімації станції відновляться в 2025 році. Так, минулого року КП “Київський метрополітен” скасував аналогічний тендер “унаслідок непереборної сили”.

Що відбувається з "синьою" гілкою метро

Інформатор детально розбирав з фахівцями, в чому проблема "синьої" гілки столичного метро і хто винен у ситуації на перегоні між ст.м. "Либідською" та "Деміївською". Ми поговорили про це з доцентом, кандидатом геолого-мінералогічних наук Володимиром Шунько.

Тим часом, у Києві на ремонт планують закрити станції "Почайна" і "Тараса Шевченка". Він буде тривати влітку 2024-го року. У мережі також з'явилось відео з перегону між цими станціями. На стінах були помічені протікання.

Чи часто громадяни, покладаючись на знання закону, самі виступають за свою справу в суді? І як адвокати ставляться до таких самостійних захистів? Сергій Войченко, керуючий партнер адвокатського об'єднання «Войченко і Дульський», розповість про те, яким чином адвокати відносяться до самоучок у судових засіданнях та наскільки поширене це явище. Приєднуйтеся до перегляду та дізнайтеся більше про особливості самозахисту в суді.

 Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.