У столичній підземці готуються до утилізації перших чотирьох вагонів, які вичерпали ресурс і більше не можуть безпечно перевозити пасажирів
На вигляд вони - звичайні сині вагони, яких ще багато на лініях. Але ця четвірка вже пройшла свій останній маршрут і зупинилась остаточно. На них чекає утилізація - завершальний і незворотний етап життєвого циклу рухомого складу.
Загалом інвентарний парк Київського метрополітену нараховує понад 830 вагонів, повідомили у столичній підземці. Чотири з них нещодавно офіційно визнали непридатними до подальшої експлуатації. Це підтверджено експертними висновками щодо вичерпаного технічного ресурсу.
Йдеться про вагони, виготовлені ще у 1978–1980 роках. За понад 40 років служби кожен з них подолав у середньому 3,5 мільйона кілометрів. Відновлення або ремонт таких вагонів неможливі, наголошують у метрополітені.
Причина - критичне зношення ключових несних елементів конструкції. Зокрема, мова про раму кузова, яка деформована настільки, що це становить загрозу безпеці руху. У таких випадках метрополітен не має іншого виходу, окрім списання.
Перед утилізацією всі вагони ретельно розбирають. Працівники демонтують підвагонне обладнання, елементи салону та кабіни машиніста. Те, що придатне для подальшого використання, зберігають для ремонту інших вагонів.
До речі, до порізки старі вагони неодноразово виставлялися на продаж через систему “Прозорро.Продажі”. Але жодного покупця знайти не вдалося, хоча нині кияни пишуть у соцмережах, що залюбки придбали б таку “нерухомість” на дачу, щоправда, невідомо, в яку суму оцінював вагони метрополітен. Тож, нині вони відправляться на металобрухт, хоча й це за правилами не так-то просто відбувається.
Утилізацію проведуть лише після відкритих торгів, як це передбачено процедурою. Порізка відбуватиметься механічним способом - із утворенням металобрухту. Це рішення вважається раціональним і безпечним для вагонів у такому стані.
Металеві конструкції після утилізації передадуть на вторинну переробку. Їх використають повторно - вже не у вигляді поїздів, але у нових виробах. Тож, на чотири син вагони, які возили киян кілька десятиліть, очікує “перевтілення” й нове життя.
Нагадаємо, Інформатор писав про те, що Київрада дозволила собі взяти кредит, аби почати будівництво метро на Троєщину. Так, "бюджетна" комісія міськради підтримала проєкт рішення, що дозволяє депутатам звернутися до міжнародних фінансових інституцій по 1,5 млрд євро на початок будівельних робіт.
А ще, ми розповідали, що Київрада викупатиме в киян будівлі, що стоять на заваді будівництву метро на Виноградарі. Йдеться про добровільну згоду містян, бо примусовий викуп українське законодавство не дозволяє. Щоправда, самі приміщення, судячи з усього, є нежитловими "халабудами" на місці, де має працювати будівельна техніка.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.