В аеропорту Бориспіль оцінили можливість відновлення польотів

Читать на русском

Фахівці авіаційної галузі України продовжують готуватися до швидкого відновлення польотів

Читать на русском
Бориспіль
Що кажуть в аеропорту "Бориспіль" про відновлення цивільних польотів

Фахівці авіаційної галузі України продовжують готуватися до швидкого відновлення польотів

В міжнародному аеропорту "Бориспіль" поки не коментують нещодавню заяву Офісу президента про відновлення цивільних польотів. З початку війни там готуються до цього. Однак такий варіант стане можливим, щойно дозволить безпекова ситуація.

Про це розповіли ТСН.ua у пресслужбі аеропорту. Наразі там працює три навчальні центри: з авіаційної безпеки, підготовки персоналу з наземного обслуговування та кінологічний. За минулий рік понад 2 700 фахівців авіагалузі пройшли навчання та тренування у цих центрах.

"Саме регулярні навчання дозволяють фахівцям авіаційної галузі України продовжувати підтримувати високий стандарт своєї професійної діяльності та бути готовими до швидкого відновлення польотів й не відставати від сучасних тенденцій у сфері авіаційної безпеки", - зазначили в аеропорту "Бориспіль".

На думку авіаційного експерта Кирила Новікова, тези, які озвучили в ОП, пов’язані не лише з авіацією, а й загалом із покращенням транспортного сполучення між Україною та ЄС. Особливо через блокування наземного вантажного транспорту на кордонах з Польщею, Румунією, через певні бюрократичні та міждержавні труднощі.

"На фоні цих проблем відкриття неба стає дедалі актуальнішим, навіть попри активні бойові дії та ракетні обстріли. І у цій темі важливим є питання страхових ризиків. Адже власниками пасажирської авіації та й бортів вантажної авіації, є не стільки авіакомпанії, а саме лізингодавці. І будь-який повітряний борт є застрахованим ще третьою стороною, страховою компанією, яка має певні вимоги до безпеки. І ось саме ці вимоги до безпеки Україна наразі не може повністю виконати. Бо проти нас триває агресія, і в небі також", - акцентував Новіков. 

Експерт каже, що заява про наміри відновити авіасполучення має позитивний момент. Бо так Україна показує Європі та світу, що ми контролюємо ситуацію.

"Інша справа, що про це скажуть військові, та як швидко вони зможуть дати гарантії безпеки у небі. Йдеться, як про засоби ППО, так і про прикордонні зони контролю неба. Тут потрібно розуміти, що Україна, згідно з міжнародними правилами, відповідає не тільки за свій повітряний простір, а й частково перекриває прикордонний. Тобто, коли летить іноземний літак або транзитом через територію України, він у будь-якому випадку потрапляє на наші радари. Навіть якщо він летить по прикордонню, то ми його бачимо і в деяких ситуаціях маємо супроводжувати. І у мене велике питання: як ми будемо супроводжувати літаки, які, умовно кажучи, знаходяться в повітряному просторі росії та Білорусії, але рухаються у бік нашого кордону, чи навіть і перетинають кордон. Таке, наприклад, траплялося раніше на заході країни, щоб облетіти грозову хмару, літак залітав на нашу територію. Це питання поки без відповіді. Наразі невідомо, як його врегулювати і, головне, як на це будуть реагувати у Повітряних силах",- пояснив Новіков.

Ще одне запитання, на яке поки немає відповіді - який саме аеропорт виберуть для роботи у разі відновлення авіасполучення. Йдеться про Бориспіль або Львів. 

"Звісно, що найбільш підготовленими у плані інфраструктури на заході країни – аеропорт "Львів", а в центрі – аеропорт "Бориспіль". Аеропорт в Одесі відпадає, через постійні обстріли та атаки шахедів. З одного боку Київ більш захищений системами ППО, але він знаходиться під постійним прицілом ворога. Це теж потрібно враховувати. Тому тут важливо – чи зважаться авіакомпанії та страховики на такі ризики, а власники бортів їх надавати для здійснення польотів в таких умовах", - вказав Новіков.

Він додав, що зараз наявних засобів протидії для здійснення безпечних польотів недостатньо. А тим більше для контролю повітряних маршрутів.

"Повітряна оборона має бути забезпечена на усьому маршруті літака – від західного кордону до аеропорту "Бориспіль". Весь цей маршрут має бути захищений на всій ділянці польоту. Тільки за таких умов, можливо відновити авіасполучення", - підсумовував Новіков.

Офіс президента про відновлення авіасполучення з Києва та Львова

18 січня заступник голови Офісу президента України Ростислав Шурма заявляв, що Україна докладає значних зусиль для відновлення авіасполучення з Києва та Львова. Основний фокус спрямований на Бориспіль. Однак про точні терміни поки не йдеться. Він додав, що можливість відновлення авіасполучення в Україні залежить від рішень міжнародних партнерів, незалежних регуляторів, страхових компаній. Крім того, успіх цього рішення залежатиме, зокрема, і від здатності України забезпечити фізичну безпеку польотів. Перед країною стоїть завдання у створенні правильних інструментів ризику, щоб авіакомпанії могли літати до аеропорту Києва, який планують відкрити.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.