Щось на кшталт самооборони: у перші дні війни аеропорт Київ розграбували невідомі зі зброєю

Читать на русском

Загальні збитки внаслідок війни Рада директорів підприємства оцінює у понад півмільярди євро, включно з недоотриманим прибутком та знеціненням об'єкту через неможливість діяльності

Читать на русском
Збитки аеропорту "Київ" внаслідок бойових дій
Невідомі озброєні люди зайшли на територію аеропорту у перші години війни - вони знищили та вивели з ладу обладнання підприємства

Загальні збитки внаслідок війни Рада директорів підприємства оцінює у понад півмільярди євро, включно з недоотриманим прибутком та знеціненням об'єкту через неможливість діяльності

У перші години війни на територію аеропорту "Київ" зайшли невідомі озброєні люди, які вкрали чи знищили велику кількість цінного обладнання чи речей. Вони перекрили доступ співробітникам аеропорту на територію підприємства та зникли через тиждень після початку повномасштабного вторгнення. Хто саме контролював аеропорт, розбиратиметься слідство - а збитки, завдані ними, додані до загальної цифри у понад 500 млн євро, які поніс аеропорт "Київ" внаслідок війни.

Про це повідомив голова Ради директорів міжнародного аеропорту "Київ" Денис Костржевський у інтерв'ю "Українським новинам". За його словами, підприємство не було готовим до військових дій, а лише до терористичних актів. На випадок повномасштабної війни механізми у посадових інструкціях прописані не були, відтак, ранок 24 лютого 2022-го став шоком для підприємства.

"Одразу після евакуації пасажирів, буквально в перші години війни, на територію підприємства зайшли озброєні люди і моментально перекрили доступ усім нашим працівникам на територію. Вони нам не представлялися і жодних діалогів не вели. Повідомили лише те, що аеропорт перебуватиме під їхнім контролем. Щось на кшталт самооборони", - розповів Денис Костржевський.

За його словами, за тиждень-два після початку повномасштабного вторгнення працівники підприємства отримали доступ до аеропорту. Тоді ж на територію зайшли регулярні військові формування. Тоді стало зрозуміло, що люди, які взяли аепорорт "під контроль" на самому початку війни, нанесли збитки підприємству.

"Ми побачили, що багато матеріально-технічних цінностей зникло або знищено. Зараз написані відповідні заяви в правоохоронні органи, і ведеться слідство щодо того хто і що там робив", - повідомив очільник Ради директорів.

Загальну суму збитків підприємства він оцінює у понад 500 млн євро. Ця сума складається з кількох елементів: перший чинник - пряма матеріальна шкода від руйнацій, пошкодження тощо. Її аеропорт обчислює у 20 млн євро. Другий - це недоотримані прибутки за два роки, їх фінансисти оцінили у більш, ніж 160 млн грн.

"І третій чинник – це знецінення підприємства, як об’єкту бізнесу. Там досить складна формула розрахунку, але якщо пояснити простими словами, то для оцінки аеропорту, як бізнесу, необхідно помножити річний прибуток підприємства на певний множник. Для аеропортів, згідно світової практики, цей множник складає від 10 до 20... Виходячи з таких попередніх експертних розрахунків, наші сукупні збитки складають понад п’ятсот мільйонів євро на сьогоднішній день", - зазначив Костржевський.

За його словами, нині аеропорт знаходиться у "абсолютно непридатному" стані для використання з військової точки зору. Літаки не можуть злітати чи приземлюватись. Втім, всі пошкодження та заходи, що пророблено для унеможливлення використання злітно-посадкових смуг супротивником, можна досить швидко усунути. Так, за словами Дениса Костржевського, аеропорт запрацює протягом місяця з моменту відкриття повітряного простору над Україною.

На відновлення "Борисполя" треба три тижні

Нагадаємо, наприкінці лютого стало відомо, що міжнародний аеропорт "Бориспіль" може відновити свою роботу та приймати авіарейси всього за три тижні. Для цього потрібно отримати дозвіл на польоти. Наразі там немає пасажирів, а лише 3,5 тисячі працівників. Приміщення ж термінала "Д" наразі перебувають у гарному стані, за ними доглядають.

Також ми писали про те, що у Києві добудовують під'їзну дорогу до аеропорту "Київ". Йдеться про другу чергу траси, про яку почали говорити ще 2010 року. Вона має розвантажити Севастопольську площу й проспект Валерія Лобановського та забезпечити швидкий під’їзд до аеропорту, який не працює з початку повномасштабного вторгнення.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.