Станція метро Політехнічний інститут перетворилась на виставку про КПІ

До кінця серпня на платформі можна побачити серію плакатів, що демонструють, як університет вплівся в історію київського метрополітену

Київський метрополітен КПІ виставка
Спільний проєкт столичної підземки та КПІ не тільки нагадує про історичний зв’язок метро й університету, а й у популяризує інженерні спеціальності

На глибині понад 50 метрів тепер не лише шум потягів, а й історії про техніку, людей і місто. Столична підземка останнім часом бере активну участь у культурних та історичних проєктах. Нині він тут, скоріше, освітній і присвячений одному з головних вишів Києва, історія якого тісно переплелася з розвитком Київського метро.

Станція “Політехнічний інститут” на червоній гілці метро тимчасово стала локацією для культурно-освітнього проєкту “Метро. Місто. Політехніка”. Як повідомляють у Київському метрополітені, його запустили до кінця літа - постери з’явились просто на стінах платформи. І хоча, на перший погляд, це лише історії про випускників, насправді мова про міську інфраструктуру, інженерію та зв’язок між навчанням і життям Києва.

До 31 серпня пасажири можуть побачити 15 плакатів про науковців, інженерів, системи метро і саму станцію. Наприклад, там згадують, що ескалатори підземки працюють завдяки частотним перетворювачам, які розробляли випускники КПІ. Є плакати про факультети, які навчають фахівців для метро, і про видатних особистостей, як-от Борис Патон, Валерій Лобановський та Ігор Сікорський - усі вони також мають зв’язок із політехнікою.

Проєкт є спільною ініціативою КПІ ім. Ігоря Сікорського та КП “Київський метрополітен”. За словами ректора університету Анатолія Мельниченка, ідея полягала не лише в тому, щоб нагадати про історичний зв’язок метро й університету, а й у популяризації інженерних спеціальностей. А вона підтверджена реальністю - у метрополітені працює близько 300 випускників КПІ, від фахівців з технічних систем до машиністів.

Сама станція “Політехнічний інститут” відкрилась 5 листопада 1963 року. Її будівництво було частиною другої черги метро, яка стартувала після збитковості першої. Тут вперше в Києві використали залізобетонні тюбінги замість чавунних, що стало технологічним проривом. 

Попри вимушену простоту через архітектурні обмеження 60-х, інтер’єр станції має низку унікальних деталей. Серед них - декоративні пілони з решітками, оригінальне освітлення, а також барельєф “У космос” із зображенням жінки та супутника. А ще, кажуть, будівельники залишили в тунелі підпис з ініціалами - автограф на бетоні.

Метро готується до найгіршого: закуповують ревуни й страхують машиністів

Нагадаємо, Інформатор писав про те, що КП "Київський метрополітен" проводить закупівлю ревунів. Це елементи звукового попередження працівників метрополітену під час закриття металоконструкцій на станціях метро. Йдеться, у тому числі, про важкі захисні герметичні двері, що перекривають тунелі та станції, вестибюлі й вентиляційні шахти метро на випадок настання різного роду позаштатних ситуацій.

Також ми розповідали, що КП "Київський метрополітен" застрахує машиністів електропоїздів та водіїв від нещасних випадків. Найчастіше такі стаються через потрапляння пасажирів на колії, що прямо вказано у супровідних документах до проєкту угоди зі страховиком. Відтак, кожен день вимушеного пропуску роботи (зазвичай це від трьох діб) машиністи отримуватимуть певну суму коштів від страховика у якості компенсації.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити