Київ добудовує під’їзну дорогу в непрацюючий аеропорт Жуляни: хто забудовник, скільки коштів вже витратили

Читать на русском

Як з Подільським мостом, дорогу в аеропорт планували добудувати ще до початку повномасштабного вторгнення. Однак кожного разу щось заважало виконати проєкт вчасно.

Читать на русском
Київ, Жуляни, тендер
Вартість будівництва збільшувалася з кожним роком

Як з Подільським мостом, дорогу в аеропорт планували добудувати ще до початку повномасштабного вторгнення. Однак кожного разу щось заважало виконати проєкт вчасно.

В столиці мають завершити будівництво другої черги дороги, про яку почали говорили у 2010 році. Ця траса має розвантажити Севастопольську площу й проспект Валерія Лобановського та забезпечити швидкий під’їзд до аеропорту «Київ», який не працює з початку повномасштабного вторгнення. 

До 30 квітня 2024 року "КП "ШЛЯХБУД ІНВЕСТ" має збудувати частину дороги поблизу примикання вулиці Володимира Брожка до міжнародного аеропорту «Київ». За результатами тендеру з цією компанією уклала угоду «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва». 

Столична влада вирішила добудувати трасу до аеропорту, який не працює
Столична влада вирішила добудувати трасу до аеропорту, який не працює

 

За умовами закупівлі, "КП "ШЛЯХБУД ІНВЕСТ" повинна переукласти газопровід середнього тиску, встановити світлофори та дорожні знаки, огорожі та тактильну плитку. Також потрібно змонтувати інженерні мережі та каналізацію. Коли ці роботи завершать, територію мають привести до ладу та засіяти газонами. В зеленій зоні висадять каштани, липи та чагарники чебурашнику. Поблизу дороги встановлять по 60 паркових лав з ажурним чавунним литвом та такі ж красиві урни.

На умови тендеру поскаржився один з учасників. "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ-ВР" назвала їх дискримінаційними та попросила усунути порушення. Проте в комунальному підприємстві відмовилися це робити.

Скільки витратили на нову дорогу в аеропорт

Як розповідав у вересні 2016 року на той час заступник голови Київської міської державної адміністрації Олександр Спасибко, рішення збудувати під’їзну автомобільну дорогу було прийнято ще у 2010 році.

«Будівництво цієї автомобільної дороги – частина великого проекта південно-західного малого напівкільця, що поєднає правий та лівий береги Дніпра (від проспекту Академіка Палладіна до Столичного шосе)», - заявляв представник Київради.

Починаючи з 2016 року столичні депутати не раз переглядали кошторис будівництва (подивитися рішення можна тут, тут, а ще за цим посиланням й тут).

Кошторис та строки будівництва змінювалися
Кошторис та строки будівництва змінювалися

У червні 2016 року будівництво двох черг коштувало 531,5 млн грн і мало закінчитися за 12 місяців. А в березні 2023 року цей проєкт вже коштував 2 млрд 342 млн грн та тривав 25 місяців.

Останнім рішенням будівництво здорожчало в рази
Останнім рішенням будівництво здорожчало в рази

 

За останніми даними, які підписав начальник Київської міської військової адміністрації, генерал-полковник Сергій Попко, на 1 березня 2022 року виконано робіт на 540,2 млн грн. На першу чергу витратили 478,6 млн грн, а на другу – 61,6 млн грн.

Навіщо Києву такі витрати

Дорогу в аеропорт будували до Євро-2012. Звільнення території під майбутню трасу не пройшло без скандалів. Почали з вирубування дерев в Совській балці. На той час кияни вважали, що хтось вирішив захопити та забудувати зелену зону. 

«Відповідно до проекту, дорога пройде через яр між Совським кладовищем, – відповідно, буде засипане освячене джерело, а червоні лінії вздовж дороги покладуть край придатній для відпочинку території». – розповідала у травні 2011 року активістка Наталія Козлова. 

Також довгий час столична влада судилася за ділянку по вул. Народного ополчення, 22-А. Там була автостоянка та люди не хотіли виїжджати. Господарський суд Києва ухвалив рішення щодо звільнення автолюбителями ділянки та прибирати автівки взялася виконавча служба. 

Як у випадку з Подільським мостом, терміни відкриття дороги до аеропорту кожного разу змінювалися. Колишній представник КМДА Спасибко спочатку обіцяв завершити роботи у 2017 році. Потім почав говорити про IV квартал 2018 року

Перед повномасштабним вторгненням блогер Сергій Мухлинін показав, в якому стані недобудована траса.

 

«Дуже шкода, що наші вкладені гроші зникають у цьому болоті, яке з кожним днем дедалі більше поглинає вагому частину інфраструктури, візитну картку для іноземців. Яке враження буде у приїжджого, який проїхав на таксі крізь це?», - написав Мухлинін.

Що відомо про фірму-підрядника

За інформацією аналітичної платформи YouControl, "КП "ШЛЯХБУД ІНВЕСТ" зареєстрували у Києві понад 5 років тому. Директором та засновником зареєстрований Сергій Лимаренко з села Кантакузівка на Черкащині. У червні цього року він зареєстрував ще одну будівельну фірму «СУЧАСНА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ». 

За даними Prozorro, в цьому році «Шляхбуд Інвест» виграв підряди на ремонт вул. Богдана Хмельницького, ремонт вул. Кирилівської та покриття тротуару за адресою проспект Берестейський, 100 в Києві. Загалом компанія підписала угод на понад 270 мільйонів гривень з вересня 2021 року. Раніше Інформатор писав, що суди почали повертати гроші інвесторів Київміськбуду.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.