Полетіти з аеропорту «Бориспіль» під час війни: Андрій Єрмак розповів, чи справдиться ця мрія

Читать на русском

В Офісі президента вдруге за місяць говорять про відкриття українських аеропортів ще до закінчення війни

Читать на русском
Аеропорт Бориспіль, відкриття під час війни
Між аеропортами Львова та Києва компанії обиратимуть залежно від безпекових умов

В Офісі президента вдруге за місяць говорять про відкриття українських аеропортів ще до закінчення війни

Незабаром «Бориспіль» знову відправлятиме й прийматиме повітряні судна. Про це заявив голова Офісу президента Андрій Єрмак. Чи дійсно українській аеропорт може запрацювати вже в найближчі місяці?

Розмови про відкриття неба – випадковість?

Forbes звернувся із запитаннями про можливе відновлення цивільних польотів до Міністерства інфраструктури, «Украероруху», Державіаслужби, аеропортів «Бориспіль» та «Львів» – жодне відомство не захотіло давати офіційні коментарі.

«Все, про що зараз пишуть в медіа, абсолютно не відповідає реальному стану речей», – повідомив співрозмовник в одному з авіарегуляторів.

Частина співрозмовників із відомств, відповідальних за роботу української авіації, висловили відверте здивування, що голова ОП коментує цю тему.

Чому Єрмак продовжує говорити про відкриття неба? Прессекретарка Єрмака Дарія Зарівна пояснює це випадком:

«Офіс президента й так критикують, що той забагато на себе перебирає. Цього разу так співпало, що була зустріч із послами в аеропорту, новини багато хто чекав, тому вона сильно розійшлася», – пояснила вона та порадила звернутися за коментарями до Міністерства інфраструктури.

Проте, у липні 2023 року з планом відновлення польотів до Києва приїздила делегація європейського лоукостера Ryanair. Один із варіантів плану полягав у початку роботи авіагіганта в Україні ще до завершення війни.

Чи реально відновити польоти

У вересні 2022-го про відновлення польотів заговорив міністр інфраструктури Олександр Кубраков. Але йшлося про Львів.

«Першим для відновлення рейсів розглядаємо Львівський аеропорт», – сказав він і пояснив, що задля цього потрібні гарантії на кшталт тих, які використовувались для запуску «зернової угоди».

Щоб запустити принаймні одне летовище, потрібно щонайменше пʼять складових, перелічує авіаексперт, член Громадської ради Державної авіаційної служби Богдан Долінце :

  • гарантії від військових щодо безпеки перельотів;
  • зняття заборони NOTAM на використання повітряного простору України або хоча б введення обмеження цієї заборони за окремими маршрутами;
  • персонал аеропортів, навчений швидко реагувати на воєнні небезпеки, що підтверджено сертифікатами від EASA;
  • готовність інфраструктури аеропортів;
  • готовність авіакомпаній.

«Бориспіль» має більшу комерційну привабливість

Про готовність відновити роботу сказав генеральний директор Bees Airline Євгеній Хайнацький, яка була змушена зупинити операційну діяльність перед війною через вимоги лізингодавців.

«Якщо усі запроваджені Україною заходи дозволять нам мати хоча б 90% певності щодо безпечності польоту, ми літатимемо», – каже він.

Найкраще до прийому найпоширеніших типів літаків Boeing 737 чи Airbus А320 готові «Бориспіль», «Львів», «Одеса» та «Харків», перелічує Хайнацький.

«Про запуск останніх двох в умовах бойових дій говорити немає сенсу: ворожі ракети надто легко до них дістають. А от між Львовом та Києвом компанії обиратимуть залежно від безпекових умов. «Бориспіль» має більшу комерційну привабливість. Але якщо рейси до нього часто доведеться розвертати на запасний аеродром за межами України через тривогу, то доцільнішим буде Львів», – пояснює він.

В свою чергу, у пресслужбі SkyUp зазначили, що всі аеропорти на території України знаходяться в зоні ризику ураження російськими ракетами.

«Ключове і найважливіше – мають бути створені безпекові умови для польотів, незалежно від аеропорту», – акцентують в авіакомпанії.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.